- Strona główna
- Wystandaryzowane szkolenia kompetencyjne – Key Stones
- Zarządzanie zmianą
Zarządzanie zmianą
Dzięki aktywnemu uczestnictwu w treningu, będziesz w stanie diagnozować etapy zmiany i postawy pracowników oraz efektywnie komunikować zmianę i oddziaływać na zespół.
Opis szkolenia
Wyobraź sobie, że właśnie otrzymałeś informacje zapowiadające duże zmiany w strukturze i systemie motywacyjnym twojego zespołu. Wiesz że kierunek zmian nie będzie wszystkim odpowiadał. Zastanawiasz się co i jak wiele powiedzieć, pracownikom i zaczynasz odczuwać niepokój związany ze swoim własnym stanowiskiem. Wyobrażasz sobie to, jak zareagują poszczególni pracownicy i jesteś pewien że będzie dużo emocji. Wiesz, że nie da się uniknąć spadku zaangażowania i plotek – a szefowie oczekiwać będą, że łatwo poradzisz sobie z tą sytuacją.
Takie chwile są bliskie wielu menedżerom czy szefom projektów. Zmiany są nieuniknioną i często codzienną realnością wielu nowoczesnych organizacji. Umiejętne przeprowadzenie pracowników przez okres zmiany z zadbaniem o realizację celów biznesowych, wydaje się jedną z bazowych umiejętności współczesnego menedżera.
Szkolenie, w którym będziesz uczestniczyć, bazuje na studium przypadku opisującym zmianę organizacyjną w dużej firmie. Uczestnicy towarzysząc zmianie, przechodzą wszystkie etapy zmiany: rozmrożenie / reagowanie na zmianę / zamrożenie. Poznając kluczowe wyzwania i zadania stojące przed szefem na każdym z etapów, uczą się identyfikowania działań wspierających efektywne zarządzanie w zmianie. Ćwiczą kluczowe umiejętności niezbędne do zarządzania zmianą w podległym zespole i wspierające pracowników. Podczas szkolenia dokonujemy też transferu wiedzy na realność organizacyjną uczestników, analizując realne sytuacje i możliwe rozwiązania.
Szkolenie poprzedzone jest e-learningiem, który pokazuje szeroką perspektywę aspektów wartych do uwzględnienia w zarządzaniu zmianą. Szkolenie stacjonarne koncentruje się na treningu umiejętności wykorzystywanych podczas przeprowadzania zespołu przez sytuację zmian.
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą umieli:
- Rozumieć mechanizmy zmiany na poziomie organizacyjnym i emocjonalnym
- Reagować na plotki i niepokój w zespole.
- Poszukiwać informacji w zmianie i budować współprace z przełożonym
- Minimalizować opór wobec zmian wykorzystując „wzór na zmianę”
- Budować wizję zmian i przekładać ją na korzyści dla pracowników
- Komunikować zmianę
- Diagnozować postawy pracowników wobec zmian korzystając z „mapy zaangażowania”
- Planować i przeprowadzać interwencje menedżerskie wobec osób niezaangażowanych w zmianę
- Angażować osoby przekonane do zmiany do dodatkowych działań
- Rozumieć opór pracowników i zarządzać nim
- Wzmacniać pozytywne działania w zmianie
Wszystkie nasze programy są oparte na uczeniu się poprzez działanie. Inicjujemy i wzmacniamy efekty uczenia się poprzez angażujące zadania, prezentacje, ćwiczenia grupowe, peer-coaching, indywidualne studia przypadków oraz action plan.
Pre-work
- Wypełnij ankietę online nt. zmian organizacyjnych
- W konsultacji z menedżerem zidentyfikuj 2-3 cele związane z doskonaleniem kompetencji zarządzania zmianą
- Zrób e-learning Zmian Organizacyjna
- Przygotuj expose w zmianie dla zmiany z Twojej realności
Dzień 1
- Przed ogłoszeniem zmiany. Reagowanie na plotki i niepokój
- Krzywa zmiany – dlaczego organizacje się zmieniają
- Jak pozyskiwać informacje od przełożonych?
- Prowadzenie spotkania z zespołem
- Tworzenie i komunikowanie wizji.
- Wzór na zmianę – dlaczego część zmian organizacyjnych się nie udaje
- Planowanie działań w zmianie
- Expose lidera w zmianie
Zadanie domowe – przygotowanie do drugiego dnia szkolenia:
- Nanieś poprawki w realnym expose
- Postaw sobie cele treningowe na II dzień
- Przeczytaj materiał na temat metody DICE w zarządzaniu zmianą
Dzień 2
- Emocje w zmianie. Krzywa zmiany.
- „Mapa zaangażowania”
- Kolejność i priorytety w podejmowaniu interwencji menedżerskich
- Trening interwencji menedżerskich w rozmowach indywidualnych
- Rozumienie oporu i praca z obiekcjami
- Szczerość i wiarygodność jako podstawa docierania do pracowników
- Wzmacnianie efektów zmiany: monitorowanie i informacja
- Spotkania podsumowujące
- Informacja zwrotna – wzmacnianie pozytywnych cech w zmianie
Zadanie wdrożeniowe
- Rozmowa z menedżerem: omów swoje pomysły wynikające ze szkolenia i ewentualne wsparcie jakie możesz otrzymać
- Przeprowadź expose w zmianie
- Dokonaj samooceny expose wg schematu struktury
- Zdiagnozuj poziom zaangażowania
Praktyczne info
Grupa docelowa
Menedżerowie i osoby zarządzające projektami
Rozwijane kompetencje
Zarządzanie zorientowane na ludzi
Kontekst biznesowy
Orientacja na rezultaty
Czas trwania
E-learning + 2 dni
Ilość uczestników
10-12 osób