Zarządzanie sprzedażą w Automotive oparte na wskaźnikach

W obecnych czasach Klienci oczekują nie tylko atrakcyjnych ofert, ale również szybkiej i efektywnej obsługi, co stawia przed dealerami i ich zespołami sprzedażowymi konieczność dostosowywania swoich procesów do tych realiów rynkowych.


Dodatkowo, wyzwań przybywa w obszarze monitorowania wyników sprzedaży i efektywnego zarządzania danymi. Firmy dealerskie coraz częściej muszą opierać decyzje na analizie danych sprzedażowych, by lepiej rozumieć potrzeby klientów, optymalizować swoje działania i zwiększyć konwersję. Skuteczne zarządzanie wynikami, ale i również szybka reakcja na zmieniające się warunki rynkowe, to uzasadniony element działania w tym sektorze.

Zapoznaj się zatem z programem naszego szkolenia z zarządzania sprzedażą w Automotive, opartego na wskaźnikach.

Na jakie potrzeby odpowiada to szkolenie?

Jeśli w swojej firmie obserwujesz: 

niską efektywność w realizacji celów sprzedażowych – trudności w monitorowaniu wyników, analiza raportów sprzedażowych staje się czasochłonna, a interwencje menedżerskie nie przynoszą oczekiwanych rezultatów,

❌ brak spójności w zarządzaniu procesem sprzedaży – zespół nie potrafi dostosować strategii sprzedaży do realnych potrzeb, a system zarządzania „pipelinem” sprzedaży jest chaotyczny, przez co tracisz potencjalnych klientów,

❌ problemy w radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami w zespole – niezadowolenie lub demotywacja handlowców z powodu trudnych rozmów czy negatywnych wyników, brak umiejętności szybkiej analizy przyczyn i podjęcia skutecznych działań naprawczych

 
lub chcesz wynieść skuteczność sprzedaży na wyższy poziom, aby pracować efektywniej – to szkolenie jest zdecydowanie dla Ciebie i Twojego zespołu!

Korzyści ze szkolenia dla uczestników:

✅ Rozwinięcie umiejętności prowadzenia rozmów podsumowujących raporty sprzedażowe.

✅ Nabycie umiejętności przeprowadzenia skutecznej i szybkiej analizy raportów sprzedażowych.

✅ Rozwój umiejętności dobierania skutecznych interwencji menedżerskich.

Program szkolenia

Zapoznaj się z programem szkolenia i jego poszczególnymi modułami.

1

Moduł 1: EBM – praktyczny model zarządzania sprzedażą opartego na wskaźnikach

  • Jak uporządkować gąszcz wskaźników sprzedażowych i sprawić by raporty były wsparciem, a nie przeszkodą w pracy z ludźmi.
  • 3 główne kategorie wskaźników sprzedażowych zależne od wpływu menedżera i działań Handlowców.
  • Porządkowanie realnych wskaźników sprzedażowych i układanie ich w konkretny proces działania Handlowców.
2

Moduł 2: Zarządzanie sprzedażą jako uporządkowany proces

  • Dostosowanie „pipeline’u sprzedaży” do realnego wpływu na kluczowe wskaźniki.
  • Zarządzanie „pipelinem sprzedaży” –– dobór odpowiedniej strategii menedżerskiej.
  • Działania interwencyjne udrażniające „lejek sprzedaży”.
3

Moduł 3: Skuteczna i szybka analiza raportów sprzedażowych

  • Praktyczne kroki wobec analizy raportów sprzedażowych.
  • Jak jest – punkty zapalne – które dane powinny wzbudzić naszą uwagę?
  • Dlaczego jest jak jest – analiza hipotez – jakie mogły być powody takich wyników?
  • Co zrobić by tak nie było – jakie interwencje może podjąć Menedżer?
  • Typowe pułapki i błędne interpretacje raportów sprzedażowych.
4

Moduł 4: Jak skutecznie dbać o realizację celów sprzedażowych – monitorowanie działań i rezultatów na bazie wskaźników i raportów sprzedażowych

  • Różne opcje monitoringu bazujące na 4 obrazach raportów sprzedażowych (R – rezultat, D – działania).
  • Symulacje rozmów z Handlowcami w różnych wariantach uzyskanych wyników w oparciu o case study.
5

Moduł 5: Trudne sytuacje podczas monitorowania wyników sprzedażowych

  • Trening nawyków w odpowiedzi na trudne reakcje pracowników – Rotation Video Coach.

