Motywacja – skąd brać siłę? Umiejętność mobilizowania się do działania powinien posiadać każdy, kto chce osiągać zamierzone cele oraz komu zależy na rozwoju osobistym i zawodowym. Jednak trudno jest zmobilizować się, kiedy brakuje wiedzy, co tak naprawdę wyzwala siłę i chęć do działania, dlatego warto zastanowić się nad tym, co stanowi istotę pojęcia motywacji. Słowo […]

Wzorce komunikacji są jednym z najważniejszych wyznaczników sukcesu zespołu, równie istotnym jak inteligencja, osobowość, kompetencje oraz istota i treść dyskusji zespołowych. „Aby zbudować świetny zespół, nie wystarczy dobrać ludzi ze względu na ich wiedzę czy też osiągnięcia. Należy zrozumieć, w jaki sposób porozumiewają się i nauczyć cały zespół, aby wykorzystywał poprawne wzorce komunikacji” – twierdzi […]

W pracy managera, który kieruje zespołem sprzedażowym, istotne jest rozwijanie kompetencji pracownika i podnoszenie jego kwalifikacji w ramach tzw. coachingu sprzedażowego (obejmującego pracę opartą w głównej mierze o kompetencje sprzedażowe), stanowiącego część coachingu rozwojowego. Wchodząc w proces coachingowy, managerowie zaczynają analizować sytuacje głębiej niż dotychczas, odkrywając problemy pracowników, niejednokrotnie mierząc się, z lawinowo otwierającymi się […]

Artykuł jest częścią cyklu artykułów opisujących doświadczenia Team Brunel w ramach Volvo Ocean Race MISJA I WIZJA Wyznaczenie misji z reguły stanowi problem na poziomie organizacji; z drugiej strony rozważenie misji zespołu jest ciekawszym zagadnieniem. Misja odzwierciedla powód istnienia zespołu. Odpowiada na pytanie: „Co stanowi cel zespołu jako całości?”. Oświadczenie misji wyraża cel zespołu w […]

CZYM JEST ZARZĄDZANIE HUMANISTYCZNE? Zarządzanie humanistycznego powstało w jako uzupełnienie do zarządzania ekonomicznego a nawet jako pewna kontrpropozycja dla twardego, projektowego zarządzania oraz obowiązującej powszechnie do niedawna kultury zarządzania opartej na zestawieniach, analizach, tabelach i bardzo uporządkowanym procesie. Zarządzanie ekonomiczne stanowi zbiór procesów, reguł, zasad funkcjonowania osoby, która kieruje zespołem wykonującym określone czynności oraz rozlicza […]

Zaangażowany pracownik to podstawa sukcesu firmy – z tym niewiele firm już dyskutuje. Jednak stworzenie angażującego środowiska pracy wciąż jednak bywa trudne. Odpowiedź może stanowić coaching. Angażujące środowisko pracy to środowisko oparte przede wszystkim na zaufaniu, ale również takie, w którym ludzie są świadomi, jakie zadania realizują i w jakim celu. Często przedsiębiorcy w codziennym […]

Nie każdy menedżer będzie liderem, choć od dawna wiadomo, że to organizacje posiadające silnych liderów lepiej radzą sobie na rynku. Od dawna zastanawiano się więc co powoduje, że jedni szefowie są liderami, a inni nie. Mniej więcej do połowy lat 50-tych XX wieku sądzono, że liderem trzeba się po prostu urodzić, jednak dziś wiadomo, że […]

„Jeśli Twoi ludzie przestali do Ciebie przychodzić, to jest źle. Bo albo się Ciebie boją, albo uważają, że to strata czasu.” Colin Powell Skutecznego lidera można poznać głównie po sukcesach zarządzanego przez niego zespołu. Bycie przywódcą posiadającym autorytet nie jest cechą istniejącą od urodzenia u wybranych menedżerów; to sztuka, której może nauczyć się większość zarządzających. […]

Siatkarki przed zaserwowaniem piłki wycierają dłonie w spodenki i kilka razy podrzucają piłkę w powietrze. Skoczkowie narciarscy klepią się mocno po udach albo przygładzają wąsy. Koszykarze na linii rzutów osobistych kozłują w miejscu piłką i ciężko wzdychają. Ułamek sekundy później podejmują decyzję. Chmura wyładowań elektrycznych przelatuje przez system nerwowy sportowca, a wytrenowane ciało podrywa się […]

Bycie liderem nie jest proste. Oprócz ogromnej wiedzy i szeregu umiejętności dobry lider musi także posiadać pewne cechy, które powodują, że inni postrzegają go jako lidera. Jedną z takich cech jest pewność siebie. Jeśli chcesz osiągnąć coś wielkiego, kierować ludźmi i sprawiać, że będą za Tobą podążali, musisz wierzyć, że jesteś tego wart. Oto kilka […]