Proces obsługi klienta

Nie ma dobrego serwisu bez dobrze przeprowadzonego procesu obsługi Klienta. Przeszkoliliśmy w tym zakresie tysiące pracowników serwisu – uczestnicy naszych szkoleń to cenieni na rynku specjaliści. Opieramy się nie tylko na schemacie i wyrobieniu dobrych nawyków, ale pracujemy również na case study. Szczególnie w obecnych czasach od właściwej obsługi Klienta zależy sukces naszych przedsiębiorstw. Sprzedaż to tylko ułamek całego procesu, który jest niezbędny i pozwala budować długotrwałe relacje biznesowe i wiązać nas z lojalnymi Klientami na lata.

Proces obsługi klienta – z jakich etapów się składa?

W większości przypadków proces obsługi klienta to przedsięwzięcie złożone z kilku następujących po sobie etapów. Za główne punkty obsługi klienta uznaje się trzy fazy: przedtransakcyjną, transakcyjną oraz potransakcyjną. Kluczowy jest zatem okres od momentu, w którym konsument zainteresuje się produktem lub usługą aż do chwili sfinalizowania transakcji, kończąc na wyczerpującej obsłudze posprzedażowej. Poszczególne etapy obsługi klienta muszą zostać dopięte na przysłowiowy ostatni guzik. Klient w każdej chwili powinien czuć, że może liczyć na wsparcie oraz uzyskanie odpowiedzi na pojawiające się w jego głowie pytania.

Dla nas proces obsługi Klienta to:

  • Nawiązywanie kontaktu podczas umówienia wizyty – uczymy, że już wtedy Klient powinien poczuć się dla nas ważny.
  • Spełnienie wszelkich potrzeb Klienta, które mogły się u niego pojawić na etapie umówienia wizyty.
  • Spełnienie warunków formalnych umożliwiających i ułatwiających dalszą pracę nad zleceniem już przy przyjęciu Klienta w serwisie.
  • Aktywne i wartościowe przyjęcie, które jest szansą na dosprzedaż, ale również skrócenie dystansu z Klientem i budowanie lojalności.
  • Profesjonalizm, dobra organizacja, skupienie na potrzebach Klienta, właściwa realizacja etapów rozmowy handlowej.
  • Traktowanie wydania po naprawie jako zaproszenia do następnej wizyty.
  • Upewnienie się, że Klient jest zadowolony, a wszystkie jego potrzeby zostały zaspokojone.

Szkolenia z jakości obsługi klienta – rozwijaj swoje umiejętności

Stopniowe doskonalenie umiejętności z zakresu obsługi klienta jest zatem koniecznością. Każdy, kto chce poszerzać posiadany zasób wiedzy w tej kwestii, musi trzymać rękę na pulsie, obserwować aktualne trendy i wzorować się na najlepszych. Z pomocą przychodzą szkolenia z obsługi klienta. W taki sposób można nauczyć się na przykład tego, jak postępować w kryzysowych sytuacjach. Rozmowa z trudnym klientem już nigdy nie będzie stanowiła problemu, wystarczy zastosować się do zasad, takich jak: trzymanie emocji na wodzy, empatia, dyplomacja, asertywność, ustalanie faktów poprzez zadawanie trafnych pytań, dotrzymywanie obietnic, cierpliwość, uważne słuchanie drugiej strony oraz konsekwentne podążanie w kierunku odnalezienia sedna zaistniałego problemu.

Jakie korzyści można zaobserwować, gdy klient zostanie odpowiednio obsłużony przez wyszkolonego pracownika? Przyjemne doświadczenia utrwalą się w pamięci, wzbudzą zaufanie oraz wzmocnią ukształtowaną relację, sprawiając, że konsument będzie lojalny i nawet nie weźmie pod uwagę możliwości skorzystania z oferty konkurencji. W idealnym przypadku zyska on miano ambasadora marki, wyrażającego się o niej pochlebnie i polecającego jej ofertę innym osobom. Widać więc, że gra jest warta świeczki, dlatego sprawdź nasze kursy obsługi klienta!

Jak optymalizować procesy obsługi klientów?

Rozwój nowych technologii, typowych dla XXI wieku, pozwala na optymalizację procesu obsługi klientów. Które udogodnienia zasługują na uwagę, ponieważ wyróżniają się najwyższą skutecznością? Najciekawsze rozwiązania to: dostarczanie odbiorcom różnorodnych kanałów komunikacji, automatyzacja powtarzalnych czynności, wykonywanie pomiarów i analiz danych, stosowanie technologii dopasowanej do specyfiki działania przedsiębiorstwa oraz prawidłowe wyznaczanie kluczowych wskaźników efektywności. Wiele dobrego przynosi także słuchanie opinii i sugestii głównych zainteresowanych, a więc klientów. Godną polecenia formą optymalizacji tych procesów jest również regularne szkolenie personelu z nowoczesnych metod obsługi klientów oraz najskuteczniejszych technik sprzedaży. Czerpanie z potencjału drzemiącego w tych narzędziach sprzyja budowaniu kompleksowej strategii customer service i zapewnia zachowanie właściwych standardów realizacji takiego procesu.

Na czym polega profesjonalna obsługa klienta?

Potężna dawka wartościowych informacji, jaką dostarczamy w ramach organizowanych przez nas kursów, to pozycja obowiązkowa, dla wszystkich, którzy pragną wynieść dotychczasową obsługę klientów na nowy, zdecydowanie wyższy poziom. Już teraz sprawdź nasze szkolenia z jakości obsługi klienta i przekonaj się, na czym polega profesjonalne, a więc generujące same pozytywne skojarzenia podejście do charakteryzowanego zagadnienia. Przydatna w praktyce wiedza, którą podzielą się z Tobą doświadczeni specjaliści, sprawi, że odtąd kolejne etapy tego skomplikowanego procesu zostaną wszechstronnie przemyślane i dopracowane w każdym detalu. Takie fachowe wsparcie zaowocuje w przyszłości – wzmocni przywiązanie odbiorców do marki, przełoży się na wzrost sprzedaży towarów lub usług, a tym samym zwielokrotni zyski. Prowadzony przez ekspertów w swojej dziedzinie kurs obsługi klienta to doskonała inwestycja, dzięki której szybciej osiągniesz wyznaczone cele i zadbasz o rozwój swojego biznesu.

;