Budowanie relacji z klientem wewnętrznym

Składające się z czterech modułów szkolenie pomoże Twoim pracownikom rozwinąć kluczowe umiejętności potrzebne do osiągnięcia sukcesu zespołowego.

Na jakie potrzeby odpowiada to szkolenie?

Jeśli w Twoja firma doświadcza: 

❌ niskiej efektywności zespołowej,

❌ negatywnej atmosfery w zespole,

❌ sytuacji konfliktowych w zespole,

❌ trudności w wyciąganiu wniosków z dotychczasowych doświadczeń zespołowych

 

…lub chcesz wynieść relacje wewnątrz organizacji na wyższy poziom, aby pracować efektywniej – to szkolenie jest zdecydowanie dla Ciebie i Twojego zespołu!

 

Korzyści ze szkolenia dla uczestników:

✅ Rozwój umiejętności budowania relacji i efektywnej komunikacji z różnymi grupami interesariuszy wewnętrznych.

✅ Poznanie temat mechanizmów współzależności w organizacji i sposobów
efektywnego radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w relacjach wewnętrznych.

✅ Wzmocnienie kompetencji miękkich, takich jak proaktywność, asertywność oraz umiejętność pracy w zespole projektowym, co przyczynia się do rozwoju osobistego i zawodowego.

Program szkolenia

Zapoznaj się z programem szkolenia i jego poszczególnymi modułami.

1

Moduł 1: Fundamenty komunikacji wewnętrznej

        • Ćwiczenie „Budowla” do zrozumienia roli współpracy i komunikacji w zespole.
        • Analiza doświadczeń z gry i identyfikacja kluczowych zasad efektywnej współpracy.
        • Omówienie osobistego wkładu w realizację celów zespołowych i firmy.
        • Rozpoznawanie i rozwijanie zaangażowania w budowanie pozytywnej atmosfery pracy.
2

Moduł 2: Proaktywność i otwartość w komunikacji

        • Wprowadzenie do proaktywności w komunikacji zespołowej i jej znaczenia.
        • Wykorzystanie Testu JOHARI do określenia własnej otwartości w komunikacji.
        • Strategie rozszerzania „Otwartej Areny” poprzez aktywne słuchanie i udzielanie informacji zwrotnej.
        • Ćwiczenie w parach na wzajemne poznawanie i budowanie zaufania poprzez otwartą komunikację.
3

Moduł 3: Zrozumienie i wsparcie współpracy w zespole

        • Omówienie faz rozwoju zespołu i ich wpływu na współpracę.
        • Autodiagnoza aktualnej fazy rozwojowej zespołu i dopasowanie strategii lidera.
        • Grupowe dyskusje na temat strategii wzmacniania współpracy na różnych etapach rozwoju zespołu.
        • Przygotowanie indywidualnego planu działań na rozwój i wsparcie zespołu.
4

Moduł 4: Praktyczne narzędzia w budowaniu relacji

        • Przeprowadzenie eksperymentu „Dylemat więźnia” do analizy strategii współpracy i rywalizacji.
        • Praca z asertywnością jako narzędziem w komunikacji z klientem wewnętrznym.
        • Symulacje i scenki z trudnymi sytuacjami w relacjach, z zastosowaniem technik asertywnych.
        • Planowanie i angażowanie do współpracy przy użyciu ćwiczeń grupowych, np. „Lądowanie na pustyni„
        • Wzmocnienie zaangażowania synergicznego działania w zespole.

Do kogo skierowane jest szkolenie?

Wszystkich osób, które chcą poprawić swój wizerunek w zespole.

Osób, którym zależy na lepszych relacjach zespołowych.

Pracowników, którzy na co dzień mają kontakt z przedstawicielami innych działów i doświadczają sytuacji konfliktowych lub napiętych relacji.

Jak dbamy o efektywność szkolenia?

Interaktywny sposób prowadzenia
Wykorzystanie narzędzi nowych technologii, wspierających proces uczenia
Praktyczne doświadczenie trenera
Pakiet materiałów szkoleniowych
Wsparcie wdrożeniowe dla przełożonego (na życzenie)
Ukierunkowanie programu szkolenia na zmianę nawyków/sposobu działania

Co zyska Twoja organizacja dzięki szkoleniu?

Rozważ poniższe korzyści wynikające z programu szkoleniowego i zastanów się, czy odpowiadają one na potrzeby Twojej organizacji. Jeżeli wymienione korzyści nie są dla Ciebie wystarczające, skontaktuj się z nami, a my sprawdzimy czy będziemy mogli dostosować program szkolenia.

Wzrost elastyczności organizacji w reagowaniu na zmiany i wyzwania rynkowe dzięki lepszemu zrozumieniu różnorodnych perspektyw wewnątrz firmy.

Zwiększenie zrozumienia i współpracy między działami.

Poprawa atmosfery organizacyjnej przez budowanie kultury opartej na zaufaniu i wzajemnym wsparciu.

Dzięki szkoleniu uczestnicy…

Prowadzą konstruktywne dyskusje nawet na trudne tematy.

Tworzą pozytywną atmosferę w komunikacji, dzięki czemu łatwiej jest znaleźć rozwiązania.

Reagują na sytuacje konfliktowe w sposób umożliwiający osiągnięcie porozumienia.

Kto prowadzi szkolenie?

Po szkoleniu otrzymasz

1
Materiały poszkoleniowe w formie PDF
2
Zadanie wdrożeniowe
3
Certyfikat uczestnictwa

Jaki jest koszt szkolenia?

Cena szkolenia jest uzależniona od różnych czynników, takich jak forma prowadzenia (online, stacjonarna), liczba sesji, stopień dostosowania do potrzeb firmy, wykorzystanie narzędzi digitalowych przed i po szkoleniu oraz czas trwania. Ceny jakie oferujemy kształtują się na poziomie średniej ceny rynkowej za dzień szkoleniowy.

Zobacz również

napisz do nas
Bezpłatna konsultacja

Bezpłatna konsultacja obejmuje 15 minutową rozmowę z naszym konsultantem, podczas której omówiony zostanie wskazany przez Ciebie temat. Po wstępnej rozmowie i lepszym zrozumieniu Twoich wyzwań zaproponujemy dalsze kroki, jeśli wspólnie zdecydujemy się na współpracę.

Wyślij zapytanie