Coraz więcej firm odnoszących obecnie sukcesy na rynku dostrzega potrzebę zadbania o komfort swoich pracowników. Absolutnym minimum jest zapewnienie odpowiednich warunków pracy oraz rozwoju wewnątrz firmy. Analizy efektywności pracowników oraz ich osiągnięć pokazują nieubłaganie, że bez zachowania równowagi między wydatkowaną energią a troską o dobrostan psychiczny i fizyczny, sukces jest tylko przelotnym uśmiechem fortuny, a […]
Kariera i Rozwój
Artykuł jest częścią cyklu artykułów opisujących doświadczenia Team Brunel w ramach Volvo Ocean Race MISJA I WIZJA Wyznaczenie misji z reguły stanowi problem na poziomie organizacji; z drugiej strony rozważenie misji zespołu jest ciekawszym zagadnieniem. Misja odzwierciedla powód istnienia zespołu. Odpowiada na pytanie: „Co stanowi cel zespołu jako całości?”. Oświadczenie misji wyraża cel zespołu w […]
Pokolenie Y to osoby urodzone między rokiem 1980 a 90. (według niektórych źródeł nawet 95.). Dlaczego pokolenie Y? Jest to gra słów w języku angielskim. Wymowa litery „Y” w alfabecie angielskim jest taka sama jak słowa „Why” /wai/, które po polsku znaczy „Dlaczego?”. Najbardziej charakterystyczną cechą ludzi z tego pokolenia jest to, że chcą wiedzieć […]
Zaangażowany pracownik to podstawa sukcesu firmy – z tym niewiele firm już dyskutuje. Jednak stworzenie angażującego środowiska pracy wciąż jednak bywa trudne. Odpowiedź może stanowić coaching. Angażujące środowisko pracy to środowisko oparte przede wszystkim na zaufaniu, ale również takie, w którym ludzie są świadomi, jakie zadania realizują i w jakim celu. Często przedsiębiorcy w codziennym […]
Odbieranie telefonów, rozmowy z klientami, realizacja wciąż nowych zadań i projektów… Kilkanaście obowiązków. Kilkadziesiąt zadań, składających się z kilku mniejszych podprojektów. Każdy z nich jest najważniejszy. Masz wrażenie, że nie dajesz rady? Że przestajesz nadążać? Że możesz zapomnieć o ważnym zadaniu? Jeżeli zadań jest za dużo – każda technika okaże się nieprzydatna. Jeżeli nie jesteś […]
Jakie nawyki budują dobrą organizację w zarządzaniu czasem pracy? Aby określone zachowania stały się nawykami, niezbędna jest bardzo świadoma praca. Jakie są zatem nawyki zorganizowanego pracownika?
Aktualnie w korporacjach zaobserwować można trend rozwojowy – ukierunkowanie na rozwijanie pracowników i szeroko rozumiane cele rozwojowe. Jako manager realizujący szereg projektów oraz nadzorujący realizację zadań podległego zespołu, na pewno równie często zastanawiasz się, czy możesz lub powinieneś przeznaczyć czas na rozwój – zarówno swój, jak i pracowników.
Czym właściwie jest multitasking? Wedle definicji to umiejętność wykonywania więcej niż jednego zadania równocześnie. Termin ten pochodzi od „computer multitasking”. Różnica polega na tym, że komputery z zasady są przystosowane do wykonywania wielu obliczeń i działań w tym samym czasie, a ludzie niekoniecznie. W języku polskim możemy zastosować prostsze sformułowanie – wielozadaniowość.