Efektywna komunikacja (basic)

Trudności w jasnym przekazywaniu informacji, brak zrozumienia czy niedopowiedzenia mogą kosztować czas, energię i efektywność.


Jeśli chcesz wyeliminować te problemy i stworzyć fundamenty skutecznej współpracy w swojej organizacji, sprawdź program naszego szkolenia.

Na jakie potrzeby odpowiada to szkolenie?

Jeśli w swojej firmie dostrzegasz:

❌ niedopowiedzenia, które prowadzą do błędów i nieporozumień,

❌ trudności w precyzyjnym wyrażaniu myśli i oczekiwań,

❌ brak skutecznej współpracy wynikający z niejasnej komunikacji

 
a może chcesz wynieść umiejętność efektywnej komunikacji na wyższy poziom, aby poprawić jakość współpracy i osiągać lepsze rezultaty? – to szkolenie jest idealnym rozwiązaniem dla Ciebie i Twojego zespołu!

Korzyści ze szkolenia dla uczestników:

✅ Rozwój umiejętności skutecznej komunikacji i rozumienia innych.

✅ Nauka efektywnego zadawania pytań i klaryfikacji wypowiedzi.

✅ Umiejętność konstruktywnego feedbacku i monitorowania ustaleń.

Program szkolenia

Zapoznaj się z programem szkolenia i jego poszczególnymi modułami.

1

Moduł 1: Podstawy skutecznej komunikacji

  • Wprowadzenie do tematu: Gra „Radni w Kłopotowie” i wnioski w obszarze komunikacji.
  • Zasady skutecznego porozumiewania się i odpowiedzialność w komunikacji.
  • Ćwiczenie „Mapy” – błąd założonej identyczności.
2

Moduł 2: Bariery i pułapki w komunikacji interpersonalnej

  • Model komunikacji interpersonalnej.
  • Rozpoznawanie i omijanie pułapek komunikacyjnych.
  • Kluczowe bariery komunikacyjne.
  • Spójność komunikacyjna – model Mehrabiana.
3

Moduł 3: Narzędzia skutecznego porozumiewania się

  • Rodzaje pytań i ich skuteczność.
  • Metoda lejka jako narzędzie docierania do opinii i racji odbiorcy.
  • Parafraza i klaryfikacja w kontekście komunikacji.
  • Zasady i ćwiczenia parafrazy i klaryfikacji.
4

Moduł 4: Monitorowanie ustaleń i konstruktywny feedback

  • Struktura rozmowy w sytuacjach niepełnego wywiązywania się z ustaleń.
  • Komunikowanie zadań w regule SMART.
  • Ćwiczenia i trening umiejętności – symulacja rozmów i feedback bieżący.
  • Case studies i praktyczne zastosowanie narzędzi komunikacji.

Do kogo skierowane jest szkolenie?

1

Pracowników na wszystkich poziomach organizacji, którzy chcą usprawnić swoją komunikację.

2

Liderów zespołów, którym zależy na budowaniu otwartego i skutecznego dialogu.

3

Organizacji, które chcą poprawić współpracę i relacje w środowisku pracy.

Jak dbamy o efektywność szkolenia?

Interaktywny sposób prowadzenia
Wykorzystanie narzędzi nowych technologii, wspierających proces uczenia
Praktyczne doświadczenie trenera
Pakiet materiałów szkoleniowych
Wsparcie wdrożeniowe dla przełożonego (na życzenie)
Ukierunkowanie programu szkolenia na zmianę nawyków/sposobu działania

Co zyska Twoja organizacja dzięki szkoleniu?

Rozważ poniższe korzyści wynikające z programu szkoleniowego i zastanów się, czy odpowiadają one na potrzeby Twojej organizacji. Jeżeli wymienione korzyści nie są dla Ciebie wystarczające, skontaktuj się z nami, a my sprawdzimy czy będziemy mogli dostosować program szkolenia.

Wzrost efektywności komunikacji w relacjach wewnętrznych i zewnętrznych.

Poprawa umiejętności radzenia sobie z barierami komunikacyjnymi.

Lepsze zarządzanie konfliktami i budowanie współpracy w środowisku pracy.

Dzięki szkoleniu uczestnicy…

Wiedzą, jak skutecznie porozumiewać się, eliminując bariery komunikacyjne.

Potrafią zadawać trafne pytania i precyzować informacje, by lepiej rozumieć potrzeby innych.

Znają zasady udzielania konstruktywnego feedbacku, który buduje zaangażowanie i motywację.

Potrafią monitorować ustalenia, zapewniając lepszą realizację wspólnych celów.

Rozumieją kluczowe zasady komunikacji, co pomaga budować bardziej spójne i efektywne relacje.

Kto prowadzi szkolenie?

Po szkoleniu otrzymasz

1
Materiały poszkoleniowe w formie PDF
2
Zadanie wdrożeniowe
3
Certyfikat uczestnictwa

Jaki jest koszt szkolenia?

Cena szkolenia jest uzależniona od różnych czynników, takich jak forma prowadzenia (online, stacjonarna), liczba sesji, stopień dostosowania do potrzeb firmy, wykorzystanie narzędzi digitalowych przed i po szkoleniu oraz czas trwania. Ceny jakie oferujemy kształtują się na poziomie średniej ceny rynkowej za dzień szkoleniowy.

Zobacz również

napisz do nas
Bezpłatna konsultacja

Bezpłatna konsultacja obejmuje 15 minutową rozmowę z naszym konsultantem, podczas której omówiony zostanie wskazany przez Ciebie temat. Po wstępnej rozmowie i lepszym zrozumieniu Twoich wyzwań zaproponujemy dalsze kroki, jeśli wspólnie zdecydujemy się na współpracę.

Wyślij zapytanie