Firma podjęła decyzję o usprawnieniu dostępu do materiałów edukacyjnych dla swoich pracowników. Wyzwaniem było stworzenie nowoczesnych materiałów szkoleniowych i umieszczenie ich w jednym, dostępnym miejscu. Ograniczenia technologiczne firmy uniemożliwiły stworzenie dedykowanej aplikacji.
Dział Zakupów sieci stał przed wyzwaniem przeprowadzenia jeszcze bardziej efektywnych biznesowo rozmów rocznych z dostawcami. Warunki handlowe poprawiane z roku na rok przekładały się na obniżenie Service Levelu, a sami Dostawcy nie mieli już realnie zbyt dużych możliwości poprawy warunków ze względu na kiepską koniunkturę rynkową i wzrost kosztów produkcji.
Klientowi zależało na przygotowaniu setek menedżerów do prowadzenia efektywnych rozmów oceniających. W tym celu Klient chciał przysposobić grupę własnych trenerów wewnętrznych do prowadzenia szkoleń dla menedżerów. Praca trenerów miała wzmocnić funkcjonujący w sieci system zarządzania kadrami oraz ugruntować techniki efektywnego motywowania.
Klientowi zależało na rozwijaniu kompetencji najmłodszej kadry menedżerów. Potrzeba po części wynikała z niedostatku umiejętności w komunikacji wewnętrznej, szczególnie w obszarach udzielania informacji zwrotnej. Poza tym, Klient miał przekonanie, że menedżerowie powinni wzmocnić swój autorytet, a także kompetencje wymagane przy współpracy z bardziej doświadczonymi menedżerami.
Nasz Klient, będący drugim graczem na rynku farmaceutycznym dla weterynarii, stanął przed wyzwaniem związanym z niedopasowanym modelem biznesowym, który nie odpowiadał wymaganiom rynku i konkurencji.
W związku z wchodzeniem na rynek i wdrożeniem nowego modelu sprzedaży, Klient dostrzegł konieczność ugruntowania wiedzy i praktyk sprzedażowych u handlowców. Istniała również potrzeba poprawy efektywności pracy na wskaźnikach lejka sprzedażowego w całej sieci, aby zwiększyć efektywność procesu sprzedażowego w trudnym otoczeniu biznesowym, charakteryzującym się małą ilością leadów.
W związku z rosnącą konkurencją nasz Klient dostrzegł konieczność wyróżnienia się dzięki wysokiej jakości obsłudze Klienta. Dodatkowo, zauważył duże rozbieżności w wynikach sprzedażowych dealerów w Polsce, mimo że wszyscy mieli podobny potencjał biznesowy.
Klient przeprowadził wewnętrzne badanie satysfakcji pracowników. Zaniepokojony słabymi wynikami, określił strategiczne cele organizacyjne: zmniejszenie rotacji pracowników, zwiększenie atrakcyjności firmy na rynku pracy i wśród pracowników, podniesienie poziomu zaangażowania i odpowiedzialności wśród pracowników. Firmie zależało na wypracowaniu sposobu zwiększenia poziomu satysfakcji pracowników.
Bank podjął decyzję o outsourcowaniu usług logistycznych niezbędnych do właściwej realizacji projektów szkoleniowych dla swoich pracowników.