- Strona główna
- Wystandaryzowane szkolenia kompetencyjne – Key Stones
- E-MOTION GRA PROJEKTOWA
E-MOTION GRA PROJEKTOWA
Gra symulacyjna skłania uczestników do praktycznego wykorzystania reguł i doświadczenia pracy w zmiennym środowisku projektowym. Angażuje i uświadamia działanie i funkcjonowanie procesów oraz powiązania pomiędzy nimi.
Opis szkolenia
To będzie przełom dla firmy i dla Ciebie osobiście. Twoja firma otrzymała grant na budowę i wprowadzenie na rynek ultranowoczesnego motocykla o napędzie elektrycznym. Wreszcie! Po dwóch latach prac badawczych i eksperymentów projekt może ruszyć. Zostałeś kierownikiem projektu. To strategiczne przedsięwzięcie w Twojej firmie, a dla Ciebie największe wyzwanie w życiu.
Twoim zadaniem jest przeanalizować dane, zaplanować projekt i zarządzać nim od początku do zakończenia. W ten właśnie sposób rozpoczynają się projekty, niektóre z nich kończą się sukcesem… większość niestety nie. Dobre zarządzanie jest kluczem. Masz go w swoich rękach.
Gra symulacyjna E-Motion w realistycznym środowisku odtwarza szanse i zagrożenia, które stają przed każdym rzeczywistym projektem. Pozwala doświadczyć jak użytecznym narzędziem może być Project Management.
W gry trakcie uczestnicy przyjmują role w zespole projektowym, który ma doprowadzić do wykonania zadania – budowy motocykla i wdrożenia na rynek. W sferze zarządczej scenariusz umożliwia praktyczne zastosowanie dobrych praktyk i metodyk zarządzania w symulowanym środowisku.
Uczestnicy są podzieleni na 4-5 osobowe zespoły. Każdy zespół otrzymuje wstępne informacje dotyczące założeń projektu określające korzyści, rezultat, czas i budżet. Od tego momentu realizowane są pierwsze zadania.
W miarę postępów, w oparciu o stopniowo napływające informacje, zespół przygotowuje, planuje i realizuje projekt. Żeby prowadzić grę z sukcesem musi, podejmując decyzje, wykorzystywać wiedzę metodyczną. Po zaplanowaniu projektu zespoły przechodzą do realizacji. Do ich dyspozycji są zarówno informacje zarządcze jak i fizyczne elementy konstrukcyjne, które trzeba złożyć zgodnie z zatwierdzonym planem. W zakresie projektu jest również przygotowanie planu marketingowego i rozpoczęcie kampanii marketingowej.
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą umieli:
- Ocenić zasadność projektu oraz podejmować decyzje strategiczne o uruchomieniu lub odrzuceniu projektu;
- Określić zakres odpowiedzialności szczebli zarzadzania w realizacji projektu;
- Budować zespoły zarządzania projektem i roli kierownictwa w podejmowaniu decyzji strategicznych w projekcie;
- Poznają zasady konstruowania planu projektu w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu kontroli i bezpieczeństwa projektu;
- Kontrolować projekty, reagować na zagrożenia i wykorzystywać szanse
Wszystkie nasze programy są oparte na uczeniu się poprzez działanie. Inicjujemy i wzmacniamy efekty uczenia się poprzez angażujące zadania, prezentacje, ćwiczenia grupowe, indywidualne studia przypadków oraz tworzenie indywidualnych planów działania.
Pigułka wiedzy
- Uczestnikom udostępniana jest pigułka wiedzy nt. zarządzania projektami, która przygotowuje ich do wzięcia udziału w grze.
Dzień 1
- Wybór najkorzystniejszej opcji biznesowej
- Budowa uzasadnienia biznesowego
- Wybór personelu projektu
- Planowanie projektu
- Tworzenie diagramu następstwa produktów
- Harmonogramowanie projektu
- Reakcja na zagadnienia
- Przeprowadzenie ewaluacji projektu
- Prezentacja rezultatów
Praktyczne info
Grupa docelowa
Kierownicy projektów, kadra strategiczna, specjaliści
Rozwijane kompetencje
Komunikacja w projekcie
Zarządzanie ryzykiem i zagadnieniami
Wykorzystanie reguł i doświadczenia pracy w zmiennym środowisku projektowym
Budowanie zespołu
Czas trwania
6h
Ilość uczestników
Zespoły 4-5 osób