- Strona główna
- Wystandaryzowane szkolenia kompetencyjne – Key Stones
- Zarządzanie projektami – PM1
Zarządzanie projektami – PM1
Zapraszamy na szkolenie, dzięki któremu poznasz elementy metodyki i techniki zarzadzania projektem. Szkolenie oparte o ćwiczenia i studium przypadku z rzeczywistych działań realizowanych w organizacji.
Opis szkolenia
Celem kursu jest zapoznanie uczestników z praktycznymi metodami, technikami i narzędziami zarządzania projektami. W zależności od wymagań Uczestników, program szkolenia jest oparty o klasyczne metodyki PRINCE2® oraz PMBoK®, techniki rekomendowane przez International Project Management Association, jak również inne, specyficzne metodyki i techniki branżowe. W wyniku takiego połączenia uczestnicy szkolenia otrzymują nie tylko wiedzę na temat procesów zarządzania projektami jednej z wiodących metodyk, ale również poznają praktyczne sposoby i techniki zarządcze, możliwe do natychmiastowego wykorzystania w prowadzonych przez siebie przedsięwzięciach. Podczas dwudniowych intensywnych warsztatów uczestnicy poznają wzorce projektowe, samodzielnie wykonują zadania oparte o studium przypadku, wypracowują synergiczny sposób współpracy grupowej, poznają zarówno twarde jak i miękkie aspekty zarządzania projektem.
Kurs przeprowadzany jest w formie interaktywnych warsztatów poprzedzonych krótkimi prezentacjami wprowadzającymi w kolejne elementy metodyki i technik zarządzania projektem, podczas których uczestnicy w grupach opracowują praktyczne zagadnienia związane z tematyką kursu. Przez cały czas trwania kurs oparty jest o zespołową pracę nad jednym studium przypadku. Dzięki temu uczestnicy są w stanie prześledzić oraz samodzielnie wykonać zadania związane z analizą i planowaniem projektu w tym: opisanie uzasadnienia biznesowego projektu, zbudowanie zespołu zarządzania projektem, wykonanie analizy środowiska i analiza udziałowców projektu, przeprowadzenie analizy problemu i celów projektu, wykonanie analiza ryzyka, diagramu następstw produktów, diagramu sieciowego, wyznaczenie ścieżki krytycznej, podział zakresu na pakiety prac, zbilansowanie zasobów.
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:
- Zbudować zespół zarządzania projektem
- Zbudować plan komunikacji w projekcie
- Określić role i odpowiedzialności w zespole zarządzania projektem
- Przeprowadzić analizę problemu i celów projektu
- Wykonać analizę ryzyka
Wszystkie nasze programy są oparte na uczeniu się poprzez działanie. Inicjujemy i wzmacniamy efekty uczenia się poprzez angażujące zadania, prezentacje, ćwiczenia grupowe, peer-coaching, indywidualne studia przypadków oraz action plan.
Pre-work
- Wypełnij ankietę on-line
- Uzgodnij z przełożonym cele na szkolenie
- Zapoznaj się z „pigułką wiedzy”
Dzień 1
- Wprowadzenie do zarządzania projektami
- Cele projektu
- Organizacja i komunikacja w projekcie
- Planowanie zakresu projektu
- Zarządzanie ryzykiem w projekcie
Dzień 2
- Planowanie projektu
- Zarządzanie jakością
- Planowanie Etapu projektu
- Zarządzanie zmianą
- Zamykanie projektu
Zadanie wdrożeniowe
- Dostosuj poznane metodyki do prowadzonych projektów w Twojej organizacji
- Spotkaj się z peer-coachem (współuczestnikiem szkolenia) aby porozmawiać o wdrożeniu zmian w zarządzaniu projektami w Twojej organizacji
Praktyczne info
Grupa docelowa
Kadra zarządzająca, kierownicy projektów, analitycy, członkowie zespołów projektowych
Rozwijane kompetencje
Zarządzanie projektem
Elementy analizy biznesowej
Techniki planistyczne
Techniki zarządzania ryzykiem
Czas trwania
2 dni
Ilość uczestników
8-15 osób