Firma motoryzacyjna

Potrzeba biznesowa Klienta

Klient zmagał się z intensywnością końca roku oraz zaplanowanymi urlopami, co wpływało na dostępność pracowników. Dodatkowo, występowały problemy z brakiem dostępnych akcesoriów w magazynie Dealera, co utrudniało obsługę Klientów. Techniki wykorzystywane w serwisie były postrzegane jako czasochłonne przez Uczestników szkolenia, a ograniczony czas na obsługę dodatkowo potęgował trudności. Klient zdecydował się również na przeniesienie sprzedaży do internetu.

Połączenie grup Uczestników naszego szkolenia, w tym sprzedawców samochodów nowych oraz sprzedawców części i akcesoriów, ujawniło różnice w potrzebach i wymagało dostosowania strategii.

Zaproponowane rozwiązanie

Przeprowadziliśmy badanie SCM wśród Uczestników szkolenia, składające się z:

Analizy ilościowej – ankiety online.
W badaniu ankietowym wzięły udział 24 osoby, będące uczestnikami 3 terminów szkolenia „Techniki sprzedaży akcesoriów” z 19-20.09.2023 r, 05-06.12.2023 r. oraz 07-08.12.2023 r. Celem tej części badania SCM byto uzyskanie wiedzy o stopniu, w jakim uczestnicy szkoleń wykorzystali poznane na szkoleniu narzędzia:

Prezentacja dynamiczna.

Model PCK.

Model korzyści w różnicy cenowej.

Analizy jakościowej – wywiadów telefonicznych.
Etap drugi polegał na uzupełnieniu informacji o dane z analizy jakościowej. Badanie polegało na przeprowadzeniu wywiadów telefonicznych z 15 osobami, które odpowiedziały na pierwszy etap badania SCM (wypełniły ankietę). Cele wywiadów było pogłębienie wiedzy o doświadczeniach oraz czynnikach, które wpłynęły na sukces we wdrożeniu narzędzi.

Rezultaty

Rezultaty szkolenia były bardzo pozytywne. Uczestnicy szczególnie chwalili technikę „dynamicznej prezentacji” oraz metodę PCK (Potrzeba-Cecha-Korzyść), które uznali za najczęściej stosowane i najskuteczniejsze po szkoleniu. W zakresie skuteczności handlowej, zastosowanie obrony ceny katalogowej oraz pakietowania przyczyniło się do efektywnej sprzedaży i zapewnienia zakładanej marży. Uczestnicy zauważyli również wzrost poczucia pewności siebie w obsłudze Klienta i odczuli, że rozmowy stały się „łatwiejsze”.

Dodatkową korzyścią było większe skupienie na Kliencie oraz lepsze budowanie relacji, a technika „dynamicznej prezentacji” ułatwiła skracanie dystansu. Wszyscy Uczestnicy wywiadów poleciliby szkolenie, podkreślając kilka wspólnych mocnych stron warsztatów: możliwość dotknięcia, składania, montażu i demontażu akcesoriów różnych marek, ich różnorodność oraz dostępność pojazdów; forma warsztatowa i ćwiczeniowa; dbałość o atmosferę, kulturę oraz sprawiedliwość i rzetelność, a także dużą ilość ćwiczeń. Uczestnicy docenili również postać trenera oraz możliwość bezpośredniej wymiany doświadczeń z innymi Uczestnikami.

Zobacz również

napisz do nas
Bezpłatna konsultacja

Bezpłatna konsultacja obejmuje 15 minutową rozmowę z naszym konsultantem, podczas której omówiony zostanie wskazany przez Ciebie temat. Po wstępnej rozmowie i lepszym zrozumieniu Twoich wyzwań zaproponujemy dalsze kroki, jeśli wspólnie zdecydujemy się na współpracę.

Wyślij zapytanie