Blog
Jak zmienić nawyki?
Budowanie nowych nawyków nie jest proste głównie dlatego, że są mocno zakorzenione, w rezultacie powodując przesiadywanie do późna, odkładanie realizacji zadań na ostatnią chwilę, częste sprawdzanie skrzynki mailowej czy odwiedzanie stron internetowych i portali...
Opór wobec zmian
Opór to stan sprzeciwu, który pojawia się w poszczególnych osobach, grupach ludzi lub w organizacji wobec zaistnienia zmiany. Bez względu na to, jakie metody i narzędzia zarządzania zmianą zostaną zastosowane, przeciwstawianie się nowej rzeczywistości...
Menadżer coachem? Dlaczego warto i co sprawia, że coaching działa?
Coraz więcej osób zarządzających zespołami, decyduje się rozwijać swoje kompetencje w obszarze coachingu. Mając za sobą osobiste doświadczenia coachingowe dostrzegają, jak ogromną wartość do życia zespołu i organizacji wnosi kultura coachingowa. Nie trzeba kończyć...
Jak DNA motywacji wpływa na Twoją skuteczność?
Przyjrzyjmy się temu, patrząc oczami Tamary Lowe, twórczyni koncepcji motywacyjnego DNA. Badaczka przez 8 lat wraz ze swoim zespołem badała dynamikę ludzkich osiągnięć. Prowadziła te badania na ponad 10 000 ludzi sukcesu z różnych branż,...
Zarządzanie zespołem projektowym — jak robić to efektywnie?
Zarządzanie zespołem projektowym to jedno z najważniejszych wyzwań, które stawiają przed współczesnymi liderami biznesu dynamiczne i konkurencyjne rynki. Skuteczne kierowanie grupą ludzi w realizacji konkretnego zadania wymaga nie tylko umiejętności technicznych, ale także zdolności...
Demotywacja zespołu — jak jej uniknąć? Główne przyczyny braku zaangażowania pracowników
Współpraca zespołowa to fundament każdej efektywnej działalności, lecz nawet najbardziej zgrane grupy mogą ulec demotywacji. Brak zaangażowania w pracy może stanowić poważne zagrożenie dla osiągnięcia celów przedsiębiorstwa. Zaangażowanie pracowników, a właściwie jego brak, nie...
Upskilling — uzupełnianie luk kompetencyjnych pracowników
W dobie szybkiego rozwoju technologii, załamań rynku spowodowanych sytuacją na świecie, a także wzlotów i upadków wielu przedsiębiorstw wymagane jest nieustanne dostosowywanie się do zmian. W tym kontekście pojęcie „upskillingu” nabiera szczególnego znaczenia. Upskilling...
Czy twarde zarządzanie zespołem jest efektywne?
Rządy dyktatorskie wydawałyby się przeszłością. To bowiem w czasach przed naszą erą, w starożytnym Rzymie władzę bezwzględną sprawowali dyktatorzy, który mieli poprowadzić swój kraj podczas kryzysu w obrębach państwa. A jak to wygląda dzisiaj?...
Jak zarządzać zdalnym zespołem zagrożonym wypaleniem?
Dla wielu osób praca zdalna to strzał w dziesiątkę. Jako główne korzyści home office wskazuje się między innymi: elastyczny czas pracy, możliwość zrównoważenia życia zawodowego i prywatnego, swobodę w dostosowywaniu środowiska pracy do indywidualnych...
Analiza SWOT w procesie sprzedaży
Analiza SWOT to wszechstronne narzędzie, stosowane w różnych kontekstach działalności współczesnych organizacji, które cieszy się dużą popularnością ze względu na ogrom korzyści, jakie generuje. Dzięki wykorzystaniu tej metody przedsiębiorstwa identyfikują swoje mocne i słabe...