Efektywna komunikacja z różnymi typami osobowości (EXTENDED DISC/INSIGHTS DISCOVERY/FRIS)

Czy wiesz, że zrozumienie różnorodności typologicznej w Twoim zespole może znacząco zwiększyć efektywność komunikacji i współpracy? Zapraszamy na nasze innowacyjne szkolenie, które pomaga odkryć i wykorzystać potencjał każdego członka zespołu.

Na jakie potrzeby odpowiada to szkolenie?

Jeśli w Twojej firmie obserwujesz: 

❌ częste nieporozumienia, brak klarowności przekazu, trudności w zrozumieniu intencji innych osób,

❌ niezrozumienie motywacji, potrzeb i stylów pracy innych osób, co prowadzi do konfliktów i frustracji,

❌ dominację jednej osobowości w zespole, w tym brak różnorodności i ograniczenie kreatywności

 

..lub chcesz wynieść komunikację i różnorodność na wyższy poziom, aby pracować efektywniej – to szkolenie jest zdecydowanie dla Ciebie i Twojego zespołu!

 

Korzyści ze szkolenia dla uczestników:

✅ Zdobycie wiedzy o różnych stylach zachowań i ich wpływie na komunikację.

✅ Rozwój umiejętności dostosowywania stylu komunikacji do różnych typów osobowości.

✅ Nauka praktycznych narzędzi do efektywnej komunikacji i współpracy w zróżnicowanym środowisku.

Program szkolenia

Zapoznaj się z programem szkolenia i jego poszczególnymi modułami.

1

Moduł 1: Komunikacja i zrozumienie różnorodności

        • Gra Symbole – wprowadzenie do tematyki komunikacji i różnorodności
          analiza realizacji gry w kontekście efektywnej komunikacji
          i różnorodności komunikacyjnej w zespole.
        • Elementy budujące i burzące efektywną komunikację i współpracę przy w realizacji celu.
2

Moduł 2: Rozumienie różnorodności typologicznej – Extended DISC/ Insights Discovery/ FRIS

        • Wprowadzenie do modelu Extended DISC/Insights Discovery/FRIS i charakterystyka stylów zachowań wg wybranej metodologii.
        • Sposób postrzegania świata i podejmowania decyzji.
        • Prezentacje filmowe ilustrujące style zachowań wg wybranej metodologii.
        • Mocne i słabsze strony każdego stylu: ich wpływ na zespół i ryzyka nadreprezentacji.
3

Moduł 3: Diagnoza i adaptacja komunikacji do stylów zachowań

        • Autodiagnoza Extended DISC/Insights Discovery/FRIS – raport indywidualny
        • Profil naturalny i adaptowany Extended DISC/Insights Discvery/FRIS– znaczenie dla komunikacji.
        • Feedback od uczestników na temat stylów zachowań i ich wpływu na komunikację.
        • Diagnoza stylów zachowań w zespole: tworzenie mapy typologicznej zespołu.
        • Określenie dominujących stylów zachowań rozmówców i adaptacja komunikacji.
4

Moduł 4: Efektywna komunikacja z różnymi typami osobowości

        • Lista pytań do określenia dominującego stylu zachowań rozmówcy.
        • Typologiczna instrukcja obsługi stylów zachowań: praca w jednorodnych typologicznie grupach.
        • Analiza potrzeb komunikacyjnych różnych typów osobowości.
        • Praktyczne ćwiczenia na podstawie przygotowanych scenariuszy komunikacyjnych.

Do kogo skierowane jest szkolenie?

Do wszystkich osób, którym zależy na poprawie współpracy dzięki lepszemu zrozumieniu różnorodności.

Do tych, którzy chcą zrozumieć dlaczego nie zawsze im „po drodze” z kolegą lub koleżanką z zespołu, co ma wpływ na atmosferę i wyniki.

Dla wszystkich, którym zależy na samorozwoju.

Jak dbamy o efektywność szkolenia?

Interaktywny sposób prowadzenia
Wykorzystanie narzędzi nowych technologii, wspierających proces uczenia
Praktyczne doświadczenie trenera
Pakiet materiałów szkoleniowych
Wsparcie wdrożeniowe dla przełożonego (na życzenie)
Ukierunkowanie programu szkolenia na zmianę nawyków/sposobu działania

Co zyska Twoja organizacja dzięki szkoleniu?

Rozważ poniższe korzyści wynikające z programu szkoleniowego i zastanów się, czy odpowiadają one na potrzeby Twojej organizacji. Jeżeli wymienione korzyści nie są dla Ciebie wystarczające, skontaktuj się z nami, a my sprawdzimy czy będziemy mogli dostosować program szkolenia.

Rozwój kompetencji komunikacyjnych liderów i pracowników.

Poprawa umiejętności rozwiązywania konfliktów w środowisku pracy.

Rozwój kultury organizacyjnej opartej na szacunku i asertywności.

Dzięki szkoleniu uczestnicy…

Potrafią wyrażać swoje myśli klarowniej i lepiej rozumieją innych.

Znają różne style zachowań i motywacji, co pomaga im unikać nieporozumień.

Wiedzą jak efektywnie współpracować z osobami o różnych typach osobowości.

Kto prowadzi szkolenie?

Po szkoleniu otrzymasz

1
Materiały poszkoleniowe w formie PDF
2
Zadanie wdrożeniowe
3
Certyfikat uczestnictwa

Jaki jest koszt szkolenia?

Cena szkolenia jest uzależniona od różnych czynników, takich jak forma prowadzenia (online, stacjonarna), liczba sesji, stopień dostosowania do potrzeb firmy, wykorzystanie narzędzi digitalowych przed i po szkoleniu oraz czas trwania. Ceny jakie oferujemy kształtują się na poziomie średniej ceny rynkowej za dzień szkoleniowy.

Zobacz również

napisz do nas
Bezpłatna konsultacja

Bezpłatna konsultacja obejmuje 15 minutową rozmowę z naszym konsultantem, podczas której omówiony zostanie wskazany przez Ciebie temat. Po wstępnej rozmowie i lepszym zrozumieniu Twoich wyzwań zaproponujemy dalsze kroki, jeśli wspólnie zdecydujemy się na współpracę.

Wyślij zapytanie