Potrzeba biznesowa Klienta
W związku z rosnącą konkurencją nasz Klient dostrzegł konieczność wyróżnienia się dzięki wysokiej jakości obsłudze Klienta. Dodatkowo, zauważył duże rozbieżności w wynikach sprzedażowych dealerów w Polsce, mimo że wszyscy mieli podobny potencjał biznesowy.
Zaproponowane rozwiązanie
Zorganizowaliśmy szkolenia dla wszystkich handlowców i kierowników, które koncentrowały się na kluczowych etapach realizacji modelu sprzedażowego, w tym modyfikacji działań na etapie prowadzenia jazdy testowej i finalizacji sprzedaży. W ramach treningu, wprowadziliśmy nowe zachowania oraz praktyczne jazdy testowe w nowej formule.
Przeprowadziliśmy również rozbudowane działania wdrożeniowe dla handlowców i dealerów, polegające na zmianie standardu prowadzenia jazdy testowej z Klientem. Dla kierowników opracowaliśmy zadania wdrożeniowe oraz zapewniliśmy coachingi on the job miesiąc po szkoleniach, aby wspierać ich w efektywnej implementacji nowych umiejętności i standardów.
Rezultaty
Rezultaty obejmowały poprawę kluczowych wskaźników sprzedażowych (KPI) u 10 najsłabszych dealerów, osiągając zakładane minimum 10% konwersji Lead-Zamówienie.
Udało się także poprawić wyniki jakościowe w badaniu Tajemniczy Klient oraz awansować o ponad 10 pozycji w największym ogólnopolskim badaniu jakości obsługi klienta, osiągając miejsce w pierwszej trójce.