Potrzeba biznesowa Klienta
Dział Zakupów sieci stał przed wyzwaniem przeprowadzenia jeszcze bardziej efektywnych biznesowo rozmów rocznych z dostawcami. Warunki handlowe poprawiane z roku na rok przekładały się na obniżenie Service Levelu a sami Dostawcy nie mieli już realnie zbyt dużych możliwości poprawy warunków ze względu na kiepską koniunkturę rynkową i wzrost kosztów produkcji.
Zaproponowane rozwiązanie
Zaproponowaliśmy cykl spotkań i warsztatów z kupcami. Było to połączenie dwóch form twardego szkolenia z zakresu finansowych i ekonomicznych narzędzi ułatwiających wyliczanie cen i kosztów dostawców oraz treningu symulującego rzeczywiste negocjacje roczne z wykorzystaniem finansowych narzędzi wyliczania marży określania bufora negocjacyjnego oraz budowania strategii VCA (Value Chain Analysis) do poprawy warunków handlowych w dłuższej perspektywie.
Uczestnicy poznali także tajniki weryfikowania marżowości dostawców na podstawie umiejętności czytania raportów finansowych spółek.
Rezultaty
Praktycznie całkowicie odciążyliśmy Klienta z działań organizacyjnych niezbędnych przy realizowaniu szkoleń. Współpraca z nami ma bezpośredni wpływ na oszczędność kosztów operacyjnych zyskanie przez pracowników czasu na działania merytoryczne.
Dodatkową korzyścią jest uproszczenie formy i procedur rozliczania szkoleń z Klientem. Rozliczamy się zbiorczo za projekt co eliminuje mnóstwo zbędnych operacji księgowych.