Inspirujące e-Przywództwo

czyli jak budować Zespoły w czasach kryzysu

Formuła programu:

  • Cykl trzech powiązanych ze sobą e-warsztatów umożliwia realizację programu rozwojowego. Każdy z e-warsztatów obejmuje 4 godziny zegarowe, na które składają się II moduły oraz 20 min przerwa.
  • Każdy z modułów stwarza przestrzeń do empirycznej pracy z wyzwaniami, z jakimi mierzy się menedżer i lider budujący potencjał własnego zespołu oraz organizacji.
  • Każdy z e-warsztatów zostało uzupełnione o zadanie wdrażające, umożliwiające w pełni ugruntować wiedzę i doświadczenie wyniesione z warsztatów.

Cele warsztatów: 

  • Uporządkowanie wiedzy i umiejętności w obszarze narzędzi i metod w zależności od poziomów menedżerskich kompetencji i umiejętnościach
  • Dostarczenie wiedzy, umiejętności i narzędzi do efektywnej pracy menedżera w obszarach:
  • Stawianie celów, delegowanie, egzekwowanie zadań.
  • Udzielanie feedbacku, korygowanie.
  • Świadome korzystanie z zasad motywacyjnych.
  • Świadome wykorzystywanie zasad wpływu biznesowego w procesie zarządzania.

Uczestnik po szkoleniu:

  • Potrafi stosować skuteczne zasady zarządzania
  • Potrafi jasno i precyzyjnie formułować swoje oczekiwania względem zespołów i współpracowników
  • Utrzymuje balans pomiędzy działaniami zorientowanymi na budowanie relacji a stawianiem wymagań i egzekwowaniem realizacji celów
  • Efektywnie wyznacza cele i zadania, pracuje w oparciu o wyniki i cele, buduje w sobie i we współpracownikach poczucie sensu z wykonywanej pracy oraz współodpowiedzialność za rezultat

E-warsztat I: Styl zarządzania  – potencjały i wyzwania

  • Podstawy budowania autorytetu i osobistej wiarygodności lidera – V poziomów przywództwa wg J. Maxwella
  • Indywidualny styl zarządzania – IV style przywództwa
  • Analiza indywidualnych mocnych stron oraz definiowanie obszarów wymagających rozwoju
  • Wyniki, cele, Zespoły – zarządzanie w codzienności biznesowej
  • Komunikacja menedżerska w kryzysie – profil reaktywny i proaktywny

E-warsztat II: Pracownik – zasób czy partner?

  • 4 etapy rozwoju pracownika – od Debiutanta do Eksperta.
  • Zasady sposobu komunikacji z pracownikiem
  • Algorytmy i trening rozmów menedżerskich:
  • Jak rozmawiać, jak wspierać – algorytmy postępowania
  • Modele ZET i FUCO
  • Jak rozwijać – zasady i plan działania
  • Dialog – optymalne narzędzie codziennego zarządzania

E-warsztat III: Motywuj, budując relację – rola Lidera w efektywności, innowacyjności, kreatywności oraz lojalności pracowników

  • Archetyp kija i marchewki – motywacja w praktyce biznesowej
  • Rozwiązania nastawione na rezultat biznesowy
  • Dźwignia premiowa
  • MBO vs TQM
  • Mechanizmy współzależności w procesie motywacji
  • Model Ryana oraz Deci
  • Potrzeby motywacyjne w poszczególnych grupach wiekowych – praca z rezultatem biznesowym

Każde szkolenie otwarte realizujemy także w formie szkoleń zamkniętych.