Wspieram biznes, wzmacniam pracowników, dbam o swoją energię

Propozycja wsparcia dla działów HR

Cele główne programu:

Z naszego doświadczenia wynika, że działy HR potrzebują obecnie wsparcia w różnych zakresach i czynnościach. Zazwyczaj zamyka się ono w trzech obszarach: biznesowo-strategicznym, zarządzania zasobami ludzkimi oraz tym, o którym niekiedy zapominamy, czyli osobistego wsparcia dla pracowników działów HR w tej trudnej sytuacji.

Zakres merytoryczny realizujemy w formach zdalnych:

  • Inspiracje i wiedza przekazywane w trakcie webinarium.
  • Dzielenie się doświadczeniem, odnoszenie do praktyki uczestników i trening umiejętności w trakcie 3-4 godzinnych e-warsztatów.
  • Doradztwo i konsultacje 1:1 i dla Zespołu HR lub kadry menedżerskiej wszystkich szczebli.
  • Coaching indywidualny lub zespołowy ukierunkowany na przezwyciężenie barier i poszukiwanie efektywnych działań w radzeniu sobie w tej sytuacji

E-warsztat I: Wspieram biznes

  • Poszerzenie wiedzy i umiejętności w zakresie zarządzania kryzysowego.
  • Zaplanowanie i doprecyzowanie komunikacji wewnątrz firmy w dobie kryzysu.
  • Zbudowanie zespołu kryzysowego – poszukanie odpowiedzi na pytanie: konieczność czy fanaberia?
  • Ułożenie i optymalizacja procesów HRowych – rekrutacja, onboarding, rozwój i doskonalenie kompetencji, zwolnienia i przesunięcia pracowników.
  • Określenie działań na poziomie organizacji zwiększających efektywność działania ludzi i procesów np. wsparcie w minimalizowaniu kosztów emocjonalnych.
  • Wsparcie w procesach mediacji:
  • doprecyzowanie roli mediatora w organizacji,
  • dobór osób i kompetencji do roli mediatora w strukturach wewnętrznych,
  • wsparcie eksperckie NM w prowadzonych procesach mediacyjnych.

E-warsztat II: Wzmacniam pracowników

  • Struktury i trening trudnych rozmów (obniżenie wynagrodzenia, obcięcie benefitów, spadek motywacji, praca z postawami).
  • Wsparcie dla osób przeprowadzających rozmowy ze zwalnianymi pracownikami.
  • Utrzymanie procesów rozwojowych i szkoleniowych.
  • Podstawy metodologii i wsparcia w redukowaniu stresu np. u menedżerów; rozpoznawanie syndromów wypalenia i przeciążenia, diagnoza depresji.
  • Prowadzenie konsultacji i coachingu kryzysowego dla pracowników.

E-warsztat III: Dbam o swoją energię

To nie jest jednodniowe wyzwanie, które możemy odreagować w weekend i przyjść z nową energią w poniedziałek. Często to wyzwanie wymagające zwiększonej ilości godzin pracy i nieustannego przełączania się z jednej aktywności na drugą, z jednego człowieka na drugiego, który potrzebuje wsparcia w działaniu, czy decyzji.

  • Elementy własnej higieny pracy.
  • Sposoby redukowania napięcia i radzenia sobie ze stresem w zmianie oraz stresem długoterminowym.
  • Radzenie sobie z nadodpowiedzialnością i emocjami innych osób.
  • Dobre praktyki we wzmacnianiu energii osób działających w sytuacjach kryzysu.

Każde szkolenie otwarte realizujemy także w formie szkoleń zamkniętych.