Jak rozmawiać o zagadnieniach technicznych z Klientem

Problemy w tłumaczeniu diagnoz i napraw mogą prowadzić do frustracji i utraty zaufania.


Nasze szkolenie pomoże Twoim pracownikom przekazywać skomplikowane informacje w sposób zrozumiały, budować relacje oparte na zaufaniu i zwiększyć efektywność obsługi.
Forma realizacji: stacjonarna
Czas trwania: 2 dni

Na jakie potrzeby odpowiada to szkolenie?

Jeśli w swoim serwisie obserwujesz: 

❌ trudności w tłumaczeniu zagadnień technicznych Klientom, co prowadzi do nieporozumień i frustracji,

❌ bariery komunikacyjne wynikające z braku zaufania lub wiedzy Klientów na temat napraw i przeglądów,

❌ zwiększoną liczbę błędnych diagnoz wynikających z nieprecyzyjnego wyjaśniania przyczyn usterek

 
…te wyzwania są powszechnie spotykane w branży, ale dzięki odpowiedniej wiedzy można je skutecznie przezwyciężyć. Nasze szkolenie może być rozwiązaniem dla Ciebie i Twojego zespołu!

Korzyści ze szkolenia dla uczestników:

✅ Rozwój praktycznych umiejętności związanych z komunikacją.

✅ Zwiększenie pewności siebie w relacji doradczej tworzonej z Klientem serwisu.

✅ Udoskonalenie umiejętności rozmów z Klientem o zagadnieniach technicznych.

✅ Poprawa umiejętności w zakresie bycia zrozumianym przez Klienta podczas rozmowy.

Formy Digital – EduTech

Tworzymy dedykowane formy edukacyjne video i e-learningu dla organizacji. Skontaktuj się z nami, a wspólnie znajdziemy rozwiązanie dopasowane do Twoich potrzeb!

Ikona film instruktażowy

Film instruktażowy

Prezentacja dowolnego procesu, wyjaśnienia koncepcji lub instruktażu dotyczącego wykonywania określonej czynności krok po kroku.

Ikona aplikacja

Aplikacja

Interaktywna forma przyswajania wiedzy w postaci gry edukacyjnej, responsywnej aplikacji mobilnej lub osobistej platformy rozwoju.

Ikona elearning

E-learning

Narzędzie edukacyjne zawierające różnorodne formy przekazywania wiedzy.

Program szkolenia

Zapoznaj się z programem szkolenia i jego poszczególnymi modułami.

1

Moduł 1: Dlaczego rozmowa techniczna może być problemem

  • Obawy Klienta w komunikacji z serwisem.
  • Przebieg procesu komunikacji.
  • Proces komunikacji w realiach serwisu.
2

Moduł 2: Komunikacja – skąd klient czerpie informacje?

  • Źródła informacji o technice motoryzacyjnej.
  • Przykłady dezinformacji w sieci i innych źródłach.
3

Moduł 3: Jak rozmawiać o przeglądach, a jak o usterkach

  • Metody dotarcia do Klienta metodami analogii i pomocy naukowych.
  • Komunikacja w sprawach obsługowych.
  • Diagnostyka i naprawy gwarancyjne – różnice w komunikacji.
  • Przyczyna – konsekwencja – rozwiązanie. Metody komunikacji na przyjęciu bezpośrednim.
4

Moduł 4: Co robić, gdy powstają bariery komunikacyjne

  • Podstawowe reguły przekazywania czytelnego komunikatu.
  • Brak wiedzy i brak zaufania – bariery komunikacyjne.
  • Nawiązywanie relacji z Klientem jako podstawa skutecznej komunikacji.

Do kogo skierowane jest szkolenie?

1

Doradców serwisowych,
którzy muszą skutecznie komunikować się z Klientami na tematy techniczne i wyjaśniać zagadnienia dotyczące napraw oraz przeglądów.

2

Kierowników serwisów,
którzy chcą poprawić jakość komunikacji w zespole oraz z Klientami w kontekście zagadnień technicznych.

3

Pracowników obsługi klienta w serwisach samochodowych,
którzy są pierwszym punktem kontaktu i muszą efektywnie przekazywać informacje o stanie technicznym pojazdów.

4

Menedżerów sprzedaży w serwisach,
którzy chcą zwiększyć efektywność sprzedaży poprzez lepszą komunikację techniczną.

Jak dbamy o efektywność szkolenia?

Interaktywny sposób prowadzenia
Wykorzystanie narzędzi nowych technologii, wspierających proces uczenia
Praktyczne doświadczenie trenera
Pakiet materiałów szkoleniowych
Wsparcie wdrożeniowe dla przełożonego (na życzenie)
Ukierunkowanie programu szkolenia na zmianę nawyków/sposobu działania

Co zyska Twoja organizacja dzięki szkoleniu?

Rozważ poniższe korzyści wynikające z programu szkoleniowego i zastanów się, czy odpowiadają one na potrzeby Twojej organizacji. Jeżeli wymienione korzyści nie są dla Ciebie wystarczające, skontaktuj się z nami, a my sprawdzimy czy będziemy mogli dostosować program szkolenia.

Zwiększenie efektywności sprzedaży w serwisach samochodowych.

Zniesienie barier komunikacyjnych z Klientem prowadzące do budowania długofalowych relacji.

Usprawnienie realizacji zleceń i poprawa jakości dokumentacji zlecenia.

Dzięki szkoleniu uczestnicy…

Budują długotrwałe relacje z Klientami, zwiększając ich satysfakcję i lojalność.

Zdobywają umiejętności skutecznego tłumaczenia zagadnień technicznych w sposób zrozumiały dla Klientów.

Uczą się radzenia sobie z barierami komunikacyjnymi i budowania zaufania w relacji z Klientem.

Zwiększają efektywność w komunikowaniu przyczyn usterek oraz proponowanych rozwiązań.

Kto prowadzi szkolenie?

Po szkoleniu otrzymasz

1
Materiały poszkoleniowe w formie PDF
2
Zadanie wdrożeniowe
3
Certyfikat uczestnictwa

Jaki jest koszt szkolenia?

Cena szkolenia jest uzależniona od różnych czynników, takich jak:

🔴 forma prowadzenia (online, stacjonarna),

🔴 liczba sesji, stopień dostosowania do potrzeb firmy,

🔴 wykorzystanie narzędzi digitalowych przed i po szkoleniu oraz czas trwania.

Ceny jakie oferujemy kształtują się na poziomie średniej ceny rynkowej za dzień szkoleniowy.

NAPISZ DO NAS
Bezpłatna konsultacja

Bezpłatna konsultacja obejmuje 15 minutową rozmowę z naszym konsultantem, podczas której omówiony zostanie wskazany przez Ciebie temat. Po wstępnej rozmowie i lepszym zrozumieniu Twoich wyzwań zaproponujemy dalsze kroki, jeśli wspólnie zdecydujemy się na współpracę.

Wyślij zapytanie

Zobacz również