Sprzedaż flotowa, pozyskiwanie i obsługa klientów biznesowych

Sprzedaż flotowa to coś więcej niż liczby – to strategiczny proces budowania relacji, analizy potrzeb Klienta i skutecznej prezentacji wartości oferty.


Jeśli Twoja firma mierzy się z wyzwaniem dotarcia do Klientów biznesowych, skutecznego prowadzenia negocjacji czy finalizowania kontraktów flotowych, to szkolenie pomoże Wam opanować kluczowe techniki i narzędzia.

Dowiecie się, jak prowadzić rozmowy z decydentami, bronić ceny, a także zapewnić profesjonalną obsługę After-Sales, zwiększając lojalność Klienta i rentowność sprzedaży.

Na jakie potrzeby odpowiada to szkolenie?

Jeśli w swojej firmie obserwujesz: 

trudności w pozyskiwaniu Klientów biznesowych – niska skuteczność w identyfikowaniu potencjalnych firmowych partnerów i docieraniu do osób odpowiedzialnych za decyzje zakupowe,

❌ problemy z negocjacjami flotowymi – trudności w obronie ceny, reagowaniu na obiekcje Klientów i finalizowaniu umów, szczególnie w kontekście konkurencyjnych ofert,

❌ brak długoterminowych relacji z Klientami flotowymi – problemy z utrzymaniem relacji z Klientami po podpisaniu kontraktu i niedostateczna obsługa After-Sales,

❌ niską efektywność w prezentacji ofert – trudności w komunikowaniu wartości i korzyści oferty w sposób przekonujący, zarówno w spotkaniach na żywo, jak i przy użyciu komunikacji zdalnej

 
lub chcesz wynieść skuteczność sprzedaży flotowej na wyższy poziom, aby poprawić wyniki i budować trwałe relacje – to szkolenie jest zdecydowanie dla Ciebie i Twojego zespołu!

Korzyści ze szkolenia dla uczestników:

✅ Nauka praktycznych umiejętności prezentacji rozwiązań oraz reagowania na obiekcje i domykania transakcji.

✅ Rozwój kompetencji analizy potrzeb Klienta i budowania rozwiązań dostosowanych do bieżącej sytuacji Klienta.

✅ Zdobycie umiejętności skutecznego pozyskiwania Klientów biznesowych.

Program szkolenia

Zapoznaj się z programem szkolenia i jego poszczególnymi modułami.

1

Moduł 1: Pozyskiwanie Klientów biznesowych

  • Planowanie sprzedaży flotowej – analiza rynku i potencjału.
  • Targeting – poprawa skuteczności w pozyskiwaniu Klientów biznesowych.
  • Networking – wykorzystanie mediów społecznościowych oraz działania sytuacyjne skierowane na pozyskiwanie nowych Klientów.
  • Cold-Calling – dotarcie do osób odpowiedzialnych za podejmowanie decyzji z wykorzystaniem telefonu.
2

Moduł 2: Budowanie relacji z Klientem biznesowym

  • Pierwsze spotkanie oraz kontraktowanie procesu sprzedażowego.
  • Analiza potrzeb – rozpoznawanie potencjału i oczekiwań Klienta biznesowego.
  • Budowanie rozwiązań z wykorzystaniem wiedzy i doświadczenia Klienta biznesowego.
3

Moduł 3: Prezentacja oferty z rozwiązaniem biznesowym

  • Wykorzystanie komunikacji zdalnej w celu zaprezentowania oferty i rozwiązania.
  • Edukowanie Klienta biznesowego.
  • Wystąpienie na żywo przed Klientem – prezentacja rozwiązania w oparciu o ofertę produktów i usług.
  • Prezentacja oferty i wartości dodanych z niej wynikających.
4

Moduł 4: Finalizowanie kontraktów flotowych oraz obsługa After-Sales

  • Rozmowy z Klientem biznesowym o wycenie proponowanego rozwiązania.
  • Model reagowania na obiekcje Klientów.
  • Negocjacje handlowe kontraktów flotowych.
  • After-sales – obsługa serwisowania dla Klienta flotowego.

