Techniki sprzedaży w dziale części

Obecny rynek wymaga drastycznych zmian w zakresie sprzedaży produktów. Sprzedaż to już nie tylko czysta transakcja kiedy Klient przychodzi po konkretny produkt do działu części i wychodzi z kompletem zaspokojonych potrzeb. Oczywiście i takie przypadki się zdarzają. Jednakże współcześnie skłaniamy się bardziej w kierunku sprzedaży doradczej, budowaniu relacji, zaspokajania potrzeb na wielu płaszczyznach. Kiedy sprzedaż samochodów drastycznie spada z powodu ich niedostępności, zdajemy sobie sprawę jaki nacisk kładą koncerny na utrzymanie Klientów starszych segmentach oraz maksymalizację zysków z transakcji, które już dojdą do skutku. 

My również mamy wieloletnie doświadczenie jako sprzedawcy i pracownicy działu części:

  • Potrafimy pokazać, że proces sprzedaży, to nie tylko wytyczne i standardy producenta, ale także świetna okazja do budowania długoletnich i wartościowych relacji biznesowych.
  • Pokazujemy jak skrócić dystans, jak przełamać bariery komunikacyjne z Klientami, spełnić ich potrzeby merytoryczne, proceduralne i psychologiczne.
  • Uczymy stosowania przeróżnych technik komunikacji, które pozwalają na trafne badanie potrzeb i skuteczną sprzedaż.
  • Rozkładamy trudne sytuacje z Klientem na czynniki pierwsze i w formie warsztatowej uczymy, jak sobie z nimi radzić. W przypadku takich zadań opieramy się zawsze na realistycznych przykładach, “wziętych z życia”.
  • Pracujemy z różnymi kanałami komunikacji – poza komunikacją bezpośrednią pracujemy również nad komunikacją  pośrednią. Uczestnicy ćwiczą proces sprzedaży wszelkimi kanałami.
  • Tworzymy szanse sprzedażowe, stosujemy technikę upsellingu i cross sellingu.
  • Budujemy postawy, w których pracownicy serwisu stają się ambasadorami swojej marki, bo wiemy, że najłatwiej sprzedaje się coś, w co samemu się wierzy.
;