Uczestnicy szkoleń oczekują dziś form angażujących, realistycznych i dających natychmiastową możliwość zastosowania wiedzy. Właśnie dlatego coraz większą popularność zyskuje gra decyzyjna – nowoczesna metoda rozwojowa, która łączy interaktywność, emocje i praktykę biznesową.
W Nowych Motywacjach projektujemy gry decyzyjne,
które stawiają uczestników w centrum wydarzeń.
Gry edukacyjne to interaktywne symulacje, które odzwierciedlają
złożoną sytuację biznesową, interpersonalną lub procesową.
Uczestnik wciela się w określoną rolę i musi podejmować decyzje na
podstawie dostępnych informacji, własnej intuicji oraz doświadczenia.
W zależności od dokonanego wyboru – historia toczy się dalej w różnym
kierunku, a każda decyzja ma swoje konsekwencje.
To nie jest bierne przyswajanie treści – to aktywne uczestnictwo w procesie,
który wymusza refleksję, analizę i odpowiedzialność za rezultat.
Realistyczny scenariusz
Oparty na analizie sytuacji zawodowych typowych dla danej organizacji lub stanowiska.
Interaktywność
Użytkownik podejmuje decyzje, obserwuje konsekwencje, wraca do wcześniejszych kroków, analizuje ścieżki.
Multimedialność
Wykorzystanie tekstów, grafik, nagrań audio/wideo, dialogów i animacji.
Personalizacja
Gra może być dostosowana do branży, stanowiska, kultury organizacyjnej oraz języka wewnętrznego firmy.
Ewaluacja
Uczestnik widzi konsekwencje swoich decyzji.
Każda gra decyzyjna zaprojektowana przez Nowe Motywacje składa się z kilku logicznych etapów:
Gry edukacyjne mogą być wykorzystywane zarówno jako samodzielne
narzędzie rozwojowe, jak i jako element większego procesu edukacyjnego,
np. w ramach szkoleń blended learning.
Sprawdzają się w takich obszarach, jak:
1
2
3
4
Gry edukacyjne wspierają rozwój szerokiego spektrum kompetencji,
w zależności od zaprojektowanego scenariusza.
Najczęściej rozwijane obszary to:
Podejmowanie decyzji w warunkach niepewności.
Myślenie strategiczne i konsekwencje wyborów.
Komunikacja i reagowanie w trudnych sytuacjach.
Zarządzanie emocjami, konfliktami i relacjami.
Postawy przywódcze i odpowiedzialność za zespół.
Obsługa klienta i sytuacje kryzysowe.
Etyka zawodowa i zgodność z procedurami (compliance).