Nasz Klient, będący drugim graczem na rynku farmaceutycznym dla weterynarii, stanął przed wyzwaniem związanym z niedopasowanym modelem biznesowym, który nie odpowiadał wymaganiom rynku i konkurencji. Dotychczasowy model sprzedaży opierał się wyłącznie na doradztwie, wspieraniu klientów oraz zbieraniu zamówień, co okazało się niewystarczające.
Zatem, potrzebowali zbudować nowy Model Sprzedaży Aktywnej oraz wdrożyć efektywne zarządzanie sprzedażą. Klient dostrzegł także potrzebę stworzenia modelu zarządzania sprzedażą i kompetencjami, który wspierałby nowy, aktywny model sprzedaży.
Opracowaliśmy wraz z Zarządem Klienta model Sales Excellence w ciągu 2 tygodni, obejmujący narzędzia biznesowe takie jak segmentacja, moduły CRM, model oferty handlowej, nowy model kompetencyjny oraz narzędzie do współpracy manager-przedstawiciel. Ustaliliśmy również standard sprzedaży w 4 kanałach BI.
Wdrożenie modelu odbyło się w trzech etapach:
Opracowaliśmy i wdrożyliśmy nowy model w całej firmie w ciągu kwartału, co umożliwiło realizację wszystkich celów rocznych na poziomie 105% – po raz pierwszy od kilku lat. Udało się osiągnąć średnio 20% wzrost sprzedaży w 4 kanałach, z około 30% wzrostu w kluczowym kanale ZOO/VET. Proporcje udziałów rynkowych zostały równomiernie rozłożone z głównym konkurentem.
Dodatkowo, nowo mianowany Menedżer Sprzedaży, zdobył tytuł Najlepszego Menedżera Sprzedaży w całej Europie, wyróżniając się opracowaniem i wdrożeniem Modelu Sales Excellence i wyprzedzając inicjatywy Centrali europejskiej.
Bezpłatna konsultacja obejmuje 15 minutową rozmowę z naszym konsultantem, podczas której omówiony zostanie wskazany przez Ciebie temat. Po wstępnej rozmowie i lepszym zrozumieniu Twoich wyzwań zaproponujemy dalsze kroki, jeśli wspólnie zdecydujemy się na współpracę.
Wyślij zapytanie