Zarządzanie konfliktem dla menedżerów

Czy w Twojej firmie występują konflikty, które negatywnie wpływają na efektywność pracy? Brakuje również wiedzy na temat skutecznego zarządzania konfliktami i budowania harmonijnych relacji w zespole? Zatem program naszego szkolenia jest dedykowany właśnie Wam! Sprawdź.

Na jakie potrzeby odpowiada to szkolenie?

Jeśli w swojej firmie obserwujesz:

❌ brak motywacji do pracy, co prowadzi do niższej produktywności i wzrostu absencji,

❌ zwiększoną ilość konfliktów w zespołach,

❌ opóźnienia w dostawach, nadmierny stres oraz obciążenie pracowników,

❌ pogorszenie konkurencyjności na rynku

 

lub chcesz wynieść kompetencje menedżerskie w kontekście zarządzania konfliktem na wyższy poziom, aby pracować efektywniej – to szkolenie jest zdecydowanie dla Ciebie i Twojego zespołu!

 

Korzyści ze szkolenia dla uczestników:

✅ Rozwój umiejętności lidera w zakresie diagnozowania, rozumienia i rozwiązywania konfliktów.

✅ Poszerzenie narzędziowego warsztatu menedżera o techniki mediacji i efektywnej komunikacji w sytuacjach konfliktowych.

✅ Zwiększenie pewności siebie i kompetencji w budowaniu i utrzymaniu zdrowych relacji zespołowych.

Program szkolenia

Zapoznaj się z programem szkolenia i jego poszczególnymi modułami.

1

Moduł 1: Diagnoza konfliktu w kontekście zarządzania

  • Identyfikacja i analiza przyczyn konfliktów w zespole.
  • Zrozumienie wpływu stylów zarządzania na genezę konfliktów.
  • Różnice indywidualne i ich wpływ na dynamikę konfliktów w zespole.
  • Koło konfliktów i jego znaczenie dla menedżerów w prewencji eskalacji.
2

Moduł 2: Efektywne style rozwiązywania konfliktów przez menedżerów

  • Pięć stylów rozwiązywania konfliktów: adaptacja do sytuacji zarządczych.
  • Zastosowanie adaptacyjnego podejścia do stylów w zależności od kontekstu konfliktu.
  • Warsztaty praktyczne: zarządzanie konfliktami z wykorzystaniem różnych stylów.
  • Samoocena stylu zarządzania konfliktami: rozwijanie elastyczności w podejściu.
3

Moduł 3: Komunikacja i mediacja w zarządzaniu konfliktami

  • Zaawansowane techniki komunikacji dla menedżerów: budowanie porozumienia i empatii.
  • Rola menedżera jako mediatora: strategie i techniki mediacji w rozwiązywaniu konfliktów.
  • Ćwiczenia praktyczne: zastosowanie mediacji w rozwiązywaniu konfliktów zespołowych.
  • Rozwijanie umiejętności konstruktywnego przekazywania informacji zwrotnej w kontekście konfliktów.
4

Moduł 4: Warsztaty rozwiązywania konfliktów dla menedżerów

  • Analiza przypadków: praca nad rzeczywistymi scenariuszami konfliktowymi.
  • Role-play: symulacje rozmów konfliktowych z zastosowaniem narzędzi mediacji.
  • Feedback grupowy i indywidualny: omówienie strategii i alternatywnych rozwiązań.
  • Opracowanie indywidualnych planów działania w zakresie zarządzania konfliktami.

Do kogo skierowane jest szkolenie?

Dyrektorów i menedżerów różnego szczebla.

Właścicieli firm i zarządów chcących skuteczniej optymalizować biznes.

Wszystkich osób mających ambicje rozwoju zawodowego.

Jak dbamy o efektywność szkolenia?

Interaktywny sposób prowadzenia
Wykorzystanie narzędzi nowych technologii, wspierających proces uczenia
Praktyczne doświadczenie trenera
Pakiet materiałów szkoleniowych
Wsparcie wdrożeniowe dla przełożonego (na życzenie)
Ukierunkowanie programu szkolenia na zmianę nawyków/sposobu działania

Co zyska Twoja organizacja dzięki szkoleniu?

Rozważ poniższe korzyści wynikające z programu szkoleniowego i zastanów się, czy odpowiadają one na potrzeby Twojej organizacji. Jeżeli wymienione korzyści nie są dla Ciebie wystarczające, skontaktuj się z nami, a my sprawdzimy czy będziemy mogli dostosować program szkolenia.

Wzmocnienie kompetencji liderów w zakresie zarządzania konfliktami, co przyczynia się do poprawy atmosfery pracy.

Zwiększenie efektywności zespołów poprzez skuteczne rozwiązywanie konfliktów i zapobieganie ich eskalacji.

Budowanie kultury otwartości i zaufania, wspierającej innowacyjność i zaangażowanie pracowników.

Dzięki szkoleniu uczestnicy…

Wpływają na atmosferę pracy, tworząc otoczenie sprzyjające współpracy i wzajemnemu wsparciu.

Wykorzystują praktyczne narzędzia i techniki, które pomagają im skuteczniej identyfikować, analizować i rozwiązywać konflikty w zespole.

Znają i rozumieją różne style zarządzania konfliktami, co przyczynia się do lepszej współpracy i osiągania lepszych rezultatów.

Kto prowadzi szkolenie?

Po szkoleniu otrzymasz

1
Materiały poszkoleniowe w formie PDF
2
Zadanie wdrożeniowe
3
Certyfikat uczestnictwa

Jaki jest koszt szkolenia?

Cena szkolenia jest uzależniona od różnych czynników, takich jak forma prowadzenia (online, stacjonarna), liczba sesji, stopień dostosowania do potrzeb firmy, wykorzystanie narzędzi digitalowych przed i po szkoleniu oraz czas trwania. Ceny jakie oferujemy kształtują się na poziomie średniej ceny rynkowej za dzień szkoleniowy.

Zobacz również

napisz do nas
Bezpłatna konsultacja

Bezpłatna konsultacja obejmuje 15 minutową rozmowę z naszym konsultantem, podczas której omówiony zostanie wskazany przez Ciebie temat. Po wstępnej rozmowie i lepszym zrozumieniu Twoich wyzwań zaproponujemy dalsze kroki, jeśli wspólnie zdecydujemy się na współpracę.

Wyślij zapytanie