Firma podjęła decyzję o usprawnieniu dostępu do materiałów edukacyjnych dla swoich pracowników. Wyzwaniem było stworzenie nowoczesnych materiałów szkoleniowych i umieszczenie ich w jednym, dostępnym miejscu. Ograniczenia technologiczne firmy uniemożliwiły stworzenie dedykowanej aplikacji.
Projekt edukacyjny zrealizowany dla firmy z branży Automotive – Importera samochodów marki wolumenowej, polegający na przeszkoleniu pracowników sieci dealerskiej marki w całej Polsce –handlowców i kierowników sprzedaży. Celem było dostarczenie wiedzy produktowej dotyczącej nowego modelu wprowadzanego na polski rynek oraz zbudowanie przekonania o wartości produktu na tle konkurencji.
Klient zmagał się z intensywnością końca roku oraz zaplanowanymi urlopami, co wpływało na dostępność pracowników. Dodatkowo, występowały problemy z brakiem dostępnych akcesoriów w magazynie Dealera, co utrudniało obsługę Klientów.
Nasz Klient mierzył się z niskim zaangażowaniem Doradców w promowanie modeli BEV marki premium. Dodatkowo, sprzedaż modelu spadała, podczas gdy sprzedaż modeli konkurencyjnych utrzymywała się na stałym poziomie. Istniała pilna potrzeba uzupełnienia wiedzy produktowej oraz zbudowania proaktywnej postawy u Doradców.
Firma zainwestowała w rozbudowany projekt szkoleniowy dla pracowników serwisu, obejmujący m.in. serial edukacyjny, gry i e-learningi. Celem było nie tylko przekazanie wiedzy, ale także zaangażowanie i zainteresowanie pracowników.
W związku z wchodzeniem na rynek i wdrożeniem nowego modelu sprzedaży, Klient dostrzegł konieczność ugruntowania wiedzy i praktyk sprzedażowych u handlowców. Istniała również potrzeba poprawy efektywności pracy na wskaźnikach lejka sprzedażowego w całej sieci, aby zwiększyć efektywność procesu sprzedażowego w trudnym otoczeniu biznesowym, charakteryzującym się małą ilością leadów.
W związku z rosnącą konkurencją nasz Klient dostrzegł konieczność wyróżnienia się dzięki wysokiej jakości obsłudze Klienta. Dodatkowo, zauważył duże rozbieżności w wynikach sprzedażowych dealerów w Polsce, mimo że wszyscy mieli podobny potencjał biznesowy.
Klient przeprowadził wewnętrzne badanie satysfakcji pracowników. Zaniepokojony słabymi wynikami, określił strategiczne cele organizacyjne: zmniejszenie rotacji pracowników, zwiększenie atrakcyjności firmy na rynku pracy i wśród pracowników, podniesienie poziomu zaangażowania i odpowiedzialności wśród pracowników. Firmie zależało na wypracowaniu sposobu zwiększenia poziomu satysfakcji pracowników.
Bank podjął decyzję o outsourcowaniu usług logistycznych niezbędnych do właściwej realizacji projektów szkoleniowych dla swoich pracowników.