- Strona główna
- Wystandaryzowane szkolenia kompetencyjne – Key Stones
- Efektywność przywódcza
Efektywność przywódcza
Dzięki aktywnemu uczestnictwu w treningu, będziesz w stanie lepiej budować swój autentyczny i unikalny styl zarządzania oraz efektywniej angażować ludzi w realizowane cele.
Opis szkolenia
„Pomóż swoim ludziom dostawać PIĄTKI!”
Rolą efektywnego menedżera jest tworzenie warunków dla swoich pracowników aby odnosili sukces. Wówczas menedżer odnosi sukces w ramach swojej roli i staje się efektywny.
Zmienne środowisko, w jakim działają współcześnie menedżerowie stawia przed nimi sporo wyzwań. Istnieje wiele czynników wpływających na sukces menedżerski, ale jesteśmy przekonani, że to, co
w największym stopniu go tworzy to: autorytet szefa zbudowany wokół jego autentycznego stylu – marki osobistej lidera oraz umiejętność angażowania ludzi wokół realizowanych celów.
Jako uczestnik szkolenia będziesz miał okazję do świadomego budowania swojej marki osobistej jako lidera, a także rozwiniesz kluczowe zachowania liderskie zorientowane na angażowanie ludzi wokół celów oraz utrzymywanie ich motywacji w trakcie ich realizacji.
Podczas szkolenia zapoznasz się z nowoczesnymi koncepcjami zarządzania oraz wynikami badań Instytutu Gallupa w obszarze działań najskuteczniejszych menedżerów na świecie. W każdym z etapów szkolenia przećwiczysz praktyczne narzędzia, z wykorzystaniem biznesowych case studies. Będziesz miał okazję oswoić się z trudnymi sytuacjami menedżerskimi, otrzymasz informację zwrotną od innych uczestników
i trenera oraz rozwiniesz umiejętność wywierania wpływu w roli lidera.
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą umieli:
- Przekazać zespołowi swoją wizję zarządzania i jasno wyrazić swoje oczekiwania wobec niego.
- Budować i wzmacniać swój autorytet korzystając z własnych, autentycznych zasobów
- Formułować jasne i motywujące cele.
- Delegować zadania budując u pracowników zaangażowanie do ich realizacji.
- Dbać o właściwe egzekwowanie celów poprzez regularne, wspierające rozmowy monitorujące.
- Stosować we właściwy sposób różnorodne formy informacji zwrotnej
- Radzić sobie w trudnych sytuacjach niepożądanych zachowań pracowników
Wszystkie nasze programy są oparte na uczeniu się poprzez działanie. Inicjujemy i wzmacniamy efekty uczenia się poprzez angażujące zadania, prezentacje, ćwiczenia grupowe, peer-coaching, indywidualne studia przypadków oraz action plan.
Pre-work
- Poszukiwanie elementów budujących markę lidera na podstawie znanych przywódców.
- W konsultacji z menedżerem zdefiniowanie 2-3 celów związanych z doskonaleniem kompetencji menedżerskich i zaplanowanie swoich celów rozwojowych w tym obszarze.
Dzień 1
- Budowanie autorytetu i marki osobistej lidera.
- Co robią najlepsi menedżerowie na świecie? – badania Instytutu Gallupa.
- Zakres i głębokość roli szefa.
- Ustalanie zasad współpracy – expose menedżera.
- Zarządzanie zorientowane na rezultaty (ROM) – konsekwencja menedżera
- Cykl komunikacyjny w zarządzaniu.
- Definiowanie celów – reguła SMART
Zadanie domowe – przygotowanie do drugiego dnia szkolenia:
- Materiał video dotyczący komunikacyjnych kompetencji menedżera.
Dzień 2
- Niezbędnik komunikacyjny szefa – równowaga między stylem forsującym, a angażującym w oparciu o koncepcję przywództwa wszechstronnego.
- Kontraktowanie celów i zasad, czyli jak skutecznie planować i delegować cele?
- Egzekwowanie realizacji zadań, czyli skuteczne monitorowanie.
- Konstruktywna informacja zwrotna: bieżąca i podsumowująca.
- Rozmowa podsumowująca – cykl rozliczeniowy.
- Dyscyplinowanie niepożądanych zachowań – cykl rozmów dyscyplinujących.
- Podsumowanie wniosków rozwojowych uczestników i wprowadzenie do zadania wdrożeniowego.
Zadanie wdrożeniowe
Co chciałabyś/-abyś, aby Twoi ludzie zauważyli, że zmieniło się w Twoim zachowaniu jako szefa? – wdrożenie wybranego narzędzia menedżerskiego.
Praktyczne info
Grupa docelowa
Świeżo mianowani Menedżerowie, Liderzy, Menedżerowie
Rozwijane kompetencje
Budowanie autorytetu
Kontraktowanie celów
Egzekwowanie
Wywieranie wpływu.
Czas trwania
2 dni
Ilość uczestników
10-12 osób