ANALIZA STRATEGICZNA

Analiza strategiczna opartych o techniki analizy Business Model Canvas (BMC) wraz z opracowaniem raportu opisującego wypracowane elementy strategii oraz plan działań następczych pozwala organizacji na odpowiedzialne podjęcie kluczowych decyzji dotyczących rozwoju w oparciu o twarde dane i wskaźniki.

Na poziomie planowania strategicznego najpierw należy określić co firma chce osiągnąć, w drugiej kolejności jak to zamierza  osiągnąć oraz zdefiniować co ją ogranicza i jakich zasobów potrzebuje dla realizacji tych celów.  Misja jest opisem tego, jak będzie wyglądała organizacja (perspektywa 5-7 lat), a wizja jest, krótkim komunikatem, który pozwala określić w jaki sposób cele wskazane w misji zostaną osiągnięte

W zakres analizy, przeprowadzanej na drodze warsztatów z Klientem wchodzą:

  • Potwierdzenie wizji i misji organizacji
  • Zdefiniowanie głównych produktów i usług
  • Przeprowadzenie analizy BMC dla wybranych produktów i usług w 9 kluczowych obszarach planowania jego rozwoju
  • Określenie źródeł przychodu przyszłej organizacji

Rezultatem analizy jest końcowy w formie dokumentu i prezentacji zawierający:

  • Rekomendowane strategiczne kierunki rozwoju wynikające z przeprowadzonej analizy
  • Plan wdrożenia strategii w postaci programu projektów

Plan merytoryczny warsztatów BMC:

ETAP 1 – Wprowadzenie

Wprowadzenie do analizy strategicznej

  • Elementy i zawartość strategii
  • Potwierdzenie wizji i misji organizacji
  • Identyfikacja i priorytetyzacja kluczowych produktów i usług

ETAP II – Analiza strategiczna oparta o technikę BMC

Warsztat oparty o tworzenie modeli biznesowych w którym następują analiza wybranego produktu w obszarach:

  • Segmenty klientów
  • Propozycja wartości – w jaki sposób rozwiązujemy problemy klientów i zaspokajamy ich potrzeby?
  • Kanały – jakie kanały komunikacji, dystrybucji i sprzedaży wykorzystujemy w kontakcie z klientami
  • Relacje z klientami – jak kształtujemy relacje z klientami
  • Strumienie przychodów – jakie efekty obserwujemy z realizacji wartości
  • Kluczowe zasoby – jakimi aktywami dysponujemy do realizacji
  • Kluczowe działania – jakie działania wykonujemy
  • Kluczowi partnerzy – z kim współpracujemy
  • Struktura kosztów – poszczególne elementy modelu wpływają na naszą strukturę kosztów

Każdy z obszarów jest analizowany w oparciu o dostarczone wzorce i pytania kontrolne techniką burzy mózgów, moderowanej przez konsultantów.

ETAP III – Podsumowanie

Podsumowanie i wnioski z warsztatów oraz zaplanowanie i potwierdzenie prac związanych z opracowaniem i prezentacją raportu.