Potrzeba biznesowa Klienta
Klient przeprowadził wewnętrzne badanie satysfakcji pracowników. Zaniepokojony słabymi wynikami, określił strategiczne cele organizacyjne: zmniejszenie rotacji pracowników, zwiększenie atrakcyjności firmy na rynku pracy i wśród pracowników, podniesienie poziomu zaangażowania i odpowiedzialności wśród pracowników.
Firmie zależało na wypracowaniu sposobu zwiększenia poziomu satysfakcji pracowników.
Zaproponowane rozwiązanie
Dokonaliśmy wnikliwej analizy wyników dotychczasowych badań satysfakcji pracowników. Przeprowadziliśmy szereg spotkań fokusowych gromadząc podczas nich wszystkie rodzaje stanowisk w organizacji. Zapewniliśmy pełną anonimowość uczestnikom fokusów, dzięki czemu zebraliśmy wiarygodne i rzetelne opinie o problemach organizacji.
Przeprowadzone badania pozwoliły nam wysnuć trafne wnioski, sugestie zmian i usprawnień w wielu obszarach firmy. Wnioski w formie raportu, danych, zaleceń i rekomendacji przekazano zarządowi oraz HR, który odpowiadał za wdrożenie zmian.
Rezultaty
Klient uzyskał pełen wgląd w rozpoznanie źródeł niezadowolenia pracowników. Poznał swoje słabe strony. Uzyskał szereg rekomendacji i wskazówek naprawy. Wiele z sugerowanych zmian administracyjnych i związanych z zarządzaniem ludźmi zostało wcielonych w życie. Na działania te pracownicy zareagowali bardzo pozytywnie. Poczuli, że jest to realna odpowiedź na ich potrzeby, że zostali wysłuchani.
Firma usprawniła m.in. system motywacyjny, komunikację wewnętrzną, plan ścieżek karier, proces rekrutacji. Wdrożono też ważne dla pracowników zmiany administracyjne, np. zrezygnowano z dress-code i otwarto się na możliwość telepracy. Istotną korzyścią jest rzeczywisty wzrost satysfakcji pracowników.
Rekomendacje objęły także plan rozwoju dla menedżerów. Został on wdrożony przez Nowe Motywacje w ramach tzw. Akademii Lidera, czyli cyklu 4 tematów szkoleń.