Zarządzanie
procesami
Przegląd systemów związanych z zarządzaniem procesami, diagnozowanie, mapowanie, mierzenie procesów biznesowych, sposoby standaryzacji i upraszczania pracy.
Opis szkolenia
Podczas dwudniowych warsztatów uczestnicy w oparciu o ćwiczenia, zadania grupowe i indywidualne, dyskusję oraz analizę studium przypadków z podobnych projektów mapowania procesów poznają metody mapowania procesów. Zapoznają się z stosowanymi wzorcami dokumentowania procesów i ich obrazowania, adaptują w praktyce zaproponowane symbole oznaczeń, narzędzie i techniki.
Podczas studium przypadku dokonują identyfikacji procesów, badają ich wejścia i wyjścia, punkty styku, identyfikują sposoby i metody komunikacji. Poznają różne podejścia w mapowaniu w zależności od celów jaki proces ma spełniać. Poprzez analizę podobnych projektów oraz przykładów zarówno pozytywnych i negatywnych ćwiczą umiejętność podejmowania decyzji w kontekście definiowania kształtu procesu i jego przebiegu.
Prezentowane i analizowane są metody określania celów i wskaźników dla procesów. Ze względu na cel zespołu jakim jest prowadzenie projektu wewnętrznego z zakresu mapowania omawianie są kwestie sposobu realizacji takiego projektu, role w zespole mapującym procesy i współpraca powołanego zespołu z innymi osobami w organizacji.
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:
- Identyfikować, nazywać i obrazować procesy
- Tworzyć mapy procesów
- Używać narzędzi, technik i notacji mapowania procesów
- Analizować proces pod kątem jego efektywności, definiowania wskaźników, komunikacji w procesie i punktów styku z innymi procesami
- Dokonywać oceny mapy procesu pod kątem przydatności i użyteczności
Program szkolenia
- Wprowadzenie do zarządzania procesami
- Arkusze analityczne do identyfikowania procesu
- Notacje i narzędzia mapowania procesów
- Tworzenie mapy procesu
- Optymalizacja procesu
- Wdrażanie usprawnień
- Definiowanie wskaźników, role, obowiązki i komunikacja
- Wdrożenie mapy procesów i dobre praktyki