Platformy szkoleniowe

Miejsce skumulowanej wiedzy i wiadomości

Platforma szkoleniowa to zintegrowana przestrzeń gromadząca informacje i wiedzę istotną dla uczestników projektu szkoleniowego. Platforma wspiera proces szkoleniowy na wszystkich jego etapach. Informuje o bieżących wydarzeniach w projekcie (miejsca i terminy szkoleń, zadania do wykonania). Daje możliwość ciągłego pogłębiania wiedzy w obrębie tematyki projektu szkoleniowego, poprzez udostępnianie inspirujących materiałów (filmy, artykuły, streszczenia książek, nagranych webinarów). 

Platforma może służyć do: komunikacji między trenerami, uczestnikami i ich przełożonymi oraz prezentowania multimedialnych treści (inspirujące artykuły i filmy, streszczenia książek, prezentacje multimedialne, filmy szkoleniowe), sprawdzania wiedzy w postaci testów i quizów, zamieszczania dla uczestników zadań wdrożeniowych, kursów e-learningowych, a także zbierania opinii i ewaluacji szkoleń. Jest to miejsce integrujące wiedzę o dotychczasowych, bieżących i planowanych działaniach w projekcie.

Funkcjonalności wykorzystane w realizowanych projektach:

  1. Linia czasu – ogólna („big picture” projektu) i szczegółowa (zadania użytkownika lub szczegóły etapów)
  2. Zadania przypisane do poszczególnych etapów projektu
  3. Oceny trenerów – ilościowe i jakościowe
  4. Materiały przypisane etapom projektu (pdf, film)
  5. Etapy, zadania, materiały pojawiające się w określonym czasie lub pod warunkiem zrealizowania wcześniejszych zadań – zapewniając stałe, regularne zaangażowanie pracowników (mało a często)
  6. Biblioteka inspirujących materiałów – Wysyłka powiadomień o nowych materiałach w bibliotece – „Pigułki wiedzy”
  7. Harmonogram – Zapisy na warsztaty/szkolenia/rozmowy z trenerem
  8. Fotorelacje z warsztatów
  9. Grywalizacja
  10. Możliwość generowania certyfikatów (np. na podstawie: częstotliwość logowania, liczba wykonanych zadań, punktacja w zadaniach, testach on-line, pobrane/obejrzane materiały, szkolenia, w których użytkownik uczestniczył, poziom uzupełnienia profilu, aktywność na forum, oceny od trenerów)

Lista możliwych zadań dla użytkownika

  1. Koło kompetencji – samoocena przed oraz po/w trakcie projektu
  2. E-learning
  3. Przesyłanie zadań przez użytkowników na pobranym szablonie
  4. Wpisywanie zadania bezpośrednio na platformie
  5. Testy wiedzy
  6. Inne