Na jakie potrzeby odpowiada to szkolenie?

Jeśli w Twojej firmie obserwujesz: 

❌ częste nieporozumienia, brak klarowności przekazu, trudności w zrozumieniu intencji innych osób,

❌ niezrozumienie motywacji, potrzeb i stylów pracy innych osób, co prowadzi do konfliktów i frustracji,

❌ dominację jednej osobowości w zespole, w tym brak różnorodności i ograniczenie kreatywności

 
lub chcesz wynieść komunikację i różnorodność w firmie na wyższy poziom, aby pracować efektywniej – to szkolenie jest zdecydowanie dla Ciebie i Twojego zespołu!

Korzyści ze szkolenia dla uczestników:

✅ Zdobycie wiedzy o różnych stylach zachowań i ich wpływie na komunikację.

✅ Rozwój umiejętności dostosowywania stylu komunikacji do różnych typów osobowości.

✅ Nauka praktycznych narzędzi do efektywnej komunikacji i współpracy w zróżnicowanym środowisku.

Program szkolenia

Zapoznaj się z programem szkolenia i jego poszczególnymi modułami.

1

Moduł 1: Komunikacja i zrozumienie różnorodności

        • Gra Symbole – wprowadzenie do tematyki komunikacji i różnorodności
          analiza realizacji gry w kontekście efektywnej komunikacji
          i różnorodności komunikacyjnej w zespole.
        • Elementy budujące i burzące efektywną komunikację i współpracę przy w realizacji celu.
2

Moduł 2: Rozumienie różnorodności typologicznej – Extended DISC/ Insights Discovery/ FRIS

        • Wprowadzenie do modelu Extended DISC/Insights Discovery/FRIS i charakterystyka stylów zachowań wg wybranej metodologii.
        • Sposób postrzegania świata i podejmowania decyzji.
        • Prezentacje filmowe ilustrujące style zachowań wg wybranej metodologii.
        • Mocne i słabsze strony każdego stylu: ich wpływ na zespół i ryzyka nadreprezentacji.
3

Moduł 3: Diagnoza i adaptacja komunikacji do stylów zachowań

        • Autodiagnoza Extended DISC/Insights Discovery/FRIS – raport indywidualny
        • Profil naturalny i adaptowany Extended DISC/Insights Discvery/FRIS– znaczenie dla komunikacji.
        • Feedback od uczestników na temat stylów zachowań i ich wpływu na komunikację.
        • Diagnoza stylów zachowań w zespole: tworzenie mapy typologicznej zespołu.
        • Określenie dominujących stylów zachowań rozmówców i adaptacja komunikacji.
4

Moduł 4: Efektywna komunikacja z różnymi typami osobowości

        • Lista pytań do określenia dominującego stylu zachowań rozmówcy.
        • Typologiczna instrukcja obsługi stylów zachowań: praca w jednorodnych typologicznie grupach.
        • Analiza potrzeb komunikacyjnych różnych typów osobowości.
        • Praktyczne ćwiczenia na podstawie przygotowanych scenariuszy komunikacyjnych.

Do kogo skierowane jest szkolenie?

1

Do wszystkich osób,
którym zależy na poprawie współpracy dzięki lepszemu zrozumieniu różnorodności.

2

Do tych,
którzy chcą zrozumieć dlaczego nie zawsze im „po drodze” z kolegą lub koleżanką z zespołu, co ma wpływ na atmosferę i wyniki.

3

Dla wszystkich,
którym zależy na samorozwoju.

Jak dbamy o efektywność szkolenia?

Interaktywny sposób prowadzenia
Wykorzystanie narzędzi nowych technologii, wspierających proces uczenia
Praktyczne doświadczenie trenera
Pakiet materiałów szkoleniowych
Wsparcie wdrożeniowe dla przełożonego (na życzenie)
Ukierunkowanie programu szkolenia na zmianę nawyków/sposobu działania

Co zyska Twoja organizacja dzięki szkoleniu?

Rozważ poniższe korzyści wynikające z programu szkoleniowego i zastanów się, czy odpowiadają one na potrzeby Twojej organizacji. Jeżeli wymienione korzyści nie są dla Ciebie wystarczające, skontaktuj się z nami, a my sprawdzimy czy będziemy mogli dostosować program szkolenia.

Rozwój kompetencji komunikacyjnych liderów i pracowników.

Poprawa umiejętności rozwiązywania konfliktów w środowisku pracy.

Rozwój kultury organizacyjnej opartej na szacunku i asertywności.

Dzięki szkoleniu uczestnicy…

Potrafią wyrażać swoje myśli klarowniej i lepiej rozumieją innych.

Znają różne style zachowań i motywacji, co pomaga im unikać nieporozumień.

Wiedzą jak efektywnie współpracować z osobami o różnych typach osobowości.

Kto prowadzi szkolenie?

Po szkoleniu otrzymasz

1
Materiały poszkoleniowe w formie PDF
2
Zadanie wdrożeniowe
3
Certyfikat uczestnictwa

Jaki jest koszt szkolenia?

Cena szkolenia jest uzależniona od różnych czynników, takich jak forma prowadzenia (online, stacjonarna), liczba sesji, stopień dostosowania do potrzeb firmy, wykorzystanie narzędzi digitalowych przed i po szkoleniu oraz czas trwania. Ceny jakie oferujemy kształtują się na poziomie średniej ceny rynkowej za dzień szkoleniowy.

Zobacz również

napisz do nas
Bezpłatna konsultacja

Bezpłatna konsultacja obejmuje 15 minutową rozmowę z naszym konsultantem, podczas której omówiony zostanie wskazany przez Ciebie temat. Po wstępnej rozmowie i lepszym zrozumieniu Twoich wyzwań zaproponujemy dalsze kroki, jeśli wspólnie zdecydujemy się na współpracę.

Wyślij zapytanie