Konflikt jako konstruktywny spór

Czy w Twoim zespole często dochodzi do konfliktów, które negatywnie wpływają na efektywność pracy? Pragniecie nauczyć się, jak skutecznie zarządzać konfliktami i poprawić komunikację w zespole? Zapraszamy na nasze szkolenie, które pomoże Wam zrozumieć genezę konfliktów, opanować techniki mediacji i zastosować najlepsze strategie w praktyce.

Na jakie potrzeby odpowiada to szkolenie?

Jeśli w Twojej firmie: 

❌ pracownicy nie wiedzą, jak rozwiązywać konflikty w sposób konstruktywny,

❌ konflikty obniżają poziom współpracy i zaangażowania w zespole,

❌ zespół nie posiada narzędzi do skutecznego prowadzenia mediacji i rozmów w konfliktach

 

…lub chcesz wynieść rozmowy wewnątrz organizacji na wyższy poziom, aby pracować efektywniej – to szkolenie jest zdecydowanie dla Ciebie i Twojego zespołu!

 

Korzyści ze szkolenia dla uczestników:

✅ Rozwój kompetencji interpersonalnych w zakresie identyfikacji, analizy i rozwiązywania konfliktów.

✅ Skuteczniejsze zarządzanie sytuacjami konfliktowymi.

✅ Umiejętność stosowania różnych stylów rozwiązywania konfliktów w zależności od sytuacji, co prowadzi do bardziej efektywnych interakcji.

Program szkolenia

Zapoznaj się z programem szkolenia i jego poszczególnymi modułami.

1

Moduł 1: Geneza i dynamika konfliktu

  • Rozumienie genezy i dynamiki konfliktu w zespole.
  • Źródła i rodzaje konfliktów: analiza różnych przyczyn konfliktów.
  • Koło konfliktów: zrozumienie procesu eskalacji konfliktu.
  • Analiza przykładów różnorodnych typów konfliktów w zespole.
2

Moduł 2: Style rozwiązywania konfliktów

  • 5 stylów reagowania w sytuacjach konfliktowych: charakterystyka i zastosowanie.
  • Tendencje do specyficznego reagowania poszczególnych typów osobowych.
  • Sytuacje adekwatne do zastosowania poszczególnych stylów rozwiązywania konfliktów.
  • Warsztaty praktyczne z zastosowania różnych stylów w konkretnych sytuacjach.
3

Moduł 3: Mediacja i rozmowy w konflikcie

  • Zastosowanie mediacji jako narzędzia rozwiązywania konfliktów.
  • Struktura i zasady prowadzenia mediacji.
  • Techniki i strategie efektywnej komunikacji w sytuacjach konfliktowych.
  • Praktyczne ćwiczenia z prowadzenia rozmów w sytuacjach trudnych.
4

Moduł 4: Trening praktyczny – scenki i informacja zwrotna

  • Trening praktyczny oparty na realnych sytuacjach konfliktowych uczestników szkolenia: role-play, na forum.
  • Analiza i feedback do wystąpienia, skupiający się na ocenie zastosowanych strategii konfliktowych i umiejętności komunikacyjnych.
  • Wyciąganie wniosków i dyskusja na temat najlepszych praktyk w rozwiązywaniu konfliktów,
    z możliwością zastosowania ich w pracy zawodowej uczestników.

Do kogo skierowane jest szkolenie?

Do zespołów, które z różnych przyczyn (czasem niezależnych) doświadczają sytuacji konfliktowych, co ma wpływ na obniżone morale.

Dla osób, którym zależy na zdrowym podejściu do konfliktów – bez zamiatania spraw pod dywan, ale też bez zbędnej eskalacji, kiedy możliwe jest polubowne zamknięcie.

Dla menedżerów, którzy mają trudność z poradzeniem sobie w sytuacjach konfliktu pomiędzy pracownikami.

Jak dbamy o efektywność szkolenia?

Interaktywny sposób prowadzenia
Wykorzystanie narzędzi nowych technologii, wspierających proces uczenia
Praktyczne doświadczenie trenera
Pakiet materiałów szkoleniowych
Wsparcie wdrożeniowe dla przełożonego (na życzenie)
Ukierunkowanie programu szkolenia na zmianę nawyków/sposobu działania

Co zyska Twoja organizacja dzięki szkoleniu?

Rozważ poniższe korzyści wynikające z programu szkoleniowego i zastanów się, czy odpowiadają one na potrzeby Twojej organizacji. Jeżeli wymienione korzyści nie są dla Ciebie wystarczające, skontaktuj się z nami, a my sprawdzimy czy będziemy mogli dostosować program szkolenia.

Zwiększenie efektywności pracy zespołów.

Wykorzystanie sytuacji konfliktowych do znalezienia rozwiązania, które przyniesie nieoczekiwane korzyści.

Zmniejszenie rotacji.

Dzięki szkoleniu uczestnicy…

Rozumieją jak i dlaczego konflikty powstają oraz jak przebiega ich eskalacja.

Efektywnie przeprowadzają mediacje i trudne rozmowy.

Dostosowują styl komunikacji w różnych sytuacjach konfliktowych.

Kto prowadzi szkolenie?

Po szkoleniu otrzymasz

1
Materiały poszkoleniowe w formie PDF
2
Zadanie wdrożeniowe
3
Certyfikat uczestnictwa

Jaki jest koszt szkolenia?

Cena szkolenia jest uzależniona od różnych czynników, takich jak forma prowadzenia (online, stacjonarna), liczba sesji, stopień dostosowania do potrzeb firmy, wykorzystanie narzędzi digitalowych przed i po szkoleniu oraz czas trwania. Ceny jakie oferujemy kształtują się na poziomie średniej ceny rynkowej za dzień szkoleniowy.

Zobacz również

napisz do nas
Bezpłatna konsultacja

Bezpłatna konsultacja obejmuje 15 minutową rozmowę z naszym konsultantem, podczas której omówiony zostanie wskazany przez Ciebie temat. Po wstępnej rozmowie i lepszym zrozumieniu Twoich wyzwań zaproponujemy dalsze kroki, jeśli wspólnie zdecydujemy się na współpracę.

Wyślij zapytanie