Techniki sprzedaży i pozyskiwania samochodów używanych

Zwiększ efektywność swojego działu sprzedaży i obsługi samochodów używanych dzięki kompleksowemu szkoleniu w branży Automotive.


Nasze szkolenie oferuje praktyczne narzędzia i techniki niezbędne do skutecznego pozyskiwania samochodów, negocjowania cen, budowania lojalności klientów oraz realizacji procesów follow-up.

Na jakie potrzeby odpowiada to szkolenie?

Jeśli w swojej firmie obserwujesz: 

trudności w pozyskiwaniu samochodów używanych – firmy często borykają się z trudnościami w znalezieniu odpowiednich źródeł aut, co ogranicza ich ofertę i sprzedaż,

❌ nieefektywne negocjacje cenowe – ustalanie konkurencyjnych cen przy zachowaniu rentowności to jedno z największych wyzwań, zwłaszcza w obliczu rosnącej konkurencji

❌ brak lojalności klienta wobec usług – brak skutecznych działań follow-up po sprzedaży sprawia, że klienci nie wracają, a firma traci na potencjale długoterminowych relacji

 
…te wyzwania są powszechnie spotykane w branży Automotive, ale dzięki odpowiedniej wiedzy można je skutecznie przezwyciężyć. Nasze szkolenie może być rozwiązaniem dla Ciebie i Twojego zespołu!

Korzyści ze szkolenia dla uczestników:

✅ Umiejętność zaplanowania i realizacji kontaktów follow-up oraz zdobywania rekomendacji od Klientów.

✅ Zrozumienie motywów, które kierują decyzjami Klientów.

✅ Zdobycie wiedzy o różnych źródłach pozyskiwania samochodów używanych.

Program szkolenia

Zapoznaj się z programem szkolenia i jego poszczególnymi modułami.

1

Moduł 1: Identyfikacja źródeł pozyskiwania samochodów używanych

  • Identyfikacja wewnętrznych źródeł pozyskiwania samochodów używanych.
  • Trade-In. Założenia i budowa procesu pozyskiwania samochodów.
  • Współpraca z salonem NC w ramach procesu Trade-in.
  • Identyfikacja i omówienie zewnętrznych źródeł pozyskiwania samochodów używanych.
2

Moduł 2: Budowa stocku i wycena samochodu używanego

  • Budowa stocku samochodów używanych – zasady, pro-tipy.
  • Planowanie ceny zakupu – metoda bottom-up i top-down.
  • Kontraktowanie z Klientem wyceny samochodu i przekazanie oferty odkupu.
  • Trudne sytuacje podczas odkupu, np. konieczność obniżenia pierwotnie proponowanej ceny.
3

Moduł 3: Proces sprzedaży samochodów używanych

  • Badanie potrzeb Klienta samochodów używanych jako istotny element procesu sprzedaży.
  • Motywacje zakupowe Klientów – dotrzyj po prawdziwych powodów kupna.
  • Prezentacja samochodu i budowanie argumentacji korzyściowej.
  • Negocjacje i poza cenowe argumenty sprzedażowe (co zrobić, gdy w komisie obok jest niższa cena).
4

Moduł 4: Budowanie lojalności klienta

  • Follow-up. Dlaczego warto kontaktować się z Klientami po odbiorze samochodu.
  • Kalendarz kontaktów Follow up. Bank powodów kontaktu.
  • Praca z trudnymi sytuacjami podczas rozmowy follow-up.
  • Zbieranie rekomendacji – warsztaty z prawdziwymi Klientami.

Do kogo skierowane jest szkolenie?

1

Menedżerów sprzedaży i kierowników działów samochodów używanych,
którzy chcą poprawić wyniki sprzedaży i efektywność procesów.

2

Pracowników działów sprzedaży i doradców handlowych,
którzy chcą udoskonalić swoje umiejętności negocjacyjne i pozyskiwania samochodów.

3

Pracowników działów obsługi klienta,
którzy odpowiadają za follow-up, budowanie relacji i lojalności klientów.

4

Osób odpowiedzialnych za zarządzanie stockiem samochodów używanych,
chcących usprawnić procesy wyceny i sprzedaży.

Jak dbamy o efektywność szkolenia?

Interaktywny sposób prowadzenia
Wykorzystanie narzędzi nowych technologii, wspierających proces uczenia
Praktyczne doświadczenie trenera
Pakiet materiałów szkoleniowych
Wsparcie wdrożeniowe dla przełożonego (na życzenie)
Ukierunkowanie programu szkolenia na zmianę nawyków/sposobu działania

Co zyska Twoja organizacja dzięki szkoleniu?

Rozważ poniższe korzyści wynikające z programu szkoleniowego i zastanów się, czy odpowiadają one na potrzeby Twojej organizacji. Jeżeli wymienione korzyści nie są dla Ciebie wystarczające, skontaktuj się z nami, a my sprawdzimy czy będziemy mogli dostosować program szkolenia.

Zwiększenie sprzedaży oraz retencji Klientów działu samochodów używanych.

Usprawnienie komunikacji na linii NC – UC.

Zwiększenie ilości odkupów samochodów ze źródła trade-in.

Dzięki szkoleniu uczestnicy…

Skutecznie pozyskują samochody używane – używają efektywnych źródeł pozyskiwania aut, zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych.

Negocjują ceny z zachowaniem rentowności – ustalają konkurencyjne ceny, nie tracąc na rentowności.

Realizują efektywny follow-up i budują lojalność klientów – prowadzą skuteczne działania follow-up, co zwiększa retencję i lojalność klientów.

Kto prowadzi szkolenie?

Po szkoleniu otrzymasz

1
Materiały poszkoleniowe w formie PDF
2
Zadanie wdrożeniowe
3
Certyfikat uczestnictwa

Jaki jest koszt szkolenia?

Cena szkolenia jest uzależniona od różnych czynników, takich jak forma prowadzenia (online, stacjonarna), liczba sesji, stopień dostosowania do potrzeb firmy, wykorzystanie narzędzi digitalowych przed i po szkoleniu oraz czas trwania. Ceny jakie oferujemy kształtują się na poziomie średniej ceny rynkowej za dzień szkoleniowy.

Zobacz również

NAPISZ DO NAS
Bezpłatna konsultacja

Bezpłatna konsultacja obejmuje 15 minutową rozmowę z naszym konsultantem, podczas której omówiony zostanie wskazany przez Ciebie temat. Po wstępnej rozmowie i lepszym zrozumieniu Twoich wyzwań zaproponujemy dalsze kroki, jeśli wspólnie zdecydujemy się na współpracę.

Wyślij zapytanie