Centrum wsparcia on-line
Obecna sytuacja, atmosfera niepewności i lęku związana z różnymi obszarami życia u wielu osób wywołuje problemy natury emocjonalnej. Próby mierzenia się z nimi bez profesjonalnego wsparcia mogą doprowadzić do poważnych konsekwencji i wpływać negatywnie na różne obszary funkcjonowania jednostki – zawodowe, rodzinne i społeczne.
Dzięki uruchomionemu przez nas Centrum Wsparcia osoby poszukujące pomocy kontaktują się bezpośrednio z dyżurującymi psychologami. Ze wsparcia korzystać mogą wszyscy, którzy czują, że są w trudnej sytuacji i wykazują chęć rozmowy z osobą niezwiązaną z otoczeniem zawodowym i rodzinnym. Rozmowy mogą być prowadzone telefonicznie lub poprzez wskazany komunikator.
Zadaniem dyżurujących psychologów jest:
- określenie natury problemu i ocena jego skali,
- udzielenie doraźnego wsparcia emocjonalnego,
- zredukowanie lęku i zapewnienie poczucia bezpieczeństwa,
- podjęcie działań, mających na celu rozładowanie napięcia,
- opracowanie dalszej strategii postępowania – ewentualne przekierowanie do innych specjalistów.
Korzyści z odbywania sesji:
- Na poziomie afektywnym: odczuwanie stabilnego nastroju, lepsze panowanie nad własnymi emocjami,
- Na poziomie behawioralnym: sprawne wywiązywanie się z zadań niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, pokonywanie trudności, zachowanie równowagi w codziennym życiu, również w kryzysie,
- Na poziomie poznawczym: adekwatne spostrzeganie i interpretowanie wydarzeń, lepsza koncentracja,
- Na poziomie psychofizjologicznym: chęć dbania o własne zdrowie.
Proces wsparcia psychologicznego online
I. Stworzenie atmosfery wsparcia:
Działanie mające na celu nawiązanie dobrego kontaktu i budowanie atmosfery dialogu.
W wyniku tego działania osoba wspierana ma poczuć się:
- osobą rozumianą i wspieraną,
- aktywnym partnerem, zdolnym do wspólnej pracy nad rozwiązaniem problemu,
- osobą, która mimo decyzji o skorzystaniu z pomocy telefonicznej nie wyzbywa się praw do samostanowienia i decydowania o własnym losie.
II. Udzielenie wsparcia:
Polega na uzyskaniu w krótkim czasie konkretnych informacji o problemie (przebiegu zdarzenia, dodatkowych okolicznościach, jego interpretacji i znaczeniu dla pracownika) i zrozumieniu reakcji na zaistniałe zdarzenie.
III. Rozwiązanie problemu:
Celem tego etapu jest nadanie kształtu i sensu zaistniałych zdarzeń, a następnie pomoc w znalezieniu skutecznych strategii w zmaganiu się z problemami, zwiększenie poczucia własnej wartości, wzmocnienie obrazu własnej osoby i szacunku do siebie, a co za tym idzie powrót do psychicznej równowagi.
Mamy w swoich szeregach specjalistów z zakresu psychologii, psychiatrii, interwencji kryzysowej, psychoterapii. Wiemy, jak pomagać i jak tworzyć programy profilaktyczne. Możemy pomóc również pracownikom Twojej organizacji.
Kliknij na poniższy przycisk aby przejść na stronę Centrum Wsparcia online: