Lider w komunikacji z zespołem

Szkolenie „Lider w komunikacji z zespołem” pomoże liderom rozwinąć umiejętności komunikacyjne i zdobyć praktyczne narzędzia, które wzmocnią ich zdolność do budowania relacji, motywowania zespołu oraz rozwiązywania problemów. Postaw na jakość komunikacji i zwiększ efektywność swojego zespołu!

Na jakie potrzeby odpowiada to szkolenie?

Jeśli w swojej firmie obserwujesz:

❌ brak zrozumienia i spójności w komunikacji między zespołem a liderem,

❌ trudności z motywowaniem i angażowaniem pracowników,

❌ problemy z efektywnym rozwiązywaniem konfliktów i wyzwań zespołowych

 
lub chcesz wynieść kompetencje liderów w zakresie komunikacji i zarządzania zespołem, by działać skuteczniej – to szkolenie jest stworzone dla Ciebie i Twojego zespołu!

Korzyści ze szkolenia dla uczestników:

✅ Zdobycie wiedzy i narzędzi do efektywnego zarządzania zespołem.

✅ Rozwój umiejętności komunikacyjnych, empatycznego słuchania i uważnej reakcji.

✅ Praktyczne techniki angażowania i motywowania zespołu do osiągania wspólnych celów.

Program szkolenia

Zapoznaj się z programem szkolenia i jego poszczególnymi modułami.

1

Moduł 1: Model przywódczy DMFL V. Vrooma i proces decyzyjny

  • Wprowadzenie do modelu DMFL V. Vrooma: analiza przypadku „górska wyprawa”.
  • Kryteria efektywnego procesu decyzyjnego i 5 stylów przywódczych.
  • Czynniki sytuacyjne wpływające na wybór stylu przywódczego i drzewko decyzyjne.
  • Angażowanie zespołu w planowanie i realizację celów poprzez odpowiedni dobór stylu przywódczego.
2

Moduł 2: Motywowanie i angażowanie zespołu w rozwiązywaniu problemów

  • Strategie pracy z zespołem nad rozwiązywaniem problemów.
  • Lista korzyści vs lista kosztów: narzędzie do analizy problemów.
  • Model komunikacji 3-2-1: pozycje menadżera wobec wyzwań w zespole.
  • Trening umiejętności komunikacyjnych w kontekście zarządzania zespołem.
3

Moduł 3: Teoria i praktyka skutecznej komunikacji

  • Model komunikacji: kodowanie, dekodowanie, szumy informacyjne.
  • Teoria 4 Uszu von Thuna i jej zastosowanie w praktyce.
  • Płaszczyzna racjonalna i emocjonalna w komunikacji: rola treści i relacji.
  • Rozpoznawanie i pokonywanie typowych barier komunikacyjnych.
4

Moduł 4: Narzędzia i techniki wzmacniania komunikacji

  • Techniki uważnej komunikacji: trening uważności i koncentracji.
  • Narzędzia skutecznej komunikacji: słuchanie, zadawanie pytań, parafraza, odzwierciedlanie.
  • Trening empatii w komunikacji wg zasady Stevena Covey’a.
  • Analiza mocnych i słabych stron różnych kanałów komunikacji (F2F, telefoniczna, mailowa, czatowa, messenger’owa).

Do kogo skierowane jest szkolenie?

1

Menedżerów i liderów zespołów, którzy chcą poprawić jakość komunikacji w swoich zespołach.

2

Specjalistów HR, wspierających rozwój kompetencji komunikacyjnych liderów.

3

Właścicieli firm, którzy chcą budować silniejsze relacje w swoich zespołach.

Jak dbamy o efektywność szkolenia?

Interaktywny sposób prowadzenia
Wykorzystanie narzędzi nowych technologii, wspierających proces uczenia
Praktyczne doświadczenie trenera
Pakiet materiałów szkoleniowych
Wsparcie wdrożeniowe dla przełożonego (na życzenie)
Ukierunkowanie programu szkolenia na zmianę nawyków/sposobu działania

Co zyska Twoja organizacja dzięki szkoleniu?

Rozważ poniższe korzyści wynikające z programu szkoleniowego i zastanów się, czy odpowiadają one na potrzeby Twojej organizacji. Jeżeli wymienione korzyści nie są dla Ciebie wystarczające, skontaktuj się z nami, a my sprawdzimy czy będziemy mogli dostosować program szkolenia.

Rozwój umiejętności przywódczych i komunikacyjnych liderów.

 

Poprawa efektywności procesów decyzyjnych w zespole.

Wzrost zaangażowania i motywacji pracowników.

Dzięki szkoleniu uczestnicy…

Stosują sprawdzone metody komunikacji, które poprawiają zrozumienie i współpracę w zespole.

Znają i wykorzystują techniki motywacyjne, które wzmacniają zaangażowanie i odpowiedzialność zespołu.

Zarządzają emocjami i wsłuchują się w potrzeby, co pozwala im skuteczniej rozwiązywać problemy i budować kulturę otwartej komunikacji.

Kto prowadzi szkolenie?

Po szkoleniu otrzymasz

1
Materiały poszkoleniowe w formie PDF
2
Zadanie wdrożeniowe
3
Certyfikat uczestnictwa

Jaki jest koszt szkolenia?

Cena szkolenia jest uzależniona od różnych czynników, takich jak forma prowadzenia (online, stacjonarna), liczba sesji, stopień dostosowania do potrzeb firmy, wykorzystanie narzędzi digitalowych przed i po szkoleniu oraz czas trwania. Ceny jakie oferujemy kształtują się na poziomie średniej ceny rynkowej za dzień szkoleniowy.

Zobacz również

napisz do nas
Bezpłatna konsultacja

Bezpłatna konsultacja obejmuje 15 minutową rozmowę z naszym konsultantem, podczas której omówiony zostanie wskazany przez Ciebie temat. Po wstępnej rozmowie i lepszym zrozumieniu Twoich wyzwań zaproponujemy dalsze kroki, jeśli wspólnie zdecydujemy się na współpracę.

Wyślij zapytanie