Zarządzanie ludźmi w zmianie

Dowiesz się jak zarządzać oporem podczas wprowadzania zmian w organizacji?

  • Przejdziesz przez cały proces zmiany i nabędziesz umiejętności menedżerskich potrzebnych na poszczególnych etapach wprowadzania zmiany: rozmrażania, wdrażania i zamrażania zmiany.
  • Poznasz źródła oporu i nabędziesz umiejętności zarządzania oporem w zmianie.
  • Dowiesz się  jakie postawy przyjmują pracownicy w zmianie i jak ich motywować do zaangażowania w zmianę.
  • Przećwiczysz  prowadzenie rozmów z osobami oporującymi, biernymi i zaangażowanymi w proces zmiany.
  • Nabędziesz umiejętność skutecznego komunikowania zmian – expose w zmianie.

Co nas wyróżnia?

  • Oferujemy intensywny trening bazujący na studium przypadku, dodatkowo poprzedzony kursem e-learningowym. W ramach kursu uczestnicy przyswajają wiedzę merytoryczną, dzięki czemu szkolenie w całości może być poświęcone ćwiczeniu umiejętności.
  • Wykorzystane w szkoleniu studium przypadku wspomaga rozwój zdolności do analitycznego i krytycznego myślenia, a w połączeniu z treningiem umiejętności buduje kompetencje łatwe do wdrożenia w zawodowych realiach.

Celem szkolenia jest poznanie mechanizów działających w sytuacji zmian i rozwój umiejętności menedżerskich potrzebnych w sprawnym przeprowadzeniu zmiany: argumentowania, motywowania, zarządzania postawami ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania oporem przy wdrażaniu zmian.

Szkolenie dedykowane menedżerom polegającym zmianom i  wdrażającym różnego typu zmiany.

Wprowadzenie formuły zajęć opartej na studium przypadku

  • Założenia, zasady, intencje i korzyści.
  • Podsumowanie efektów kursu e-learningowego, testu i indywidualnych celów.
  • Film wprowadzający w studium przypadku.

Przed ogłoszeniem zmiany. Opracowanie strategii działania menedżera

  • Emocje przy każdej zmianie. Potrzeby, pytania, wątpliwości zespołów.
  • Typowe postawy i strategie przetrwania. Korzyści oraz zagrożenia postawy reaktywnej i proaktywnej.
  • Planowanie przez menedżera działań w zmianie.
  • Trudne rozmowy z przełożonym, zespołem i antagonistami.

Komunikowanie wizji i realizacja planu w zmianie

  • Wzór na zmianę, czyli o co zadbać, aby przełamać naturalny opór wobec zmiany?
  • Wizja zmiany – wizualizacja stanu docelowego.
  • Expose lidera w zmianie.
  • Krzywa efektywności w zmianie.
  • Mapa zaangażowania w proces zmiany, analiza zespołu i stopnia wpływu poszczególnych osób.
  • Rozmowy indywidualne z pracownikami – praca z postawami.

Wzmacnianie efektów zmiany

  • Siły i procesy wzmacniające uczestników zmiany – ćwiczenie kreatywne.
  • Informacja zwrotna – wzmacnianie pozytywnych cech w zmianie.

Podsumowanie

  • Analiza osobistych atutów i rezerw menedżera w zmianie – praca z kołem równowagi.
  • Indywidualne plany wdrożenia wybranych narzędzi, planowanie na linii czasu.
  • Transfer wiedzy i umiejętności do realności uczestników.

Nie znaleziono szkoleń.

Każde szkolenie otwarte realizujemy także w formie szkoleń zamkniętych.