Praca nie jest na całe życie! Koniec z tym stereotypem, który przez lata funkcjonował w świadomości wielu pokoleń nie tylko w Polsce. Zmiana stylu i tempa życia, rozwój nowoczesnych technologii –robotyzacji czy sztucznej inteligencji, to wszystko sprawia, że drastycznie zmienia się podejście przedstawicieli różnych pokoleń osób pracujących do wykonywanego zawodu i budowania ścieżki kariery.

Wszyscy chcemy być nieustraszonymi mówcami i z łatwością prezentować najtrudniejsze tematy, żartować z publicznością, by w końcu doczekać się owacji na stojąco. I choć wizja ta jest bardzo kusząca, to jednak często przed jej realizacją paraliżuje nas trema. Szacuje się, że na lęk przed wystąpieniami publicznymi cierpi aż 75% ludzi. Co zrobić, aby sobie z […]

 Kompetencje, które pozwolą zachować miejsca pracy Czwarta rewolucja przemysłowa staje się faktem. Jak wynika z raportu Word Economic Forum na skutek automatyzacji i robotyzacji, do 2022 roku aż 75 milionów miejsc pracy może zostać zlikwidowanych, w ich miejsce powstaną jednak nowe wymagające nowych kompetencji. Odpowiedzialne organizacje już dziś przygotowują się do tej rewolucji, a pracownicy zastanawiają się […]

Budowanie marki osobistej to w dzisiejszych czasach standard dla większości ludzi obecnych na rynku pracy. Każdy chce, aby biła od niego aura profesjonalizmu i żeby postrzegano go jako eksperta w danej branży. Duże kompetencje jednak nie wystarczą, trzeba również umieć je zaprezentować. Media społecznościowe to miejsce, z którego doskonale widać sukcesy, osiągnięcia i obszerną wiedzę. […]

Zmiany na rynku usług szkoleniowych następują głównie w odpowiedzi na pojawiające się trendy, rozwój nowoczesnych technologii oraz nowe potrzeby konsumentów i firm. Najczęściej zmieniają się formy i metody szkoleń oraz wykorzystywane narzędzia. Aktualnie prym wiedzie Integrated Learning – trend zakładający kompleksowe podejście do procesu przekazywania wiedzy i umiejętności. System szkoleń ewoluuje. Zmienia się świat, zmieniają […]

W dzisiejszych czasach budowanie odpowiedniego wizerunku osobistego ma niebagatelne znaczenie. W dobie internetu powinniśmy kontrolować informacje, jakie można znaleźć na nasz temat w sieci. Umiejętne budowanie własnej marki przynosi rozmaite korzyści – sprawia, że stajemy się widoczni na rynku pracy, buduje zaufanie i pozytywne relacje z klientami oraz tworzy wizerunek eksperta w oczach współpracowników, konsumentów […]

Personal branding, czyli jak budować swoją markę osobistą
Żyjemy w świecie, w którym reputacja ma niezwykłą wartość. Coraz częściej zdarza się, że pracodawcy zatrudniają nie tylko na podstawie przedstawionego im CV, ale również na bazie informacji znalezionych w internecie. Nie bez powodu w marketingu i sprzedaży korzysta się z twarzy i nazwisk celebrytów i powszechnie rozpoznawanych osób. Marka osobista w biznesie bywa bowiem o wiele skuteczniejsza niż marka samego produktu. Budowaniem wizerunku rozpoznawalnego w branży eksperta zajmuje się personal branding.

Ocena i rozwój pracowników oparte o wdrożony w organizacji Model Kompetencji i dopasowany System Oceny ich przyrostu jest metodą bardzo czytelną i w organizacji pożądaną. Biznesowo patrząc pozwala ludziom zwiększyć skuteczność codziennej pracy i długofalowo stanowi źródło trwałej przewagi konkurencyjnej firmy, wspierając realizację jej wizji. Oczywiście ocena kompetencji to jeden z elementów oceny pracowniczej w […]

Pojawia się coraz więcej publikacji i nośnych tytułów dotyczących wyników badań i wniosków z analizy procesów zachodzących w mózgu. Możliwość obserwowania jego działania „na żywo” pozwala potwierdzić lub zaprzeczyć wcześniejszym teoriom budowanym na bazie obserwacji behawioralnej. Ale przed wszystkim dostarcza nam nowych informacji, które staramy się skrupulatnie wykorzystać w różnych dziedzinach życia osobistego i zawodowego.t […]