Techniki sprzedaży finansowań i ubezpieczeń samochodów

Jeśli zauważasz, że Twoi doradcy sprzedaży mogą mieć trudności w efektywnym przedstawianiu opcji finansowych oraz reagowaniu na obiekcje klientów, nasze szkolenie może być cennym wsparciem.


Jako eksperci w branży, oferujemy narzędzia i techniki, które pomogą Twoim pracownikom lepiej rozpoznać potrzeby klientów oraz zaprezentować im dopasowane rozwiązania finansowe.

Uczestnicy nauczą się skutecznych metod perswazji, które pozwolą konwertować obiekcje w korzyści. Szkolenie pomoże w zwiększeniu efektywności sprzedaży finansowań i ubezpieczeń, oraz poprawie komunikacji na każdym etapie procesu.

Na jakie potrzeby odpowiada to szkolenie?

Jeśli w swojej firmie obserwujesz: 

niską konwersję sprzedaży finansowań i ubezpieczeń – doradcy nie potrafią skutecznie przekonać Klienta do dostępnych opcji,

❌ obiekcje i niepewność Klientów – Klienci mają wątpliwości co do korzyści poszczególnych form finansowania i często odkładają decyzję,

❌ brak skutecznych technik argumentacji – zespół nie wykorzystuje w pełni narzędzi finansowych i ubezpieczeniowych, przez co traci potencjalne przychody

 
…te wyzwania są powszechnie spotykane w branży Automotive, ale dzięki odpowiedniej wiedzy można je skutecznie przezwyciężyć. Nasze szkolenie może być rozwiązaniem dla Ciebie i Twojego zespołu!

Korzyści ze szkolenia dla uczestników:

✅ Umiejętność konwersji obiekcji finansowej w korzyść dla Klienta.

✅ Umiejętność budowania argumentacji dla danej formy finansowania.

✅Rozwój kompetencji niezbędnych do poruszania się w sferze finansów.

Program szkolenia

Zapoznaj się z programem szkolenia i jego poszczególnymi modułami.

1

Moduł 1: Wprowadzenie do finansów – podstawy, argumentacja i obiekcje

  • Podstawowe pojęcia, narzędzia i sposoby finansowań.
  • Różnice między finansowaniami i zasady finansowań.
  • Rozpoznawanie potrzeb i motywów finansowych.
  • Identyfikacja obiekcji finansowych i budowanie skutecznej argumentacji.
2

Moduł 2: Rodzaje finansowań i ubezpieczeń

  • Gotówka, kredyt, MRV i najem – skuteczne narzędzia.
  • Analiza korzyści z perspektywy potrzeb i oczekiwań Klienta.
  • Jak edukować i budować doświadczenie finansowe Klienta.
  • Sprzedaż finansowań i ubezpieczeń – case study.
3

Moduł 3: MRV vs Najem

  • Wprowadzenie do MRV i Najmu – debata oksfordzka.
  • Korzyści najmu a potrzeby Klienta.
  • Porównanie z leasingiem i innymi formami finansowania.
  • Jak daleko popłynę – case study.
4

Moduł 4: Techniki sprzedaży finansowań i ubezpieczeń

  • Narzędzia finansowe i ubezpieczeniowe – perswazja w praktyce.
  • Edukacja Klienta i rozpoznawanie jego potrzeb.
  • Techniki zamknięcia i narzędzia cyfrowe – (CRM, kalkulatory).
  • Cross Selling i Up Selling w praktyce.

Do kogo skierowane jest szkolenie?

1

Doradców handlowych i sprzedaży w salonach samochodowych,
którzy chcą skuteczniej oferować finansowania i ubezpieczenia.

2

Doradców ds. finansowania i ubezpieczeń (F&I),
którzy chcą zwiększyć swoją skuteczność w argumentacji i zamykaniu transakcji.

3

Menedżerów sprzedaży i kierowników salonów,
którzy chcą podnieść wyniki swojego zespołu i zwiększyć rentowność sprzedaży dodatkowych usług.

4

Specjalistów ds. obsługi Klienta,
którzy chcą lepiej rozumieć potrzeby Klienta i budować większą wartość oferty.

Jak dbamy o efektywność szkolenia?

Interaktywny sposób prowadzenia
Wykorzystanie narzędzi nowych technologii, wspierających proces uczenia
Praktyczne doświadczenie trenera
Pakiet materiałów szkoleniowych
Wsparcie wdrożeniowe dla przełożonego (na życzenie)
Ukierunkowanie programu szkolenia na zmianę nawyków/sposobu działania

Co zyska Twoja organizacja dzięki szkoleniu?

Rozważ poniższe korzyści wynikające z programu szkoleniowego i zastanów się, czy odpowiadają one na potrzeby Twojej organizacji. Jeżeli wymienione korzyści nie są dla Ciebie wystarczające, skontaktuj się z nami, a my sprawdzimy czy będziemy mogli dostosować program szkolenia.

Poprawa komunikacji z Klientami na etapie wyboru finansowania.

Lepsze zrozumienie Klienta w zakresie decyzji o finansowaniu.

Wzmocnienie postawy i przekonań doradców co do rożnych form finansowania.

Dzięki szkoleniu uczestnicy…

Zdobywają umiejętność skutecznego rozpoznawania potrzeb finansowych klientów i dopasowywania najlepszych rozwiązań finansowych, takich jak kredyty, MRV czy najem.

Opanowują techniki perswazji w sprzedaży finansowań i ubezpieczeń, skutecznie konwertując obiekcje klientów w korzyści.

Zwiększają efektywność w negocjacjach, stosując techniki cross-sellingu i up-sellingu w praktyce.

Skutecznie wykorzystują narzędzia cyfrowe w procesie sprzedaży.

Rozwijają kompetencje zarządzania ofertą finansową, co pozwala im lepiej edukować klientów i dostosowywać propozycje do ich potrzeb.

Kto prowadzi szkolenie?

Po szkoleniu otrzymasz

1
Materiały poszkoleniowe w formie PDF
2
Zadanie wdrożeniowe
3
Certyfikat uczestnictwa

Jaki jest koszt szkolenia?

Cena szkolenia jest uzależniona od różnych czynników, takich jak forma prowadzenia (online, stacjonarna), liczba sesji, stopień dostosowania do potrzeb firmy, wykorzystanie narzędzi digitalowych przed i po szkoleniu oraz czas trwania. Ceny jakie oferujemy kształtują się na poziomie średniej ceny rynkowej za dzień szkoleniowy.

Zobacz również

NAPISZ DO NAS
Bezpłatna konsultacja

Bezpłatna konsultacja obejmuje 15 minutową rozmowę z naszym konsultantem, podczas której omówiony zostanie wskazany przez Ciebie temat. Po wstępnej rozmowie i lepszym zrozumieniu Twoich wyzwań zaproponujemy dalsze kroki, jeśli wspólnie zdecydujemy się na współpracę.

Wyślij zapytanie