Kiedy dostrzegamy, że w naszej firmie pracownik lub grupa pracowników posiada jakiś określony talent, czy rozbudowane kompetencje zawodowe, to powinniśmy zaplanować proces rozwoju takiej osoby w naszej organizacji. Proces rozwoju talentu w organizacji powinien uwzględniać przede wszystkim zaangażowanie takiej osoby, różnego rodzaju działania biznesowe, czyli projekty nowe wyzwania zawodowe, które tej osobie pozwolą rozwijać swoje […]

Różnorodny rodzaj zadań i wyzwań czeka na menedżera na początku tworzenia zespołu pracowników, a inne w późniejszych fazach pracy. Nie mniej jednak, by cieszyć się efektywną pracą zespołu pracowników, warto aby pamiętał o kilku rzeczach. Jakich? Na początku tworzenia zespołu należy pamiętać, iż zaczyna się dowodzić ludźmi z różnymi oczekiwaniami, potrzebami i doświadczeniami, którzy rozpoczynają wspólną pracę. […]

Zauważyłeś zapewne, że zarządzając ludźmi reagują oni w różny sposób na zadawane przez Ciebie pytana. Zwróć uwagę, czy zdarza Ci się zadawać sobie samemu poniższe pytania, lub czy może Twoi pracownicy zadają sami sobie takie pytania? Jak ja mogłem tak zrobić?! Dlaczego znów tak się zachowałam? Dlaczego znów popełniłem ten błąd? Czemu cały czas robię […]

Budowanie nowych nawyków nie jest proste głównie dlatego, że są w nas mocno zakorzenione, w rezultacie powodując przesiadywanie do późna, odkładanie realizacji zadań na ostatnią chwilę, częste sprawdzanie skrzynki mailowej czy odwiedzanie stron internetowych i portali społecznościowych. Złożoność problemu polega na tym, że raz utrwalonego nawyku NIE DA SIĘ POZBYĆ.

Jak trenerzy patrzą na szkolenia, które prowadzą? Kiedy widzą ich sens, a jak rozumieją ich cel? Dzisiaj zapraszamy Was do rozmowy dwóch doświadczonych trenerów Nowych Motywacji o sensie i celu szkoleń.  Aleksandra Budzyńska: Spotykam się z poglądem, że szkolenia powinny przynosić konkretny, dający się zmierzyć rezultat. Pojawiają się pojedyncze projekty, w których jesteśmy w stanie […]

Bezsensowne spotkania to przekleństwo współczesnych firm. Jest ich zbyt dużo, są zbyt długie, często nie mają głównego tematu, nie mają agendy i nikt nie wie, jak długo będą trwały. Jeśli kiedykolwiek prowadziłeś takie spotkanie – czas na zmiany. Dobrym prognostykiem na to, jak są prowadzone Twoje spotkania będzie Twoja reakcja na stwierdzenie: „Wszystkie spotkania powinny […]

Lista zadań gotowa, plan również, godziny i dni wyznaczone i następuje… brak motywacji. Zarządzanie czasem to często nie kwestia metod i technik, lecz sposobów na zmotywowanie się do działania wtedy, gdy wszystko mówi, by tego nie robić i odłożyć na później lub na tak zwane wieczne nigdy. ZASADA NR 1 PRZESTAŃ KOPAĆ DOŁKI POD… SOBĄ […]

Dzisiaj zapraszamy Was na kolejną dawkę inspiracji płynącą prosto z wyścigu Volvo Ocean Race i załogi, którą wspierały Nowe Motywacje, czyli Załogi Brunel. Wszyscy wiemy, że każdy nowy zespół przechodzi przez kolejne etapy rozwoju: formowania, docierania się, normowania, wykonywania i zwieńczenia. Jednak większość zespołów, które kojarzymy przechodzi przez te fazy w komfortowych warunkach biurowych, gdzie […]

Prowadząc szkolenia dla pracowników firm bardzo często pytamy o to, co w oczach pracowników buduje autorytet lidera. Jedną z częściej powtarzających się odpowiedzi jest umiejętność podejmowania decyzji przez lidera oraz umiejętność bronienia tej decyzji wobec osób stojących wyżej w hierarchii firmy. Najgorszy, według uczestników, lider to taki, który zwleka z podjęciem decyzji lub próbuje zrzucić […]

W pracy managera, który kieruje zespołem sprzedażowym, istotne jest rozwijanie kompetencji pracownika i podnoszenie jego kwalifikacji w ramach tzw. coachingu sprzedażowego (obejmującego pracę opartą w głównej mierze o kompetencje sprzedażowe), stanowiącego część coachingu rozwojowego. Wchodząc w proces coachingowy, managerowie zaczynają analizować sytuacje głębiej niż dotychczas, odkrywając problemy pracowników, niejednokrotnie mierząc się, z lawinowo otwierającymi się […]