Sieć dealerska

Potrzeba biznesowa Klienta

W związku z wchodzeniem na rynek i wdrożeniem nowego modelu sprzedaży, Klient dostrzegł konieczność ugruntowania wiedzy i praktyk sprzedażowych u handlowców. Istniała również potrzeba poprawy efektywności pracy na wskaźnikach lejka sprzedażowego w całej sieci, aby zwiększyć efektywność procesu sprzedażowego w trudnym otoczeniu biznesowym, charakteryzującym się małą ilością leadów.

Zaproponowane rozwiązanie

Zaproponowaliśmy przeprowadzenie zadania przedszkoleniowego, które obejmowało analizę indywidualnych danych sprzedażowych handlowców i dealerów oraz zapoznanie się z materiałem e-learningowym. Następnie zrealizowaliśmy szkolenia praktyczne dla wszystkich handlowców i kierowników, koncentrując się na obszarach takich jak badanie potrzeb 2.0, metody poprawy wskaźników lejka sprzedażowego oraz praktyczna wiedza produktowa niezbędna do skutecznej finalizacji sprzedaży.

Dodatkowo przeprowadziliśmy zadanie wdrożeniowe, polegające na wybraniu i doskonaleniu przez 2 miesiące jednego z najsłabszych poziomów konwersji w lejku sprzedażowym. Oferowaliśmy również indywidualne wsparcie kierowników w monitorowaniu działań handlowców, aby zapewnić skuteczną realizację strategii.

Rezultaty

Rezultatem było poprawienie kluczowych wskaźników KPI związanych z lejkiem sprzedażowym dla Importera o ponad 10%, co obejmowało zmniejszenie liczby zaniedbanych oraz przeterminowanych szans w całej sieci handlowej. Dodatkowo, indywidualne sukcesy handlowców w poprawie konwersji na ich osobistych lejkach sprzedażowych przyczyniły się do budowania postawy sprawczości i zwiększenia zadowolenia z podejmowanych działań.

Zobacz również

napisz do nas
Bezpłatna konsultacja

Bezpłatna konsultacja obejmuje 15 minutową rozmowę z naszym konsultantem, podczas której omówiony zostanie wskazany przez Ciebie temat. Po wstępnej rozmowie i lepszym zrozumieniu Twoich wyzwań zaproponujemy dalsze kroki, jeśli wspólnie zdecydujemy się na współpracę.

Wyślij zapytanie