Train the Trainers - umiejętność pracy online

W aktualnej sytuacji niezwykle ważna jest umiejętność wykorzystania działań online w ramach budowania programów oraz projektów rozwojowych w pracy trenera wewnętrznego.
To wiąże się z konkretnymi wyzwaniami,  m.in. takimi jak:

  • Przeformułowanie sposobu myślenia związanego z możliwościami nowotechnologicznymi
    w kontekście celów szkoleniowych.
  • Umiejętności i biegłości zastosowania adekwatnych narzędzi, które pozwolą osiągnąć wcześniej zdefiniowane rezultaty szkoleniowe.
  • Umiejętności aktywizowania uczestników w trakcie stosowania różnych form online.
  • Umiejętności budowania i utrzymywania zaangażowania uczestników między oraz po realizacji działań online.

Cel nadrzędny projektu:

  • Skuteczne wsparcie trenerów we wdrożeniu umiejętności wykorzystywania działań szkoleniowych online w budowaniu oraz realizacji programów oraz projektów rozwojowych.

Założenia programu:

  • Sesje E-warsztatów realizowane w w małych grupach (6 osobowych)
  • Follow up – indywidualny sampling szkolenia z feedbackiem od trenera oraz uczestników samplingu

E-warsztat I: 

NARZĘDZIA ON LINE W PRACY TRENERA

  • Wprowadzenie – różne formy działań online w pracy szkoleniowej.
  • Poznanie różnych narzędzi online oraz ich zastosowania w kontekście potrzeb
    oraz zakontraktowanych celów szkoleniowych
  • Mapa działań on line oraz cel – czas – zasady – korzyści.
  • Podsumowanie warsztatu – Indywidualny Plan Działań

E-warsztat II:

TRENING  UMIEJĘTNOŚCI ZASTOSOWANIA PODSTAWOWYCH NARZĘDZI ON LINE:

  • Omówienie doświadczeń z samodzielnych treningów.
  • Sesje treningowe każdego z narzędzi na bazie wstępnie przygotowanego materiału z realności zawodowej uczestników wg poniższego schematu:
    • Webinar – np. “Clikmeeting” (1-2 próbki)
    • eWarsztat – np. “Zoom” (1-2 próbki)
    • Facylitacja dyskusji zespołowej (1 próbka)
  • Technikalia – kręcenie filmów, polecane mikrofony, kamery itp.
  • Podsumowanie warsztatu – Indywidualny Plan działań. Zaproszenie do zadania:
    • Przećwiczenie jednego narzędzia w grupie (bez trenera) przed kolejną sesją w oparciu o treści merytoryczne z realności zawodowej uczestników.

E-warsztat III:

TRENING  UMIEJĘTNOŚCI ZASTOSOWANIA ZAAWANSOWANYCH NARZĘDZI ON LINE:

  • Podsumowanie zadań – wnioski dotyczące wyzwań oraz sukcesów.
  • Ankiety online –zasady przygotowywania ankiet oraz dostępne narzędzia:
    • Kahoot,
    • Mentimeter,
    • Ankiety,
    • Dokumenty google.
  • Praca zespołowa nad udostępnionymi dokumentami.
  • Trening umiejętności wykorzystania w/w narzędzi:
    • Praca w podgrupach  (pokoje online),
    • Symulacje wykorzystania narzędzi oraz wnioski.
  • Zebranie dobrych praktyk.
  • Podsumowanie sesji – Indywidualny Plan Działań oraz zadanie:
    • przećwiczenie jednego narzędzia w grupie (bez trenera) przed kolejną sesją.

E-warsztat IV:

PROJEKTOWANIE SZKOLENIA W FORMIE E- WARSZTATU

  • Definiowanie celów (zachowania do wdrożenia przez uczestników po e-warsztacie- umiejętności – wiedza).
  • Zasady budowania procesu / programu szkoleniowego oraz modułów merytorycznych.
  • Dobór adekwatnych form pracy do modułów – w odwołaniu do poznanych narzędzi online.
  • Angażowanie uczestników e-warsztatu (metody, czas trwania etc.).
  • Praca w podgrupach (pokoje) – przygotowanie szkicu pierwszej sesji z uwzględnieniem w/w zasad pracy.
  • Testowanie –omówienie swoich projektów na forum. Analiza oraz informacje zwrotne do trenera.
  • Logistyka działań szkoleniowych online – zaproszenia, technikalia itd..
  • Podsumowanie warsztatu – Indywidualny Plan działań.
    • Zadanie wdrożeniowe polega na przygotowaniu e-warsztatu lub webinaru z wykorzystaniem poznanych narzędzi.

FOLLOW UP:

  • Sesja follow up polega na realizacji przez każdego uczestnika przygotowanego
    e-warsztatu lub webinaru.
  • Informacje zwrotne od uczestników oraz trenera:
    • Feedback trenerski – zakres użycia narzędzi,
    • Feedback techniczny –  sprawność użycia , wygląd, oświetlenie,
    • Dobre praktyki oraz rekomendacje.

Każde szkolenie otwarte realizujemy także w formie szkoleń zamkniętych.