Rozmowy w sytuacjach trudnych we współpracy

Nie czekaj, aż trudne sytuacje same się rozwiążą – wyprzedź problemy i zbuduj zespół, który potrafi efektywnie współpracować nawet w obliczu wyzwań!

Na jakie potrzeby odpowiada to szkolenie?

Jeśli w swojej firmie dostrzegasz:

❌ unikania trudnych rozmów, co prowadzi do narastających napięć i frustracji,

❌ brak konstruktywnej komunikacji w sytuacjach konfliktowych,

❌ nieumiejętność oddzielania emocji od faktów, co utrudnia współpracę

 
a może chcesz wynieść komunikację i zarządzanie trudnymi sytuacjami na wyższy poziom, aby pracować efektywniej? – to szkolenie jest właśnie dla Ciebie i Twojego zespołu!

Korzyści ze szkolenia dla uczestników:

✅ Rozwój umiejętności rozróżniania emocji od faktów i efektywnego komunikowania.

✅ Nauka konstruktywnego podejścia do trudnych rozmów i sytuacji konfliktowych.

✅ Zdobywanie praktycznych narzędzi do skutecznego rozwiązywania problemów.

Program szkolenia

Zapoznaj się z programem szkolenia i jego poszczególnymi modułami.

1

Moduł 1: Odróżnianie emocji od faktów i opinii

  • Udzielanie informacji zwrotnej w oparciu o NVC/FUKO.
  • Spokojne komunikowanie emocji i przyjmowanie emocjonalnych wypowiedzi.
  • Klaryfikacja i parafraza w komunikacji.
  • Zadawanie pytań konkretyzujących i nagłaśnianie intencji.
2

Moduł 2: Efektywne pytanie o stanowisko i potrzeby

  • Różne rodzaje pytań i odkrywanie intencji drugiej strony.
  • Metody docierania do sedna problemu.
  • Trening zadawania efektywnych pytań.
  • Budowanie zasad i planu działań na bazie otrzymanych informacji.
3

Moduł 3: Konstruktywne nazywanie sytuacji przez pryzmat faktów

  • Model FUKO w stylu dyrektywnym i trening umiejętności z wykorzystaniem filmów.
  • Techniki klaryfikacji i parafrazy w sytuacjach trudnych.
  • Zadawanie pytań konkretyzujących do precyzyjnego zrozumienia sytuacji.
  • Strategie dochodzenia do współpracy w trudnych sytuacjach.
  • Praktyczne ćwiczenia oparte na case study uczestników.
4

Moduł 4: Rozwiązywanie sytuacji trudnych i konfliktowych

  • Rodzaje konfliktów wg Moora i techniki ich pokonywania.
  • Strategie rozwiązywania sytuacji trudnych i konfliktowych.
  • Budowanie współpracy i rozwiązywanie konfliktów.
  • Trening umiejętności prowadzenia rozmów z informacją zwrotną.

Do kogo skierowane jest szkolenie?

1

Menedżerów i liderów zespołów, którzy chcą lepiej zarządzać relacjami w zespole.

2

Pracowników na każdym szczeblu, borykający się z wyzwaniami komunikacyjnymi.

3

Organizacji, które dążą do budowania otwartej i konstruktywnej kultury dialogu.

Jak dbamy o efektywność szkolenia?

Interaktywny sposób prowadzenia
Wykorzystanie narzędzi nowych technologii, wspierających proces uczenia
Praktyczne doświadczenie trenera
Pakiet materiałów szkoleniowych
Wsparcie wdrożeniowe dla przełożonego (na życzenie)
Ukierunkowanie programu szkolenia na zmianę nawyków/sposobu działania

Co zyska Twoja organizacja dzięki szkoleniu?

Rozważ poniższe korzyści wynikające z programu szkoleniowego i zastanów się, czy odpowiadają one na potrzeby Twojej organizacji. Jeżeli wymienione korzyści nie są dla Ciebie wystarczające, skontaktuj się z nami, a my sprawdzimy czy będziemy mogli dostosować program szkolenia.

Poprawa jakości komunikacji w zespole i efektywniejsze rozwiązywanie konfliktów.

Wzrost umiejętności pracowników w zakresie konstruktywnego komunikowania.

Lepsze zarządzanie emocjami i sytuacjami trudnymi w środowisku pracy.

Dzięki szkoleniu uczestnicy…

Wiedzą, jak skutecznie komunikować się w trudnych sytuacjach, oddzielając emocje od faktów.

Znają techniki rozwiązywania konfliktów i potrafią budować współpracę nawet w wymagających warunkach.

Potrafią prowadzić konstruktywne rozmowy, jasno formułując myśli i intencje.

Rozpoznają i zarządzają emocjami, zachowując profesjonalizm w każdej sytuacji.

Mają pewność siebie w podejmowaniu trudnych tematów i wypracowywaniu wspólnych rozwiązań.

Kto prowadzi szkolenie?

Po szkoleniu otrzymasz

1
Materiały poszkoleniowe w formie PDF
2
Zadanie wdrożeniowe
3
Certyfikat uczestnictwa

Jaki jest koszt szkolenia?

Cena szkolenia jest uzależniona od różnych czynników, takich jak forma prowadzenia (online, stacjonarna), liczba sesji, stopień dostosowania do potrzeb firmy, wykorzystanie narzędzi digitalowych przed i po szkoleniu oraz czas trwania. Ceny jakie oferujemy kształtują się na poziomie średniej ceny rynkowej za dzień szkoleniowy.

Zobacz również

napisz do nas
Bezpłatna konsultacja

Bezpłatna konsultacja obejmuje 15 minutową rozmowę z naszym konsultantem, podczas której omówiony zostanie wskazany przez Ciebie temat. Po wstępnej rozmowie i lepszym zrozumieniu Twoich wyzwań zaproponujemy dalsze kroki, jeśli wspólnie zdecydujemy się na współpracę.

Wyślij zapytanie