Jak rozmawiać z ludźmi, aby osiągali wyznaczone cele? Słyszymy często takie pytania od managerów, którzy nie wiedzą jak egzekwować od swoich zespołów realizację celów, a jednocześnie dbać o motywację poszczególnych osób. Jeśli spotykasz się z podobnymi dylematami w codziennej pracy- ten artykuł jest dla Ciebie. Zastanów się jaki jest poziom kompetencji i zaangażowania Twojego pracownika. […]
Przywództwo
” Sztuka przywództwa to sztuka przekonywania ludzi, by powierzone zadania wykonywali dobrowolnie” – Kenneth Blanchard Przez długi czas w koncepcjach przywództwa opisywano dwa style – autokratyczny i demokratyczny i trwały dyskusje, który z tych stylów jest bardziej skuteczny. Każdy ze stylów miał swoje wady i zalety i trudno było stwierdzić wyższość jednego z nich.Model zarządzania sytuacyjnego, który […]
Kiedy dostrzegamy, że w naszej firmie pracownik lub grupa pracowników posiada jakiś określony talent, czy rozbudowane kompetencje zawodowe, to powinniśmy zaplanować proces rozwoju takiej osoby w naszej organizacji. Proces rozwoju talentu w organizacji powinien uwzględniać przede wszystkim zaangażowanie takiej osoby, różnego rodzaju działania biznesowe, czyli projekty nowe wyzwania zawodowe, które tej osobie pozwolą rozwijać swoje […]
Motywacja – skąd brać siłę? Umiejętność mobilizowania się do działania powinien posiadać każdy, kto chce osiągać zamierzone cele oraz komu zależy na rozwoju osobistym i zawodowym. Jednak trudno jest zmobilizować się, kiedy brakuje wiedzy, co tak naprawdę wyzwala siłę i chęć do działania, dlatego warto zastanowić się nad tym, co stanowi istotę pojęcia motywacji. Słowo […]
Wzorce komunikacji są jednym z najważniejszych wyznaczników sukcesu zespołu, równie istotnym jak inteligencja, osobowość, kompetencje oraz istota i treść dyskusji zespołowych. „Aby zbudować świetny zespół, nie wystarczy dobrać ludzi ze względu na ich wiedzę czy też osiągnięcia. Należy zrozumieć, w jaki sposób porozumiewają się i nauczyć cały zespół, aby wykorzystywał poprawne wzorce komunikacji” – twierdzi […]
W pracy managera, który kieruje zespołem sprzedażowym, istotne jest rozwijanie kompetencji pracownika i podnoszenie jego kwalifikacji w ramach tzw. coachingu sprzedażowego (obejmującego pracę opartą w głównej mierze o kompetencje sprzedażowe), stanowiącego część coachingu rozwojowego. Wchodząc w proces coachingowy, managerowie zaczynają analizować sytuacje głębiej niż dotychczas, odkrywając problemy pracowników, niejednokrotnie mierząc się, z lawinowo otwierającymi się […]
Artykuł jest częścią cyklu artykułów opisujących doświadczenia Team Brunel w ramach Volvo Ocean Race MISJA I WIZJA Wyznaczenie misji z reguły stanowi problem na poziomie organizacji; z drugiej strony rozważenie misji zespołu jest ciekawszym zagadnieniem. Misja odzwierciedla powód istnienia zespołu. Odpowiada na pytanie: „Co stanowi cel zespołu jako całości?”. Oświadczenie misji wyraża cel zespołu w […]
CZYM JEST ZARZĄDZANIE HUMANISTYCZNE? Zarządzanie humanistycznego powstało w jako uzupełnienie do zarządzania ekonomicznego a nawet jako pewna kontrpropozycja dla twardego, projektowego zarządzania oraz obowiązującej powszechnie do niedawna kultury zarządzania opartej na zestawieniach, analizach, tabelach i bardzo uporządkowanym procesie. Zarządzanie ekonomiczne stanowi zbiór procesów, reguł, zasad funkcjonowania osoby, która kieruje zespołem wykonującym określone czynności oraz rozlicza […]