Zarządzanie sytuacyjne

Czy zastanawiałeś się, jak w swojej firmie dostosować styl przywództwa do indywidualnych potrzeb i poziomu rozwoju pracowników?


Zapraszamy zatem do udziału w naszym intensywnym szkoleniu z zakresu zarządzania sytuacyjnego, które pomoże rozwijać potencjał pracowników efektywnie i zgodnie z ich aktualnymi potrzebami.

Na jakie potrzeby odpowiada to szkolenie?

Jeśli w Twojej firmie obserwujesz: 

❌ problemy z przydzielaniem zadań, nadzorowaniem i motywowaniem zespołu,

❌ trudności w zarządzaniu zespołem złożonym z pracowników o różnych potrzebach,

❌ niską wydajność i poziom zaangażowania pracowników

 
lub chcesz wynieść kompetencje menedżerskie w kontekście zarządzania sytuacyjnego na wyższy poziom, aby pracować efektywniej – to szkolenie jest zdecydowanie dla Ciebie i Twojego zespołu!

Korzyści ze szkolenia dla uczestników:

✅ Poszerzenie wiedzy i umiejętności w zakresie elastycznego stosowania stylów zarządzania.

✅ Rozwinięcie kompetencji w diagnozowaniu potrzeb rozwojowych pracowników i efektywnym delegowaniu.

✅ Praktyczne narzędzia do budowania motywacji i zaangażowania zespołu.

Program szkolenia

Zapoznaj się z programem szkolenia i jego poszczególnymi modułami.

1

Moduł 1: Wprowadzenie do zarządzania sytuacyjnego wg K.Blancharda

  • Zasady zarządzania sytuacyjnego wg K. Blancharda.
  • Dostosowywanie stylu lidera do poziomu rozwoju pracownika.
  • Analiza poziomów gotowości pracownika: od debiutanta do mistrza.
  • Kompetencje i zaangażowanie: jak efektywnie diagnozować i rozwijać potencjał pracowników.
2

Moduł 2: Diagnoza gotowości pracownika i stosowanie odpowiednich stylów zarządzania

  • Kompetencje i zaangażowanie jako kluczowe zmienne w diagnozie gotowości pracownika.
  • Definiowanie i zastosowanie czterech stylów zarządzania uwzględniających sytuację pracownika.
  • Diagnoza preferencji lidera i jej wpływ na efektywność zespołu.
  • Praktyczne narzędzia zwiększające efektywność lidera: budowanie wpływu i odpowiedzialności wśród pracowników.
3

Moduł 3: Efektywne wyznaczanie celów w kontekście zarządzania sytuacyjnego

  • Różnice między celami opartymi na działaniu a celami opartymi na rezultacie.
  • Metodyka SMART w wyznaczaniu celów.
  • Nadawanie celom sensu i istotności – zaczynaj od „Dlaczego?”.
  • Sztuka delegowania zadań: jak efektywnie przydzielać zadania
    z uwzględnieniem poziomu rozwoju pracownika.
4

Moduł 4: Praktyczne zastosowanie zarządzania sytuacyjnego w codziennej pracy lidera

  • Trening: scenariusze i role-play na zastosowanie różnych stylów zarządzania.
  • Analiza case study: sytuacje biznesowe wymagające zastosowania zarządzania sytuacyjnego.
  • Indywidualne strategie zwiększania efektywności zarządzania
  • Podsumowanie i feedback: wspólne wypracowanie planu wdrożenia zarządzania sytuacyjnego w praktyce.

Do kogo skierowane jest szkolenie?

1

Dyrektorów i menedżerów różnego szczebla.

2

Właścicieli firm i zarządów chcących skuteczniej optymalizować biznes.

Jak dbamy o efektywność szkolenia?

Interaktywny sposób prowadzenia
Wykorzystanie narzędzi nowych technologii, wspierających proces uczenia
Praktyczne doświadczenie trenera
Pakiet materiałów szkoleniowych
Wsparcie wdrożeniowe dla przełożonego (na życzenie)
Ukierunkowanie programu szkolenia na zmianę nawyków/sposobu działania

Co zyska Twoja organizacja dzięki szkoleniu?

Rozważ poniższe korzyści wynikające z programu szkoleniowego i zastanów się, czy odpowiadają one na potrzeby Twojej organizacji. Jeżeli wymienione korzyści nie są dla Ciebie wystarczające, skontaktuj się z nami, a my sprawdzimy czy będziemy mogli dostosować program szkolenia.

Wzrost elastyczności i adaptacyjności liderów do dynamicznie zmieniających się warunków pracy.

Poprawa efektywności zespołów poprzez dopasowane zarządzanie i lepsze rozumienie potrzeb pracowników.

Zwiększenie zaangażowania i motywacji pracowników dzięki indywidualnemu podejściu do ich rozwoju.

Dzięki szkoleniu uczestnicy…

Dostosowują styl zarządzania do potrzeb i poziomu gotowości pracowników.

Stosują różnorodne style zarządzania w zależności od sytuacji.

Praktycznie wykorzystują zdobytą wiedzę i umiejętności w rozwiązywaniu codziennych problemów biznesowych.

Kto prowadzi szkolenie?

Po szkoleniu otrzymasz

1
Materiały poszkoleniowe w formie PDF
2
Zadanie wdrożeniowe
3
Certyfikat uczestnictwa

Jaki jest koszt szkolenia?

Cena szkolenia jest uzależniona od różnych czynników, takich jak forma prowadzenia (online, stacjonarna), liczba sesji, stopień dostosowania do potrzeb firmy, wykorzystanie narzędzi digitalowych przed i po szkoleniu oraz czas trwania. Ceny jakie oferujemy kształtują się na poziomie średniej ceny rynkowej za dzień szkoleniowy.

Zobacz również

napisz do nas
Bezpłatna konsultacja

Bezpłatna konsultacja obejmuje 15 minutową rozmowę z naszym konsultantem, podczas której omówiony zostanie wskazany przez Ciebie temat. Po wstępnej rozmowie i lepszym zrozumieniu Twoich wyzwań zaproponujemy dalsze kroki, jeśli wspólnie zdecydujemy się na współpracę.

Wyślij zapytanie