Do kogo skierowane jest szkolenie?

1

Menedżerów sprzedaży flotowej i kierowników działów sprzedaży,
którzy chcą zwiększyć efektywność procesów sprzedaży i obsługi Klientów biznesowych.

2

Handlowców i doradców flotowych,
którzy chcą udoskonalić swoje umiejętności w zakresie pozyskiwania i obsługi Klientów biznesowych.

3

Pracowników działów obsługi posprzedażowej (After-Sales),
którzy odpowiadają za serwisowanie i utrzymywanie relacji z Klientami flotowymi.

4

Specjalistów ds. negocjacji
i osób odpowiedzialnych za budowanie długoterminowych relacji z Klientami biznesowymi.

Jak dbamy o efektywność szkolenia?

Interaktywny sposób prowadzenia
Wykorzystanie narzędzi nowych technologii, wspierających proces uczenia
Praktyczne doświadczenie trenera
Pakiet materiałów szkoleniowych
Wsparcie wdrożeniowe dla przełożonego (na życzenie)
Ukierunkowanie programu szkolenia na zmianę nawyków/sposobu działania

Co zyska Twoja organizacja dzięki szkoleniu?

Rozważ poniższe korzyści wynikające z programu szkoleniowego i zastanów się, czy odpowiadają one na potrzeby Twojej organizacji. Jeżeli wymienione korzyści nie są dla Ciebie wystarczające, skontaktuj się z nami, a my sprawdzimy czy będziemy mogli dostosować program szkolenia.

Poprawa efektywności obrony ceny oraz satysfakcji Klientów w oparciu o negocjacje nastawione na współpracę.

Rozwój umiejętności doradców w zakresie realizowania kontraktów z Klientami biznesowymi.

Poprawa skuteczności pozyskiwania leadów w kontaktach biznesowych.

Dzięki szkoleniu uczestnicy…

Pozyskują nowych klientów flotowych – skutecznie docierają do decydentów i budują trwałe relacje biznesowe.

Doskonalą umiejętności negocjacyjne – potrafią obronić wartość oferty i wypracować korzystne warunki współpracy.

Efektywnie finalizują kontrakty – sprawnie prowadzą proces sprzedażowy od pierwszego kontaktu do podpisania umowy.

Lepiej rozumieją potrzeby klientów – analizują oczekiwania firm i dostosowują ofertę do ich realnych wymagań.

Wykorzystują nowoczesne narzędzia sprzedaży – umiejętnie stosują techniki komunikacji, prezentacji i follow-up.

Zwiększają skuteczność obsługi posprzedażowej – dbają o długoterminową współpracę i utrzymanie klientów flotowych.

Kto prowadzi szkolenie?

Po szkoleniu otrzymasz

1
Materiały poszkoleniowe w formie PDF
2
Zadanie wdrożeniowe
3
Certyfikat uczestnictwa

Jaki jest koszt szkolenia?

Cena szkolenia jest uzależniona od różnych czynników, takich jak forma prowadzenia (online, stacjonarna), liczba sesji, stopień dostosowania do potrzeb firmy, wykorzystanie narzędzi digitalowych przed i po szkoleniu oraz czas trwania. Ceny jakie oferujemy kształtują się na poziomie średniej ceny rynkowej za dzień szkoleniowy.

Zobacz również

NAPISZ DO NAS
Bezpłatna konsultacja

Bezpłatna konsultacja obejmuje 15 minutową rozmowę z naszym konsultantem, podczas której omówiony zostanie wskazany przez Ciebie temat. Po wstępnej rozmowie i lepszym zrozumieniu Twoich wyzwań zaproponujemy dalsze kroki, jeśli wspólnie zdecydujemy się na współpracę.

Wyślij zapytanie