Wprowadzenie na rynek nowego produktu

Rynki komercyjne są w dużym stopniu uzależnione od „nowości”.

Klient – zawsze szuka nowości dla zrealizowania indywidualnych potrzeb, oczywiście w najlepszej proporcji jakości do ceny.

Producent – tworząc i prezentując swoje innowacje, dostarcza firmie podstawę do uzyskania przewagi konkurencyjnej na rynku.

Sprzedawca – zmotywowany posiadaniem w swojej ofercie nowych propozycji, jest gotowy do zapewnienia sukcesu swojej firmie.

Ale czy to wystarczy?

Opis sytuacji

Wiodący importer branży motoryzacyjnej zgłaszał brak konsekwencji wśród zespołu sprzedażowego w realizacji pełnych założeń strategii wprowadzania nowego modelu na rynek polski.

Część doświadczonych sprzedawców w sieci powielała utarte schematy sprzedażowe, pomijając część założeń strategii. Natomiast mniej doświadczeni handlowcy, ze względu na brak wystarczającej wiedzy merytorycznej na temat produktu i procesów sprzedażowych, nie osiągali tak dobrych i satysfakcjonujących wyników, jak poszczególni wyróżniający się sprzedawcy, co w skali globalnej skutkowało nie osiąganiem zakładanych planów sprzedażowych danego modelu.

Przebieg

Szkolenia były skoncentrowane na wiedzy merytorycznej dotyczącej znajomości samego produktu i jego przewag względem konkurencji, w tym innowacyjnych rozwiązań. Równie mocno koncentrowano się na wiedzy i umiejętnościach sprzedaży z wykorzystaniem kompleksowej oferty około produktowej.

Zespół trenerów Nowych Motywacji przeprowadził szczegółową analizę modeli konkurencji dot. przewag, samego produktu, a także oferty wspierającej sprzedaż danych modeli.

Przeprowadzono cykl szkoleń produktowych dla doradców handlowych oraz kierowników sprzedaży w całej sieci dealerskiej marki.

Przy użyciu nowo technologicznych rozwiązań, trenowano umiejętności wykorzystania tej wiedzy w odpowiedzi na konkretne, trudne sytuacje dot. zastrzeżeń klientów.

Po premierze modelu i wskazanym okresie sprzedaży modelu na rynku, przeprowadzono analizę wyników ilościowych.

W tych stacjach dealerskich, w których wyniki nadal nie były zadowalające, przeprowadzono obserwacje, a następnie indywidualny trening zespołów.

Rezultat

Wprowadzenie nowego modelu na rynek polski z sukcesem.

Zapewnienie zrównoważonego poziomu realizacji strategii marki w sieci dealerskiej.

Wzrost umiejętności sprzedażowych zespołów handlowych.

Zobacz również

napisz do nas
Bezpłatna konsultacja

Bezpłatna konsultacja obejmuje 15 minutową rozmowę z naszym konsultantem, podczas której omówiony zostanie wskazany przez Ciebie temat. Po wstępnej rozmowie i lepszym zrozumieniu Twoich wyzwań zaproponujemy dalsze kroki, jeśli wspólnie zdecydujemy się na współpracę.

Wyślij zapytanie