Konstruktywna informacja zwrotna

Czy w Twojej firmie komunikacja jest kluczowym elementem codziennej pracy? Czy chciałbyś, aby feedback był skuteczny, motywujący, a przede wszystkim - konstruktywny? Nasze szkolenie dostarcza gruntownej wiedzy na temat udzielania informacji zwrotnej w sposób, który wspiera rozwój i buduje pozytywne relacje w zespole.

Na jakie potrzeby odpowiada to szkolenie?

Jeśli w Twojej firmie obserwujesz: 

❌ brak jasnych i precyzyjnych komunikatów, które prowadzą do nieporozumień i błędów,

❌ negatywne komentarze, które demotywują zespół i budują opór wobec poprawy i rozwoju,

❌ lęk przed udzielaniem informacji zwrotnej z obawy przed negatywnymi reakcjami lub konfliktami

 

…lub chcesz wynieść sposób udzielania informacji zwrotnej na wyższy poziom, aby pracować efektywniej – to szkolenie jest zdecydowanie dla Ciebie i Twojego zespołu!

 

Korzyści ze szkolenia dla uczestników:

✅ Rozwój umiejętności udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej.

✅ Zrozumienie różnych stylów komunikacji i ich wpływu na efektywność feedbacku.

✅ Nauka efektywnego radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w rozmowach feedbackowych.

Program szkolenia

Zapoznaj się z programem szkolenia i jego poszczególnymi modułami.

1

Moduł 1: Podstawy informacji zwrotnej

  • Debata oxfordzka o korzyściach i ograniczeniach informacji zwrotnej.
  • Podsumowanie: korzyści z informacji zwrotnej i nasze obawy/przekonania
    w kontekście udzielania feedbacku.
  • Film „Mocna kawa” i wywiad w parach w kontekście dotychczasowych sukcesów w udzielaniu informacji zwrotnej.
  • Definicja feedbacku i kluczowe zasady konstruktywnej informacji zwrotnej.
2

Moduł 2: Znaki rozpoznania i style komunikacji feedbackowej

  • Mini-wykład na temat znaków rozpoznania („Stroke” – Analiza Transakcyjna E. Berne).
  • Ćwiczenie: Mój profil znaków rozpoznania i dyskusja o planowanych zmianach.
  • Oddzielenie faktów od opinii i emocji: Ćwiczenie „Fakty / Opinie / Uczucia”.
  • Style prowadzenia rozmów feedbackowych: dyrektywny i angażujący.
3

Moduł 3: Efektywne techniki i modele informacji zwrotnej

  • Modele FU, FUKO, Z:teoria i  trening umiejętności z wykorzystaniem filmów.
  • Film rysunkowy „Gustaw” o ryzyku zbyt dyrektywnej informacji zwrotnej.
  • Model GOLD i trening prowadzenia rozmów indywidualnych w stylu angażującym.
  • Bank użytecznych pytań do rozmów feedbackowych i trening prowadzenia rozmów w trójkach.
4

Moduł 4: Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w rozmowach feedbackowych

  • Autodiagnoza pozycji/postaw życiowych.
  • Analiza wyników testu i czynniki sukcesu w informacji zwrotnej.
  • Sposoby radzenia sobie z oporem: praca z postawami i przekonaniami podwładnych.
  • Trening umiejętności w trakcie symulacji trudnych rozmów.

Do kogo skierowane jest szkolenie?

Do wszystkich osób, którym zależy na budowaniu relacji w oparciu o otwartą komunikację.

Do tych, którzy chcą przekonać się, że konstruktywna informacja zwrotna jest jednym z najlepszych prezentów, jakie możemy sobie nawzajem podarować.

Do menedżerów, którym zależy na stałym podnoszeniu samoświadomości własnej oraz współpracowników.

Jak dbamy o efektywność szkolenia?

Interaktywny sposób prowadzenia
Wykorzystanie narzędzi nowych technologii, wspierających proces uczenia
Praktyczne doświadczenie trenera
Pakiet materiałów szkoleniowych
Wsparcie wdrożeniowe dla przełożonego (na życzenie)
Ukierunkowanie programu szkolenia na zmianę nawyków/sposobu działania

Co zyska Twoja organizacja dzięki szkoleniu?

Rozważ poniższe korzyści wynikające z programu szkoleniowego i zastanów się, czy odpowiadają one na potrzeby Twojej organizacji. Jeżeli wymienione korzyści nie są dla Ciebie wystarczające, skontaktuj się z nami, a my sprawdzimy czy będziemy mogli dostosować program szkolenia.

Lepsze zarządzanie komunikacją i motywacją w zespole.

Wzrost efektywności pracy.

Zmniejszenie liczby powtarzalnych błędów.

Dzięki szkoleniu uczestnicy…

Wiedzą, jak wyrażać swoje myśli jasno i precyzyjnie, dzięki czemu unikają nieporozumień i skutecznie przekazują informacje.

Udzielają konstruktywnej informacji zwrotnej, która motywuje innych do poprawy i rozwoju.

Pozbywają się obaw przed udzielaniem feedbacku, dzięki czemu pewniej prowadzą rozmowy.

Kto prowadzi szkolenie?

Po szkoleniu otrzymasz

1
Materiały poszkoleniowe w formie PDF
2
Zadanie wdrożeniowe
3
Certyfikat uczestnictwa

Jaki jest koszt szkolenia?

Cena szkolenia jest uzależniona od różnych czynników, takich jak forma prowadzenia (online, stacjonarna), liczba sesji, stopień dostosowania do potrzeb firmy, wykorzystanie narzędzi digitalowych przed i po szkoleniu oraz czas trwania. Ceny jakie oferujemy kształtują się na poziomie średniej ceny rynkowej za dzień szkoleniowy.

Zobacz również

napisz do nas
Bezpłatna konsultacja

Bezpłatna konsultacja obejmuje 15 minutową rozmowę z naszym konsultantem, podczas której omówiony zostanie wskazany przez Ciebie temat. Po wstępnej rozmowie i lepszym zrozumieniu Twoich wyzwań zaproponujemy dalsze kroki, jeśli wspólnie zdecydujemy się na współpracę.

Wyślij zapytanie