WYPALENIE ZAWODOWE Wypalenie zawodowe definiuje się, jako jedną z możliwych odpowiedzi jednostki na chroniczny stres, związany z działalnością zawodową. Pojawia się w zawodach, których cechą jest ciągły kontakt z ludźmi, wymagający zaangażowania emocjonalnego. Chodzi o ten typ profesji, w którym bliski kontakt interpersonalny wiążący się z procesami zaangażowania i wymiany emocjonalnej odgrywa główną rolę, profesji, […]

  Jeśli chcesz stworzyć coś na prawdę dobrego, coś z czego będziesz zadowolony, musisz poświęcić temu to, co masz najcenniejsze i nie chodzi tu o czas. Uwaga to wspaniały mechanizm, dający nam możliwość realnego wpływania na to co i jak robimy, a nawet jak się z tym czujemy. Obok emocji to kluczowy czynnik zaangażowania i […]

54 % pracowników bardzo często doświadcza stresu w pracy (badania OECD), 40 % pracowników korporacji stwierdziło u siebie wypalenie zawodowe, i taki sam procent twierdzi, że problem stresu nie jest właściwie rozwiązywany w ich miejscu pracy (źródło: Slowlajf.org.pl). Badania pokazują jedynie przybliżoną skalę problemu, z którym przyszło się nam mierzyć w wymiarze własnym, indywidualnym jak […]

Jenny Rogers w swojej książkę „Coaching. Podstawy umiejętności.” wyszczególniła 6 zasad na jakich powinien opierać się dobry coaching. Jakie to zasady i co oznaczają dla procesu coachingowego? Klient jest źródłem zasobów. Dlatego coach nie wie co jest dobre, a co jest złe dla klienta. Coach ma, poprzez zadawanie pytań i przeprowadzanie różnych ćwiczeń, pomóc określić zasoby […]

Jak zachować się podczas prezentacji? Co zrobić ze swoją postawą? Jak wywrzeć pozytywne pierwsze wrażenie? Te i wiele innych pytań zadaje sobie wiele osób prezentując dane, występując publicznie czy też prowadząc spotkania zespołu. “Sztuka   prezentacji,   czyli   manipulowanie   wywieranym   wrażeniem,   to   proces   polegający   na  kontrolowaniu  sposobu,  w  jaki  jest  postrzegana  jest  osoba  przez  otoczenie” Sukces  zawodowy  […]

Motywacja – skąd brać siłę? Umiejętność mobilizowania się do działania powinien posiadać każdy, kto chce osiągać zamierzone cele oraz komu zależy na rozwoju osobistym i zawodowym. Jednak trudno jest zmobilizować się, kiedy brakuje wiedzy, co tak naprawdę wyzwala siłę i chęć do działania, dlatego warto zastanowić się nad tym, co stanowi istotę pojęcia motywacji. Słowo […]

Budowanie nowych nawyków nie jest proste głównie dlatego, że są w nas mocno zakorzenione, w rezultacie powodując przesiadywanie do późna, odkładanie realizacji zadań na ostatnią chwilę, częste sprawdzanie skrzynki mailowej czy odwiedzanie stron internetowych i portali społecznościowych. Złożoność problemu polega na tym, że raz utrwalonego nawyku NIE DA SIĘ POZBYĆ.

Jak trenerzy patrzą na szkolenia, które prowadzą? Kiedy widzą ich sens, a jak rozumieją ich cel? Dzisiaj zapraszamy Was do rozmowy dwóch doświadczonych trenerów Nowych Motywacji o sensie i celu szkoleń.  Aleksandra Budzyńska: Spotykam się z poglądem, że szkolenia powinny przynosić konkretny, dający się zmierzyć rezultat. Pojawiają się pojedyncze projekty, w których jesteśmy w stanie […]

Wzorce komunikacji są jednym z najważniejszych wyznaczników sukcesu zespołu, równie istotnym jak inteligencja, osobowość, kompetencje oraz istota i treść dyskusji zespołowych. „Aby zbudować świetny zespół, nie wystarczy dobrać ludzi ze względu na ich wiedzę czy też osiągnięcia. Należy zrozumieć, w jaki sposób porozumiewają się i nauczyć cały zespół, aby wykorzystywał poprawne wzorce komunikacji” – twierdzi […]

W ostatnim artykule pisaliśmy o sukcesie i odwoływaliśmy się do życia orłów. Dzisiaj chcemy kontynuować ten wątek w kontekście planowania, ustawiania i realizowania swoich celów. Wróćmy do orłów i ich zwyczajów. Jak troszczą się o małe orlęta? Zwyczaj dorosłe osobniki ptaków moszczą gniazdko, aby było ono wygodne i miękkie. Orły też wiją gniazdo kłaczkami wełny […]