Klient z branży usług księgowych dążył do przygotowania menedżerów, liderów i przedstawicieli zespołu HR do rozpoznawania i reagowania na sytuacje kryzysów psychicznych wśród pracowników. Dodatkowo, chciał stworzyć plan interwencji poprzez opracowanie dokumentu zawierającego procedury postępowania w sytuacjach kryzysowych.
Dział Zakupów sieci stał przed wyzwaniem przeprowadzenia jeszcze bardziej efektywnych biznesowo rozmów rocznych z dostawcami. Warunki handlowe poprawiane z roku na rok przekładały się na obniżenie Service Levelu, a sami Dostawcy nie mieli już realnie zbyt dużych możliwości poprawy warunków ze względu na kiepską koniunkturę rynkową i wzrost kosztów produkcji.
Klientowi zależało na przygotowaniu setek menedżerów do prowadzenia efektywnych rozmów oceniających. W tym celu Klient chciał przysposobić grupę własnych trenerów wewnętrznych do prowadzenia szkoleń dla menedżerów. Praca trenerów miała wzmocnić funkcjonujący w sieci system zarządzania kadrami oraz ugruntować techniki efektywnego motywowania.
Firma stanęła przed koniecznością wdrożenia międzynarodowych standardów oraz organizacji procesów z zastosowaniem elementów podejścia Lean. Jednym z wyzwań było spełnienie wymogów utrzymania oraz udokumentowania wysokiej jakości wytwarzanych produktów oraz procesu wytwórczego.
Nasz Klient, będący drugim graczem na rynku farmaceutycznym dla weterynarii, stanął przed wyzwaniem związanym z niedopasowanym modelem biznesowym, który nie odpowiadał wymaganiom rynku i konkurencji.
W związku z wdrożeniem długoterminowej strategii rozwoju kadr, Klientowi zależało na wyborze z własnej kadry najlepszych kandydatów na trenerów wewnętrznych. Ponadto Klient poszukiwał partnera, który pomógłby doprecyzować działania rozwojowe dla tej grupy.
Pracownicy mieli obiekcje dotyczące technologii. Brakowało znajomości nowoczesnych metod współpracy z Klientami oraz zrozumienia rozwiązań i trików związanych z pracą zdalną i bezpieczeństwem w sieci.
Klientowi zależało na rozwijaniu kompetencji najmłodszej kadry menedżerów. Potrzeba po części wynikała z niedostatku umiejętności w komunikacji wewnętrznej, szczególnie w obszarach udzielania informacji zwrotnej. Poza tym, Klient miał przekonanie, że menedżerowie powinni wzmocnić swój autorytet, a także kompetencje wymagane przy współpracy z bardziej doświadczonymi menedżerami.
Firma, w której realizowana była przez nas usługa, przechodziła przez bardzo dynamiczny okres rozwoju organizacji. W ciągu tego czasu liczba pracowników oraz liczba realizowanych projektów dwukrotnie wzrosła.