Budowa satysfakcji i zaangażowania pracowników

Dynamiczne zmiany wprowadzane w dużej organizacji sektora publicznego, obsługującej kilkadziesiąt milionów Klientów w całej Polsce, postawiły przed pracownikami nowe wyzwania.

 
Wdrażanie systemowych rozwiązań mających na celu podniesienie standardów pracy i obsługi Klienta wymagało od zespołów większego zaangażowania, adaptacji do nowych procesów oraz radzenia sobie z rosnącą presją wynikającą z wysokich oczekiwań dotyczących jakości, ilości i tempa pracy.

Opis sytuacji

Duża Organizacja sektora publicznego, z której usług korzysta kilkadziesiąt milionów Klientów w całej Polsce, wprowadziła w ostatnich latach szereg systemowych rozwiązań, których celem było podniesienie standardów pracy i obsługi Klientów. Dla pracowników wiązało się to ze zwiększeniem zaangażowania w nowe procesy oraz z wdrożeniem się w istotne zmiany. Sytuacja wymagała również mierzenia się z presją ze strony Klientów zewnętrznych i wewnętrznych, spowodowanej wysokimi wymaganiami dotyczącymi efektów, ilości, jakości i czasu wykonywanej pracy.

Problem wynikał z faktu, iż pracownicy mieli niewielkie umiejętności w radzeniu sobie z zaistniałą sytuacją oraz z jej indywidualnymi konsekwencjami, czyli z poczuciem stresu, frustracji oraz subiektywnym brakiem równowagi pomiędzy życiem zawodowym a osobistym.

Klient oczekiwał wsparcia przy zbudowaniu rozwiązań dotyczących rozwoju kompetencji w zakresie osiągania równowagi między życiem zawodowym a prywatnym dla blisko trzystu menedżerów oraz specjalistów.

Przebieg

Klient skorzystał z rozwiązania polegającego na dostarczeniu praktycznych narzędzi oraz wiedzy, wspierających pracowników w radzeniu sobie z opisaną sytuacją.

Zrealizowaliśmy warsztaty, podczas których kilkudziesięciu uczestników rotowało w podgrupach pomiędzy modułami zbudowanymi w oparciu o komplementarny model codziennej efektywności i dobrostanu „JA, TO, MY”.

W ramach modelu uczestnicy rozwijali wiedzę na temat indywidualnych stylów funkcjonowania w sytuacjach trudnych oraz poznawali narzędzia budowania odporności i zarządzania stresem w danym momencie, jak i profilaktycznie – zarządzania sobą w czasie oraz budowania relacji i wzmacniania postawy współpracującej.

Rezultat

Warsztaty zakończyły się z wysoką satysfakcją Klienta i uczestników wyrażoną w postaci ankiet ze średnią oceny na poziomie 5.0.

Duża część uczestników odezwała się z własnej inicjatywy indywidualnie z feedbackiem już po warsztatach, informując o realnych wdrożeniach wybranych narzędzi w życiu osobistym i zawodowym.

Zobacz również

napisz do nas
Bezpłatna konsultacja

Bezpłatna konsultacja obejmuje 15 minutową rozmowę z naszym konsultantem, podczas której omówiony zostanie wskazany przez Ciebie temat. Po wstępnej rozmowie i lepszym zrozumieniu Twoich wyzwań zaproponujemy dalsze kroki, jeśli wspólnie zdecydujemy się na współpracę.

Wyślij zapytanie