Dział Zakupów w sieci handlowej

Potrzeba biznesowa Klienta

Dział Zakupów sieci stał przed wyzwaniem przeprowadzenia jeszcze bardziej efektywnych biznesowo rozmów rocznych z dostawcami. Warunki handlowe poprawiane z roku na rok przekładały się na obniżenie Service Levelu, a sami Dostawcy nie mieli już realnie zbyt dużych możliwości poprawy warunków ze względu na kiepską koniunkturę rynkową i wzrost kosztów produkcji.

Zaproponowane rozwiązanie

Zaproponowaliśmy cykl spotkań i warsztatów z kupcami. Było to połączenie dwóch form twardego szkolenia z zakresu finansowych i ekonomicznych narzędzi ułatwiających wyliczanie cen i kosztów dostawców, oraz treningu symulującego rzeczywiste negocjacje roczne z wykorzystaniem finansowych narzędzi wyliczania marży, określania bufora negocjacyjnego oraz budowania strategii VCA (Value Chain Analysis) do poprawy warunków handlowych w dłuższej perspektywie. Uczestnicy poznali także tajniki weryfikowania marżowości dostawców na podstawie umiejętności czytania raportów finansowych spółek.

Rezultaty

Praktycznie całkowicie odciążyliśmy Klienta z działań organizacyjnych niezbędnych przy realizowaniu szkoleń. Współpraca z nami ma bezpośredni wpływ na oszczędność kosztów operacyjnych, zyskanie przez pracowników czasu na działania merytoryczne. Dodatkową korzyścią jest uproszczenie formy i procedur rozliczania szkoleń z Klientem. Rozliczamy się zbiorczo za projekt, co eliminuje mnóstwo zbędnych operacji księgowych.

Zobacz również

napisz do nas
Bezpłatna konsultacja

Bezpłatna konsultacja obejmuje 15 minutową rozmowę z naszym konsultantem, podczas której omówiony zostanie wskazany przez Ciebie temat. Po wstępnej rozmowie i lepszym zrozumieniu Twoich wyzwań zaproponujemy dalsze kroki, jeśli wspólnie zdecydujemy się na współpracę.

Wyślij zapytanie