Budowa satysfakcji i zaangażowania pracowników

Wybierając szkolenia kształcące w zakresie skutecznego budowania i utrzymywania wysokiego poziomu satysfakcji oraz pełnego zaangażowania pracowników, należy stawiać na spersonalizowane podejście. Kluczem do podjęcia odpowiedniej decyzji jest tutaj dostosowanie rodzaju kursu do potrzeb, wymagań oraz celów charakterystycznych dla konkretnego podmiotu i oczekiwań zatrudnionych w nim osób.

Opis sytuacji

Duża Organizacja sektora publicznego, z której usług korzysta kilkadziesiąt milionów Klientów w całej Polsce, wprowadziła w ostatnich latach szereg systemowych rozwiązań, których celem było podniesienie standardów pracy i obsługi Klientów. Dla pracowników wiązało się to ze zwiększeniem zaangażowania w nowe procesy oraz z wdrożeniem się w istotne zmiany. Sytuacja wymagała również mierzenia się z presją ze strony Klientów zewnętrznych i wewnętrznych, spowodowanej wysokimi wymaganiami dotyczącymi efektów, ilości, jakości i czasu wykonywanej pracy.

Problem wynikał z faktu, iż pracownicy mieli niewielkie umiejętności w radzeniu sobie z zaistniałą sytuacją oraz z jej indywidualnymi konsekwencjami, czyli z poczuciem stresu, frustracji oraz subiektywnym brakiem równowagi pomiędzy życiem zawodowym a osobistym.

Klient oczekiwał wsparcia przy zbudowaniu rozwiązań dotyczących rozwoju kompetencji w zakresie osiągania równowagi między życiem zawodowym a prywatnym dla blisko trzystu menedżerów oraz specjalistów.

Przebieg

Klient skorzystał z rozwiązania polegającego na dostarczeniu praktycznych narzędzi oraz wiedzy, wspierających pracowników w radzeniu sobie z opisaną sytuacją.

Zrealizowaliśmy warsztaty, podczas których kilkudziesięciu uczestników rotowało w podgrupach pomiędzy modułami zbudowanymi w oparciu o komplementarny model codziennej efektywności i dobrostanu „JA, TO, MY”.

W ramach modelu uczestnicy rozwijali wiedzę na temat indywidualnych stylów funkcjonowania w sytuacjach trudnych oraz poznawali narzędzia budowania odporności i zarządzania stresem w danym momencie, jak i profilaktycznie – zarządzania sobą w czasie oraz budowania relacji i wzmacniania postawy współpracującej.

Rezultat

Warsztaty zakończyły się z wysoką satysfakcją Klienta i uczestników wyrażoną w postaci ankiet ze średnią oceny na poziomie 5.0.

Duża część uczestników odezwała się z własnej inicjatywy indywidualnie z feedbackiem już po warsztatach, informując o realnych wdrożeniach wybranych narzędzi w życiu osobistym i zawodowym.

Zobacz również

napisz do nas
Bezpłatna konsultacja

Bezpłatna konsultacja obejmuje 15 minutową rozmowę z naszym konsultantem, podczas której omówiony zostanie wskazany przez Ciebie temat. Po wstępnej rozmowie i lepszym zrozumieniu Twoich wyzwań zaproponujemy dalsze kroki, jeśli wspólnie zdecydujemy się na współpracę.

Wyślij zapytanie