Nasz zespół

powrót Wojciech Klinger

Wojciech Klinger
Trener

Biografia

Trener/Konsultant z długoletnim doświadczeniem zawodowym w branży motoryzacyjnej. Pracuje z dużymi i małymi przedsiębiorstwami w różnych warunkach kulturowych i gospodarczych.

Wykształcenie
• Politechnika Poznańska – Wydział Maszyn Roboczych i Pojazdów
• UAM – Wydział Nauk Społecznych. Psychologia w Zarządzaniu.

Rozwój zawodowy
Prace jako trener podjął latach 90tych. Zorganizował od podstaw dział szkoleń i wprowadził cykliczne szkolenia produktowe i technik sprzedaży dla marek VW Audi. Od roku 1996 podjął prace trenera konsultanta w Audi AG gdzie przez 10 lat trenował i doradzał w krajach b. ZSRR i b. Jugosławii. Od 2011 zaczął się specjalizować w projektach coachingowych i doradztwa dla działów sprzedaży i obsługi posprzedażnej. Równolegle do działalności coachingowej prowadzi zajęcia dydaktyczne w Uniwersytecie Ekonomicznym w zakresie wdrażania CRM.

Prowadzone projekty szkoleniowe
Podczas pracy w strukturze Audi AG prowadził treningi dla pracowników działu obsługi klienta i backoffice sieci dealerskiej AUDI AG. Od roku 2011 – 2015 prowadził projekty Rase dla serwisów VW w celu zwiększenie sprzedaży roboczogodzin i części wraz z poprawą wyników jakościowych. Od 2015 pracował jako trener/coach w sieci Krotoski Cichy gdzie był odpowiedzialny za realizacje wysokich wyników CSS przez podlegle serwisy. Osobnym zadaniem było wdrażanie pracy z systemami wspomagającymi diagnostykę i planowanie w serwisie takim jak Elsa/DISS/ oraz Autoteam i inne systemy raportujące.

Metodyka Pracy
Z uwagi na rosnący popyt na usługi serwisowe korzysta z metodyki lean w serwisie. W celu skrócenia czasu naprawy wdraża nowoczesne metody planowania warsztatu jak i narzędzia do szybkiej diagnozy. W zarządzaniu zmianą realizuje metodę drobnych kroków i pobudzanie kreatywności uczestników zespołu w poszukiwaniu rozwiązań poprzez zróżnicowane techniki moderacji i perswazje. Jako coach w pracy z managerami stawia na inicjowanie i ich uczestnictwo w procesie zmian jako konsekwencje procesu: planowania-wdrażania- kontroli i analizy. Chętnie posługuje się bestpractice pełniąc niekiedy role mentora.