Do kogo skierowane jest szkolenie?

1

Menedżerów sprzedaży w branży automotive,
którzy chcą poprawić efektywność swojego zespołu i zoptymalizować procesy sprzedażowe.

2

Kierowników zespołów sprzedażowych,
którzy odpowiadają za monitorowanie wyników, analizę raportów i interwencje w przypadku trudnych sytuacji.

3

Liderów i szefów działów sprzedaży,
którzy pragną zbudować silny, zmotywowany zespół, lepiej zarządzać wynikami sprzedaży oraz wdrażać skuteczne strategie sprzedażowe..

Jak dbamy o efektywność szkolenia?

Interaktywny sposób prowadzenia
Wykorzystanie narzędzi nowych technologii, wspierających proces uczenia
Praktyczne doświadczenie trenera
Pakiet materiałów szkoleniowych
Wsparcie wdrożeniowe dla przełożonego (na życzenie)
Ukierunkowanie programu szkolenia na zmianę nawyków/sposobu działania

Co zyska Twoja organizacja dzięki szkoleniu?

Rozważ poniższe korzyści wynikające z programu szkoleniowego i zastanów się, czy odpowiadają one na potrzeby Twojej organizacji. Jeżeli wymienione korzyści nie są dla Ciebie wystarczające, skontaktuj się z nami, a my sprawdzimy czy będziemy mogli dostosować program szkolenia.

Wzmocnienie pozycji konkurencyjnej: Lepsze wykorzystanie zaawansowanych technik.

Skrócenie czasu reakcji na trudne sytuacje ograniczające efektywność sprzedażową.

Zwiększenie efektywności sprzedażowej zespołu handlowego.

Dzięki szkoleniu uczestnicy…

Analizują raporty sprzedażowe i wykorzystują wskaźniki do podejmowania trafnych decyzji menedżerskich.

Opanowują techniki szybkiej reakcji na trudne sytuacje sprzedażowe, co pozwala im skutecznie zarządzać zespołem i procesami sprzedażowymi.

Rozwijają umiejętności efektywnego monitorowania postępów sprzedaży oraz identyfikowania kluczowych obszarów do interwencji, co zwiększa efektywność ich działań.

Zdobywają kompetencje w zakresie wdrażania odpowiednich strategii interwencyjnych, co pozwala na udrażnianie „lejka sprzedaży” i poprawę wyników sprzedaży.

Kto prowadzi szkolenie?

Po szkoleniu otrzymasz

1
Materiały poszkoleniowe w formie PDF
2
Zadanie wdrożeniowe
3
Certyfikat uczestnictwa

Jaki jest koszt szkolenia?

Cena szkolenia jest uzależniona od różnych czynników, takich jak forma prowadzenia (online, stacjonarna), liczba sesji, stopień dostosowania do potrzeb firmy, wykorzystanie narzędzi digitalowych przed i po szkoleniu oraz czas trwania. Ceny jakie oferujemy kształtują się na poziomie średniej ceny rynkowej za dzień szkoleniowy.

Zobacz również

NAPISZ DO NAS
Bezpłatna konsultacja

Bezpłatna konsultacja obejmuje 15 minutową rozmowę z naszym konsultantem, podczas której omówiony zostanie wskazany przez Ciebie temat. Po wstępnej rozmowie i lepszym zrozumieniu Twoich wyzwań zaproponujemy dalsze kroki, jeśli wspólnie zdecydujemy się na współpracę.

Wyślij zapytanie